Verslas

2021.03.08 22:45

Skrydžiams atsigaunant, oro uosto atstovai sako – nebūtinai skiepų pasas atvertų daugiau galimybių saugiai keliauti

Žygintas Abromaitis, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2021.03.08 22:45

Vyriausybė tikisi, kad skrydžių kryptys ikikrizinį laikotarpį pasieks tik kitų metų viduryje. Oro uostų atstovai sako, jau dabar juntamas didelis atostogauti trokštančių žmonių susidomėjimas. Keliauti vis dažniau linkę ir verslininkai. Prognozuojama, kad per artimiausius trejus metus skrydžių krypčių turėtų atsirasti daugiau, nei buvo prieš pat koronaviruso pandemiją.

Vilniaus oro uoste tiksi paskutinis pusvalandis – grupelė keleivių ruošiasi išvykti į Londoną. Tai viena krypčių, kuria galima šiandien skraidyti iš Vilniaus. Oro uosto atstovai sako, situacija artimiausiu metu keisis. Nuo balandžio prasideda atostogų sezonas. Pavyzdžiui, į Turkiją lėktuvai kils kasdien. Atsivers kryptys į Egiptą.

Artimiausiu metu – daugiau skrydžių: juntamas didelis atostogauti trokštančių žmonių susidomėjimas

„Nuo vasaros sezono, palaipsniui, oro bendrovės pradeda atkurti skrydžių srautus bendrai iš visų trijų Lietuvos oro uostų. Matome, jog pagrindinės šalys ir kryptys išlieka tos pačios – pradedant nuo Skandinavijos šalių, Vokietijos, baigiant Didžiąja Britanija, Beneliukso šalimis. Palaipsniui turėtų sugrįžti ir kryptis į Pietų Europos šalis“, – sako Lietuvos oro uostų aviacinių paslaugų vadovas Aurimas Stikliūnas.

Vyriausybė tikisi, kad oro uostuose krypčių tiek, kiek buvo prieš pandemiją, vėl turėtų atsirasti tik kitų metų viduryje. 2019-aisiais jų buvo 92. Valdžia sieks, kad per artimiausius trejus metus jų vis daugėtų – tikslas 2024-aisiais 110 krypčių.

„Investuok Lietuvoje“ prioritetinėmis kryptimis mato Miuncheną, Štutgartą, Hamburgą, Duseldorfą, Paryžių, Amsterdamą, Stambulą. Pasak vyriausiojo projektų vadovo Audriaus Tamulevičiaus, tai šansas dar labiau vilioti verslus į Lietuvą ir, nors per pandemiją daugelis įprato reikalus tvarkyti per nuotolį, tai netenkina rimtų investuotojų.

„Net ir visu COVID ir pasaulinio karantino laikotarpiu mes matėme, kad didžioji dauguma investuotojų, kurie 2020 metais priėmė sprendimus steigtis Lietuvoje, jie vis tik tai fiziškai atkeliaudavo į Lietuvą. Kai kurie netgi reguliariai tą daro, kol vyksta įmonės steigimasis ir įvairūs su tuo susiję procesai“, – sako „Investuok Lietuvoje“ vyriausiasis projektų vadovas.

Vyriausybės planas: atnaujinti oro uostai ir daugiau negu dvigubai keleivių – iki 9 mln. per metus. Oro uostų atstovai sako, kaip vėl judės keleiviai, lems koronaviruso suvaldymas. Pasak A. Stikliūno, į skiepų paso idėją žiūrima pozityviai tokiu atveju, jeigu dėl jos bus sutarta vieningai. Visgi pabrėžia, nebūtinai skiepų pasas atvertų daugiau galimybių saugiai keliauti – reikėtų ir testo ar dokumento, įrodančio, kad esi persirgęs COVID-19.

„Šios trys alternatyvos keliautojams suteiktų papildomų galimybių keliauti. Atsižvelgiant į savo sveikatos būklę ir bendrai į visą situaciją, susijusia su koronavirusu“, – sako A. Stikliūnas.

Ir nors skrydžiai pamažu atsigauna, tikėtis sutaupyti, pasak Lietuvos oro uostų aviacinių paslaugų vadovo, neturėtų tie, kurie keliauja, pavyzdžiui, į Vokietiją, Jungtinę Karalystę – migrantų pamėgtos kryptys išlieka paklausios, net ir per pandemiją, todėl vežėjai kainų nelinkę nuleisti. Bet jeigu būtų pasirenkamos tos kryptys, kurios ne tokios populiarios ar yra labiau turistinės, sutaupyti – įmanoma.

Populiariausi