Verslas

2021.05.10 12:51

Sugedo Landsbergį ir Maldeikienę į Briuselį turėjęs skraidinti orlaivis „Boeing 737 Max“: galėjai girdėti, kaip kraujas teka gyslomis

atnaujinta 13.37
Jonas Deveikis, Vaida Kalinkaitė-Matuliauskienė, LRT.lt2021.05.10 12:51

Sekmadienį iš Vilniaus į Briuselį skridusios europarlamentarės Aušros Maldeikienės ir užsienio reikalų ministro Gabrieliaus Landsbergio laukė nemaloni patirtis. Po persėdimo Varšuvoje liūdnai pagarsėjęs orlaivis „Boeing 737 Max“ dėl techninių kliūčių taip ir nepakilo. „Galėjai girdėti, kaip kraujas gyslomis teka“, – incidentą prisiminė A. Maldeikienė. 

Šiuo reisu skrido ir Estijos užsienio reikalų ministrė Eva-Maria Liimets ir Lenkijos užsienio reikalų ministras Zbigniewas Rau.

LRT.lt primena, kad nuo 2019 m. kovo iki 2020 m. gruodžio skrydžiai „Boeing 737 Max“ buvo visiškai sustabdyti dėl dviejų aviakatastrofų, kurių metu žuvo 346 žmonės. Apie galimus elektros sistemos gedimus šiuose orlaiviuose kompanija pranešė ir šių metų balandį. Tada „Boeing“ rekomendavo 16 savo klientų specifinėje orlaivių grupėje prieš skrydžius atlikti elektros sistemos patikrinimus.

Kaip LRT.lt teigė į Briuselį sekmadienį skridusi europarlamentarė A. Maldeikienė, lėktuvas iš Varšuvos Fryderyko Chopino oro uosto turėjo pakilti 16.30 val., tačiau skrydis buvo atidėtas ir lėktuvas išskrido tik 19.19 val.

„Lėktuvas turėjo išskristi 16:30 val., o mus susodino tik apie 17 val. Pilotas pasakė, kad skrisime šituo lėktuvu, kuris krenta – „Boeing 737 Max“. Lėktuvas išties buvo labai naujas, gražus“, – LRT.lt sakė politikė.

Jos teigimu, lėktuvas buvo pajudėjęs kilimo tako link, tačiau dėl techninių kliūčių taip ir nepakilo.

Kada jie pradėjo testuoti, tai lėktuve pasidarė labai tylu. Galėjai girdėti, kaip kraujas gyslomis teka.

„Sėdim, sėdim ir niekur neskrendame. Galiausiai pajudėjome nuo įlaipinimo rankovės, tačiau vėliau sustojome ir toliau laukėme. Tuomet lėktuvas apsisuko ir grįžto atgal prie įlaipinimo rankovės. Vėl sėdime ir laukiame. Tuomet pilotas pasakė, kad yra kažkokių gedimų lėktuve ir jie bandys testuoti, kas negerai.

Kada jie pradėjo testuoti, tai lėktuve pasidarė labai tylu. Galėjai girdėti, kaip kraujas gyslomis teka. Sėdėjau ir galvojau, kad galėtų pakeisti lėktuvą. Pilotai galbūt apie valandą testavo tą lėktuvą, bet nieko nesugebėjo padaryti. Tuomet pakeitė lėktuvą.

Nėra maloniausias jausmas, kai tavo lėktuvą testuoja, o tu sėdi ir galvoji, kad dabar reikės skristi 2 valandas ir galvoti, ar čia viskas gerai. Iš lėktuvo išlipau su tokiu entuziazmu, kad atrodė, jog pačios kojos atgal į oro uostą nešė“, – pasakojo A. Maldeikienė.

Iš lėktuvo išlipau su tokiu entuziazmu, kad atrodė, jog pačios kojos atgal į oro uostą nešė.

Sugedusį „Boeing 737 Max“ orlaivį pakeitė „Boeing 737-800“, jis iš Varšuvos Fryderyko Chopino oro uosto pakilo tik 19:19 val. Orlaivis į Briuselį atskrido beveik 3 valandomis vėliau, nei planuota, – 21.21 val.

G. Landsbergio atstovė spaudai Vytautė Šmaižytė LRT.lt taip pat patvirtino, kad lėktuvas nepakilo dėl techninių problemų, tačiau plačiau situacijos nekomentavo.

„Buvo lengvas trikdis Varšuvoje, teko keisti lėktuvą“, – LRT.lt sakė ji.

Lietuvos oro uostų atstovas Tadas Vasiliauskas pažymėjo, kad iš Vilniaus į Varšuvą sekmadienį skridęs orlaivis su techninėmis problemomis nesusidūrė. Skrydis iki Varšuvos buvo vykdomas „Embraer ERJ-190“ orlaiviu.

„Lėktuvas iš Vilniaus oro uosto pakilo laiku – 13:35 val. Mūsų žiniomis, Vilniuje jokių incidentų neužfiksuota. Orlaivis sėkmingai pakilo ir nusileido Varšuvoje“, – pažymėjo T. Vasiliauskas.

LOT: neveikė viena iš sistemų

Kaip LRT.lt nurodė skrydžių bendrovės LOT atstovas Krzysztofas Moczulskis, gedimas buvo pastebėtas prieš pat pakilimą – neveikė viena iš sistemų.

„Po atsistūmimo į pakilimo taką skrydžio įgula pastebėjo, kad viena iš sistemų tinkamai nefunkcionuoja. Vadovaudamasi procedūromis, įgula grįžo prie vartų, ten buvo atliktas patikrinimas“, – situaciją LRT.lt atsiųstame laiške komentavo K. Moczulskis.

Jo teigimu, pakeisti orlaivį buvo nutarta dėl to, kad taisymas būtų užtrukęs pernelyg ilgai.

„Dėl ilgo laiko, kurio būtų prireikę problemai išspręsti, operacijų departamentas priėmė sprendimą pakeisti orlaivį, jis iš Briuselio pakilo 19.19 val.“, – nurodė K. Moczulskis.

Skrydis turėjo įvykti lėktuvu „Boeing 737 Max“

Skrydžiai „Boeing 737 Max“ lėktuvais 2019 m. kovą–2020 m. gruodį buvo visiškai sustabdyti dėl dviejų aviakatastrofų, kurių metu žuvo 346 žmonės.

Pirmoji aviakatastrofa įvyko 2018 m. spalio 29 d., tada Indonezijos avialinijų bendrovės „Lion Air“ orlaivis sudužo Javos jūroje praėjus 13 minučių po pakilimo. Žuvo visi 189 lėktuve buvę žmonės. Antroji nelaimė įvyko 2019 m. kovo 10 d., tada 6 minutę po pakilimo sudužo Etiopijos oro linijų lėktuvas. Žuvo visi 157 lėktuve buvę asmenys.

LRT.lt primena, kad dėl „Boeing 737 Max“ lėktuvų galimų sutrikimų anksčiau rekomendacijas nevykdyti skrydžių buvo išplatinusi ir pati bendrovė.

Dar balandį bendrovė „Boeing“ paskelbė apie aptiktus lėktuvo „737 Max“ elektros sistemos trikdžius, dėl kurių, kaip skelbė CNN, per 100 „737 Max“ lėktuvų buvo nutupdyti.

„Boeing“ rekomendavo 16 klientų atkreipti dėmesį į galimą elektros sistemos sutrikimą specifinėje „737 Max“ orlaivių grupėje, prieš vykdant tolesnes operacijas“, – pranešė bendrovė.

„Boeing“ nepatikslino, kurios 16 oro linijų bendrovių buvo paveiktos šio galimo sutrikimo. Taip pat nebuvo nurodyta, kiek lėktuvų gali turėti elektros sistemos sutrikimų.

„Boeing“ kovą atnaujino dėl gamybos trukdžių sustabdytus pastarųjų orlaivių pristatymus. Tačiau sumažėjęs jų skaičius lėmė tai, kad pirmą ketvirtį bendrovės pajamos sumenko 10 proc., iki 15,2 mlrd. dolerių.

JAV aviacijos reguliuotojai lapkritį atšaukė „Boeing“ gaminamų „737 Max“ lėktuvų skrydžių draudimą. Nuo tada aviakompanija pristatė daugiau kaip 85 šio modelio orlaivius ir, pasak „Boeing“, 21 oro linijų bendrovė sugrąžino šiuos lėktuvus į savo parkus.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt