Verslas

2021.04.23 20:40

VASA laikinai stabdo skolų išieškojimą: kviečia gyventojus atnaujinti savo kontaktus, kad juos pasiektų sąskaitos

LRT.lt2021.04.23 20:40

„Vilniaus atliekų sistemos administratorius“ (VASA) priėmė sprendimą laikinai sustabdyti skolų išieškojimą už neapmokėtas atliekų tvarkymo paslaugas, suteiktas per pirmąjį šių metų ketvirtį. Šį sprendimą įmonė priėmė sulaukusi dalies klientų pranešimų apie negautas sąskaitas bei priminimus apie įsiskolinimą elektroniniu būdu arba paštu. Įmonė kviečia klientus atnaujinti savo kontaktus ir pranešti, jei iki šiol negavo mokėjimo pranešimų, rašoma pranešime.

„Aiškinamės konkrečius atvejus ir jų priežastis, kodėl dalis klientų negavo mūsų išsiųstų mokėjimo pranešimų, kuriuos pradėjome siųsti nuo šių metų vasario pabaigos, didžioji jų dalis buvo išsiųsta kovo mėnesį. Tiems, klientams, kurie yra atsisakę popierinių sąskaitų, mokėjimo pranešimus išsiuntėme elektroniniu paštu, nurodydami, kad sąskaitos yra pateiktos savitarnos svetainėje. Kitiems klientams siuntėme popierinius mokėjimo pranešimus į pašto dėžutes“, – sako VASA direktorė Justina Prunskienė.

Pasak jos, priežasčių, kodėl mokėjimo pranešimai nepasiekė dalies klientų, gali būti įvairių, todėl įmonė aiškinasi ir nagrinėja kiekvieną atvejį, tikrina ir tikslina klientų kontaktus, prašo pašto kurjerio paslaugas teikiančios įmonės, kad pateiktų informaciją apie galimus laiškų pristatymo trukdžius.

„Kasmet išsiunčiame apie 300 tūkstančių mokėjimo pranešimų įvairiais būdais. Per metus gali pasikeisti ir nekilnojamojo turto savininkai, ir jų kontaktai, todėl gali pasitaikyti atvejų, kai dėl įvairių priežasčių mūsų siunčiami pranešimai nepasiekia klientų. Apskaičiuodami šių metų mokėjimo pranešimus nurodėme susidariusias skolas už praėjusius laikotarpius, tačiau matome, kad būtina imtis papildomų priemonių raginant gyventojus laiku sumokėti rinkliavą. Todėl laikinai sustabdome šių metų pirmojo ketvirčio skolų administravimą ir ieškome papildomų komunikacijos galimybių“, – sako J. Prunskienė.

Šiuo metu VASA jau yra išsiuntusi visus rinkliavos mokėjimo pranešimus už mišrių atliekų tvarkymą. Įmonės duomenimis, nuo 2018 metų iki 2021 m. balandžio 22 d. įsiskolinusių klientų skaičius siekia 68 822. Siekdama sumažinti skolų mastą, praėjusių metų pabaigoje ir šių metų sausio – kovo mėnesiais VASA išsiuntė automatinius priminimus telefonu apie įsiskolinimą už ankstesnius laikotarpius (2018 ir 2019 m.) tiems įsiskolinusiems klientams, kurie yra pateikę savo telefonų numerius.

Nuo šių metų balandžio mėnesio įmonė ėmėsi aktyvesnių veiksmų dideliam skolų kiekio administravimui pasitelkdama trečiąją šalį, kuriai buvo perduota 4500 skolininkų, iš jų – 3500 klientų buvo nesumokėję rinkliavos 2018–2020 metais. Visiems šiems klientams 2021 m. mokėjimo pranešimai su nurodytomis skolomis buvo išsiųsti el. paštu arba per pašto kurjerį šių metų vasario – kovo mėn.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt