Verslas

2021.04.29 20:40

Į skrydį pirmyn nespėjusios vilnietės nenorėjo įleisti ir į lėktuvą, vykstantį atgal: specialistai paaiškina, kodėl taip nutinka

Gabrielė Sagaitytė, LRT.lt2021.04.29 20:40

Į skrydį pirmyn nespėjusi, tačiau lėktuvo bilietą atgal turinti vilnietė vos išsireikalavo, kad būtų įleista į lėktuvą. Specialistai sako, kad tokie atvejai nėra dažni, tačiau vis dėlto jų pasitaiko. LRT.lt domisi, dėl kokių priežasčių taip gali nutikti ir kaip išvengti problemų.

Kaip LRT.lt pasakojo Lina (tikrasis vardas redakcijai žinomas), vykdama į darbo kelionę pavėlavo į skrydį pirmyn. Nors galiausiai pavyko pasiekti kelionės tikslą, į skrydį atgal oro bendrovė Linos įleisti nenorėjo.

„Atvykusi į oro uostą skristi namo sužinojau, kad skristi negalėsiu. Šiaip ne taip išsireikalavau, kad būčiau įleista į lėktuvą. Vis dėlto oro linijos turi teisę neskraidinti“, – teigė moteris.

Lietuvos oro uostų atstovo Tado Vasiliausko teigimu, minėti atvejai, kai keleiviai, nespėję į skrydį pirmyn, tačiau turintys tų pačių oro linijų bilietą atgal, gali būti neįleisti į lėktuvą, yra tiesiogiai susiję su oro bendrovių samdomomis antžeminio aptarnavimo įmonėmis.

„Jos vykdo keleivių registraciją ir laipinimą į orlaivius konkrečiame oro uoste. Vilniaus oro uoste veikia dvi tokios kompanijos“, – nurodė Lietuvos oro uostų atstovas.

Ragina atidžiai skaityti taisykles

LRT.lt susisiekus su viena jų – bendrove „Litcargus“, įmonės atstovė Asta Jurėnaitė nurodė, kad atvejai, kai keleiviai nėra įleidžiami į skrydį atgal, nurodomi oro bendrovių taisyklėse.

„Žinoma, reikia tas taisykles būti skaičius. Jei keleivis neskrenda į priekį, bilietas atgal yra anuliuojamas. Pavyzdžiui, aviakompanijos „Lufthansa“ taisyklėse [...] nurodyta, kad keleiviui, kurio bilietas nebuvo naudojamas nuosekliai, bus perskaičiuotas tarifas. Dažnu atveju bilietai į vieną pusę [...] būna brangesni nei bilietai į abi puses“, – aiškino A. Jurėnaitė.

Nespėjus į pirmą skrydį, A. Jurėnaitė rekomenduoja nedelsiant susisiekti su kelionių agentūra, iš kurios pirktas bilietas, arba aviakompanija, į kurios skrydį pavėluota.

„Tokiu būdu išsiaiškinsite visas sąlygas dėl tolesnės kelionės. Minėti atvejai nėra dažni, tačiau pasitaiko įvairių situacijų“, – pažymėjo ji.

Tokias pačias funkcijas atliekančios bendrovės „Baltic Ground Services“ atstovė Monika Kliokienė taip pat akcentuoja, kad minėtas situacijas kiekviena oro bendrovė apibrėžia bilietų pirkimo taisyklėse.

„Prieš pirkdamas bilietą keleivis turi su jomis susipažinti, rekomenduojame tai padaryti atidžiai. Mes kaip antžeminio aptarnavimo įmonė vadovaujamės aviakompanijų tvarka, o ji gali skirtis.

Yra aviakompanijų, su kuriomis negali skristi atgal, jei nepanaudojai bilieto į priekį, tačiau yra ir tokių, kurios nepanaudoto pirminio bilieto su kitu nesusieja. Taip pat yra skirtingų bilietų tipų: vieni lanksčiau panaudojami, kiti – ne. Visa ši informacija turi būti pateikta bilietų įsigijimo taisyklėse“, – nurodė M. Kliokienė.

Susigrąžinti pinigų gali ir nepavykti

Lietuvos transporto saugos administracijos atstovė Eglė Kučinskaitė taip pat antrino, kad kiekvienas skrydžio bilietą perkantis keleivis sutinka su oro vežėjo taisyklėmis, kuriose nurodytos bilieto panaudojimo sąlygos.

„Pavyzdžiui, oro vežėjas „Air Baltic“ savo bilietų taisyklėse nurodo: „Bilieto galiojimas: bilietas galioja tik kelionei pasirinktu (-ais) skrydžiu (-iais). Bilietas galioja vienus metus nuo jo įsigijimo dienos. Bilietas, kuris apima daugiau nei vieną skrydį, galioja tik kelionei iš išvykimo vietos į galutinę atvykimo vietą per sutartus sustojimo taškus. Jei nebuvo pasinaudota ankstesniu skrydžiu, keleivis nebus priimtas į kitus skrydžius.“

Vadinasi, jeigu keleivis dėl kokių nors priežasčių nevyko vienu iš kelionės segmentų, kiti kelionės segmentai gali būti anuliuojami, jeigu oro vežėjas yra nurodęs tokias taisykles vežimo ar bilieto sąlygose“, – akcentavo E. Kučinskaitė.

Pasak jos, atsižvelgiant į keleivio įsigyto bilieto klasę ar tipą, kai kurie bilietai gali būti negrąžinami ir nekeičiami, dalis jų gali būti keičiami mokamai arba nemokamai, kiti – visiškai grąžinami.

„Jeigu keleivis nespėjo į vieną iš kelionės segmentų, rekomenduotume tiesiogiai susisiekti su oro vežėju ir tiesiogiai tartis dėl galimybių: pasinaudoti turimu bilietu skrydžiui atgal (gali tekti primokėti papildomą pinigų sumą, nes pagal bilietų kainų principus bilietas į abi puses yra pigesnis už bilietą į vieną pusę), pasikeisti bilietą ar susigrąžinti pinigus už likusią bilieto dalį ir pan.

Galimybė susigrąžinti pinigus už prarastą skrydį priklauso nuo bilieto tarifo sąlygų: jei bilietas negrąžinamas, keleivis tokios galimybės neturės“, – atkreipė dėmesį E. Kučinskaitė.

Vis dėlto Lietuvos transporto saugos administracijos atstovė akcentavo, kad atvejai, kai į skrydį pirmyn pavėlavę keleiviai nėra įleidžiami į skrydį atgal, nėra dažni.

„Retkarčiais pasitaiko, tačiau tokių atvejų statistikos nerenkame“, – nurodė ji.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt