Verslas

2021.03.04 23:00

Keleivinio transporto įmonės svyruoja ties žlugimo riba – privačias dar gelbės parama, o priklausančios savivaldybėms skendi nežinioje

Irma Janauskaitė, Aina Mizgirdė, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2021.03.04 23:00

Tarpmiestinio keleivinio transporto įmonės sako atsidūrusios ties žlugimo riba, nes vežti žmones – jau metus vieni nuostoliai. Be paramos esą išauš diena, kai autobusai tiesiog nustos kursuoti. Susisiekimo ministerija sako, kad privačios kompanijos pinigų turėtų gauti kaip ir kitas nukentėjęs verslas, o kaip pagelbėti savivaldybėms priklausančios keleivių vežimo įmonėms kol kas tik ieškoma.

Kairiai, miestelis netoli Šiaulių. Bet net ir tas vos 6 kilometrų atstumas, neturintiems mašinos – didžiulis iššūkis.

„Jeigu išvažiuoti, pavyzdžiui, dabar iš Kairių į Šiaulius, grįžti jau labai yra sunku. Net po 2–3 val. tenka laukt, kad tu galėtum parvažiuot. Esu ir su taksi važiavusi namo“, – pasakoja moteris.

„Reikėtų daugiau, kad valandų būtų, kas valandą važiuodavo. O dabar kažkaip labai retai yra toksai“, – nurodo kita miesto gyventoja.

Tarpmiestinio keleivinio transporto įmonės sako atsidūrusios ties žlugimo riba

Vietiniai sako – kam į darbą rajono centre sudėtinga papulti, kam pas gydytoją. Miestelio seniūnas Artūras Šulčius nesutinka, kad yra taip blogai. Blogai, anot jo, tik garbaus amžiaus gyventojams. Tiesa, sako, buvo triukšmo, pakoregavus kai kuriuos maršrutus, bet jie jau atstatyti.

„Patys žmonės negali tiek daug keliauti. Ir tie vyresnio amžiaus žmonės, kurie važiuodavo kažkur tai, sakykim, ar į parduotuves, dabar nėra tikslo niekur važiuoti. Dabar tiktais pas gydytoją nuvažiuoti svarbiu atveju. Ir tai vyresnio amžiaus žmonės tiek prigąsdinti, kad jie bijo“, – tikina seniūnas.

Bet vežėjai autobusais atviri: kursuoti tarp miestų – nuostolinga. Pirmo karantino minusas – 25 mln. eurų. Vien Šiaulių „Busturo“ nuostolis – 200 tūkst. eurų. Savivaldybės įmonės vadovas Vaidas Seirackas sako, nieko gero ir antras karantinas.

„Veždami keleivius išleidome nuo 2015 m. visus, kaip sakant, tarpmiestiniame transporte uždirbtus pinigus. Šiai dienai, iš turimų 20 maršrutų, dar važiuojame trimis maršrutais – tai Kauno ir Vilniaus kryptimis, kuriose dar surinkdami už bilietus pajamas, padengiame tiesiogines išlaidas“, – aiškina „Busturo“ vadovas.

Pustuštė net Vilniaus autobusų stotis. Jos vadovė sako, palyginti su vasara – tai yra laikotarpiu tarp karantinų – išvykimų iš čia belikęs ketvirtadalis.

Dalis reisų atnaujinama. Bet tada, anot vežėjų – kita problema. „Busturo“ vadovas sako, kad karantino reikalavimai tokie, kad užpildyti galima daugiausiai pusę autobuso. Vadinasi, dalis keleivių nebus priimti į jį. O pajamų iš bilietų, vargu, ar pakaks degalams.

„Dalis iš jų yra ties žlugimo riba. Ir visi žinom, kaip tai atsitiko. Per koronaviruso pandemiją jos patyrė didžiulius nuostolius ir vos išgyvena, nebegali teikti keleiviams paslaugų pilna apimtimi. Virš 30 proc. mūsų narių keleivinių vežėjų yra tikrai labai nepavydėtinoj padėty“, – pabrėžia „Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas.

„Privačios įmonės gaus paramą pagal Ekonomikos ir inovacijų (ministerijos – LRT.lt) patvirtintą paketą verslui, kartu su kitomis įmonėmis, kurios yra patyrusios didžiausius nuostolius. Žinoma, su savivaldybių įmonėmis, kurios negali gauti tokios paramos, kadangi paprasčiausiai nėra privatus verslas, yra sudėtingiau“, – teigia susisiekimo ministro patarėjas Mindaugas Tarnauskas.

Susisiekimo ministerija žada ieškoti, kaip pagelbėti ir tiems keleivių vežėjams, kurie priklauso savivaldybėms. Sako, tarsis su Finansų ministerija ir Savivaldybių asociacija.

Populiariausi