Verslas

2021.03.01 17:18

Aukštųjų Panerių gyventojai tapo triukšmo įkaitais – socialiai atsakinga save vadinanti įmonė ignoruoja žmonių skundus

Asta Martišiūtė, LRT TELEVIZIJOS laida „Savaitė“, LRT.lt2021.03.01 17:18

Australijos vyriausybė su „Facebook“ susitarti gali, o štai Vilniaus gyventojai su „Lietuvos geležinkelių“ dukterine įmone – ne. Valstybės įmonė „Lietuvos geležinkeliai“ skelbiasi kartu su dukterinėmis įmonėmis esanti socialiai atsakinga įmonių grupė. Ji rūpinasi ir aplinkosauga, ir bendruomene, kurios aplinkai turi įtakos įmonės veikla. Visi gražūs šūkiai suguldyti į socialinės atsakomybės programą. 

Tik Vilniaus pakraščio Aukštųjų Panerių gyventojai skundžiasi, kad į jų skundus įmonė nereaguoja.

Nuo 2019 metų gyventojai renka parašus ir rašo skundą po skundo dėl nepakeliamo triukšmo. Kad triukšmas viršija visas leistinas normas, ne kartą užfiksavo visuomenės sveikatos centras ir nurodė imtis priemonių. Įmonė nesiginčija. Garsą sulaikančią tvorą statyti žada.

Tiesa, terminai, kada turėjo būti įgyvendintos prevencinės priemonės, seniai pasibaigę, o „Lietuvos geležinkelių“ įmonė dar vis svarsto, ką daryti. Nuo svarstymo pradžios jau praėjo kone dveji metai, o gyventojams siūloma dar pakentėti iki 2022-ųjų metų pabaigos.

Savaitė. EVT susitikimai – Nausėdai ar Šimonytei? Prezidentas nemato argumentų, kodėl ne jis, už premjerę ir oponentai

„Niekas labai dėmesio nekreipia, kad tas triukšmo lygis yra viršijamas, pirmiausia sunku prisiprašyti, kad atvažiuotų ir išmatuotų, o kai išmatuoja, tuo viskas ir baigiasi“, – sako Aukštųjų Panerių gyventojas Rimantas Tamulionis.

Kad triukšmo lygis viršija normas, Visuomenės sveikatos centras konstatavo ne kartą.

„Kai šeštą ryto pradeda iškrovinėti kažką, atrodo, kad karas prasidėjo, galvoji, ar čia kažkas sprogo, ar čia bėgti į lauką ar kažką daryti“, – tikina vietos gyventojas Rolandas Rodeckis.
Kai kurie nerimauja ir dėl mažamečių vaikų ramybės.

„Aš išgyvenu dėl savo kūdikio, ryte ir vakare kai prasideda darbai, kūdikis pabunda iš miegų“, – tikina Indrė Ročkienė.

„Aš auginu dvi mergaites ir vieną vasarą žaidė kieme, toks triukšmas, kad jos net negirdi šalia išvažiuojančios mašinos ir ta mašina vos jos nepartrenkė, čia tiesiog kieme dėl triukšmo“, – jai antrino Aukštųjų Panerių gyventoja Julija Mesonytė.

Triukšmas kyla iš „Lietuvos geležinkelių“ dukterinės įmonės LTG Cargo krovos aikštelės, kuri įsiterpusi tarp dviejų Vilijos ir Kibirkšties gatvių. Didelis triukšmas gaudžia, kai kroviniams iškrauti naudojama vibracinė įranga.

Čia krovinius iš vagonų iškrauna ir savaeigiai industriniai krautuvai – žodžiu, aikštelėje dirba pažangi technika.

„Nepažangus tokios įmonės požiūris į žmogų. Kiekviena socialiai atsakinga bendrovė, kuri ne deklaruoja, o nori dirbti atsakingai, ji, planuodama milijonines investicijas, visada planuoja ir investicijas į aplinką, kurioje investuoja. Šiuo atveju, jeigu sukuriamas toks triukšmas, turi būti apsauga“, – tikino viešųjų ryšių specialistas Arūnas Armalis.

„Tarp Kauno stovi vienkiemiai vienas namas ir sienelė pastatyta. Aš nežinau, ar čia tokiai didelei įmonei vis dėl to valstybinei įmonei yra didelė problema saugoti mus saugoti mūsų vaikus“, – kritikos „Lietuvos geležinkeliams“ negailėjo Vilija Malonaitienė.

„Aš suprantu, jeigu reiktų pernešti geležinkelio stotį – daug lėšų, bet sureguliuoti darbo valandas bent pastatyti tą tvorą garsinę“, – sako Aukštųjų Panerių gyventojas Jonas Drumsta.

„Lietuvos geležinkeliai“ labai deklaruoja ir aplinkosaugą, o triukšmo tarša, įtaka žmogui ir gamtai, yra labai svarbus aktualus aplinkosaugos klausimas, todėl galima sakyti „Lietuvos geležinkeliai“ nusižengia dviems savo deklaracijoms, tiek požiūriu į aplinkosaugą, tiek požiūriu į socialinę atsakomybę“, – tikina viešųjų ryšių specialistas A. Armalis.

Visuomenės sveikatos centras „Lietuvos geležinkelių“ įmonę buvo įpareigojęs iki praėjusių metų sausio 7 dienos įgyvendinti efektyvias priemones geležinkelio krovos darbų skleidžiamam triukšmui sumažinti.

„Per tuos dvejus metus buvo padaryti matavimai, atliktas organizacinės priemonės, sutrumpinti krovos laikai“, – sako „LTG Cargo“ departamento vadovas Lukas Danielevičius.

Oficialiai krovos darbai gali vykti nuo 7 iki 19 valandos.

„Darbai vykdomi ir nakties metu, kaip pavyzdį galiu pasakyti vakar 12 valandą , t. y. vidurnaktį vyko darbai“, – tikino vietos gyventoja I. Ročkienė.

„Galiausiai ieškota bendro to kompromisinio sprendimo su NVSC, bendraujame su jais nuolat. Pateikta informacija, ką mes žadame daryti ir mes pagal tą planą ir veikiame dabar“, – tikino įmonės departamento vadovas L. Danielevičius.

O valstybės institucijų kompromisas buvo toks, kad žmonėms dvejus metus sprendimų laukus, dar mažiausiai tiek pat teks laukti.

„Be abejo, gali priklausyti nuo ministro požiūrio į atsakomybę ir realius darbus, jeigu prieš tai buvęs ministras Jaroslav Narkevič garsėjo deklaracijomis, nei realiais darbais, tai gal ta nuotaika po truputį persidavė ir įmonėms. Be abejo, tai yra rimtas testas naujam ministrui Mariui Skuodžiui“, – teigė komunikacijos specialistas A. Armalis.

Ką susisiekimo ministras Marius Skuodis mano apie tai, kad izoliacinei garso tvorai pastatyti reikia net 4 metų, LRT sužinoti nepavyko, ministras buvo užsiėmęs.

„Mes, kaip ministerija, visada stengiamės įsiklausyti į žmonių poreikius ir imtis atitinkamų veiksmų“, – tikino susisiekimo ministerijos atstovas Vidmantas Tamulis.

Tačiau Aukštųjų Panerių gyventojų tai neguodžia. „Mes nedaug prašome, mes prašome tik apsauginės garso izoliacinės tvoros kuri apsaugotų nuo garso“, – kalbėjo I. Ročkienė.

„Gal mano sveikata nėra tokia brangi, kaip Nausėdos ar Šimašiaus, bet žinot, mano gyvenimas nėra toks ilgas, aš norėčiau biški ramybės“, – neraminančią situaciją vertino Aukštųjų Panerių gyventojas R. Tamulionis.

Kita šalia gyvenanti moteris nerimauja, kad dėl keliamo triukšmo jai nepavyks parduoti būsto. „Kala kala, spaudimas didžiausias per naktis neužmiegam. Širdis streikuoja, antrą stimuliatorių nešioju, protezą nešioju, žodžiu, sveikatos čia nėra. Dabar pasiruošusi parduoti šitą butą, bet kas jį pirks. Niekas nepirks“, – sake Stasė Augustinienė.

Pagal kompromisinį institucijų planą jau turėjo būti projektuojama sienelė, tačiau iki šiol neįvykdytas projektavimo paslaugų pirkimas, kuris pagal planą turėjo būti padarytas praėjusių metų pabaigoje.

Populiariausi