Verslas

2021.02.27 10:06

Darbą „Barboroje“ grožio specialistė ištvėrė savaitę – taip sunku, kad vos ne keturiomis iš lovos teko lipti

atnaujinta 15.11
Jonas Deveikis, LRT.lt2021.02.27 10:06

Prekių surinkėjos darbą „Barboroje“ per karantiną išbandžiusi grožio specialistė teigė, kad taip sunku nėra buvę nei dirbant statybose, nei padavėja, o valandinis atlygis – vos apie 3 eurus į rankas. „Reikėdavo vos ne keturiomis iš lovos lipti, nes nugara būdavo surakinta“, – prisimena ji. Tuo metu „Barboros“ atstovai teigia, kad yra prekių surinkėjų, kurie uždirba ir 1 700 eurų popieriuje.

Dėl karantino suvaržymų negalėjusi dirbti grožio specialistė Vaida (vardas pakeistas, LRT.lt žinomas) LRT.lt teigė dar sausio mėnesį nusprendusi įsidarbinti maisto prekių surinkėja „Barboroje“.

„Kadangi iki tol teikiau grožio paslaugas, atėjus karantinui, teko ieškoti alternatyvų. Nebuvo taip, kad visiškai nebeturėčiau pinigų. Tiesiog norėjau išbandyti naują veiklą“, – priežastį, kodėl nusprendė ieškoti naujo darbo, įvardijo mergina.

Jos teigimu, rasti laisvą darbo vietą „Barboroje“ sausį nebuvo taip paprasta. Vienoje pasirinktoje parduotuvėje darbuotojų nereikėjo, bet sėkmė nusišypsojo kitoje ir jau po kelių dienų mergina matavosi įmonės uniformą.

„Įsidarbinau daržovių skyriuje, kurio visi prekių surinkėjai taip vengė, nes, pasirodo, ten dirbti sunkiausia, tenka kilnoti didelį svorį, taip pat surenkamų prekių estetinė išvaizda turi būti ideali. Jeigu pakuoji klientui bananą, tai jis negali būti per daug sunokęs arba žalias. Todėl reikėdavo atidžiai apžiūrėti prekes, tikrinti galiojimo datą. Suklysi – gausi įspėjimą ir prarasi premiją, kurią galima gauti už didelį įvykdytų užsakymų skaičių“, – aiškino mergina.

Pirma darbo diena

Vaida pasakojo žinojusi, kad bus sunku, dirbti reikėsią po 12 valandų per dieną, visą laiką stovint. Tačiau mergina taigė to nebijojusi, nes yra dirbusi statybose, taip pat po 12 valandų ant kojų praleisdavusi ir dirbdama padavėja.

„Pirmą darbo dieną turėjau dirbti nuo šeštos valandos ryto iki šeštos vakaro. Teko keltis šiek tiek prieš penktą valandą. Atvykau į darbą, pasiėmiau telefoną, kuriame buvo įkeltos užduotys. Pasiėmiau didelį vežimą, ir pirmyn į parduotuvės daržovių skyrių „Maximoje“, – pirmą darbo dieną prisiminė pašnekovė.

Jos teigimu, dirbti sekėsi sklandžiai, kol parduotuvėje pradėjo rinktis kita darbuotojų pamaina. Tuomet, kaip teigė Vaida, kilo karas dėl svarstyklių. Jis truko iki paskutinės darbo dienos.

„Kadangi visus produktus reikia sverti, salėje pasirenki laisvas svarstykles ir jas naudoji. Jos nėra rezervuotos, jomis gali naudotis tiek „Maximos“ klientai, apsiperkantys parduotuvėje, tiek mes.

Pasirinkusi vienas svarstykles pradėjau sverti prekes ir jas pakuoti, tačiau prie manęs priėjo kita „Barboros“ darbuotoja ir pradėjo priekaištauti, esą tos svarstyklės yra jos. Aš atsakiau, kad tos svarstyklės buvo laisvos, tačiau ji vis tiek rėkė ir aiškino, kad tos svarstyklės yra patogiausios ir geriausios.

Nuo to laiko prasidėjo mūsų karas. Tai praeidama pro šalį į mane atsitrenkdavo, tai ką nors pasakydavo. Aš iš viso to pasijuokdavau, nekreipdavau dėmesio, nes man tai nebuvo svajonių darbas“, – tvyrojusią įtampą prisiminė Vaida.

Antrą darbo dieną – skundas vadovei

Maniusi, kad konfliktų su bendradarbiais išvengti pavyks, mergina antrą darbo dieną užsitraukė kito bendradarbio nemalonę. Anot jos, kolega supyko, kad ji į šoną pastūmė jo vežimą.

„Antrą darbo dieną, kad galėčiau privažiuoti prie svarstyklių, turėjau į šoną patraukti kolegos vežimą. Jis buvo palikęs jį taip, kad du vežimai ten niekaip neprasilenkė. Pamatęs, kad liečiu jo vežimą, pradėjo rėkti per visą salę: ką tu čia darai, kodėl lieti mano vežimą? Bandžiau paaiškinti, kad tik pravažiuoti noriu, bet jis vis tiek rėkė“, – nemalonią patirtį prisiminė Vaida.

Tuo antra darbo diena nesibaigė. Kiek vėliau Vaidą pasikvietė „Barboros“ vadybininkas ir pasakė dėl jos gavęs skundą.

„Jis man teigė, kad kita darbuotoja jam pasakiusi, kad aš susipykau su „Maximos“ vadove ir taip daryti negražu. Pradėjau juoktis, nes tai buvo tik antra darbo diena ir aš su jokia „Maximos“ vadove nebendravau, jos net nemačiau“, – prisiminė Vaida, iki šiol taip ir nežinanti, kam galėjo užkliūti.

Mergina pasakojo, kad nesusipratimų kilo tik su „Barboros“ senbuviais: „Kitos merginos buvo labai draugiškos. Aš net jausdavau pareigą jas užstoti prieš senbuvius, kurie manydavo esą viršesni už naujokus.“

Prašymas išeiti iš darbo

Vaida pasakojo, kad darbe tempas buvo didžiulis, teko kilnoti sunkias prekių dėžes, todėl jau trečią dieną susidūrė su sveikatos bėdomis.

„Pradėjo skaudėti nugarą, kojas. Nebejaučiau padų, nors avalynė buvo gera. Buvo sunku ne tik dėl nuolatinio stovėjimo, bet ir dėl didelio svorio, kurį tekdavo kelti. Prekių vežimas, kurį prikraudavome, garantuoju, sverdavo apie šimtą kilogramų. Su juo reikėdavo važiuoti iki sandėlio ir vėliau iškrauti krepšius su prekėmis.

Prisimenu, grįždavau namo apie septintą valandą vakaro ir į lovą. O kai reikėdavo keltis, būdavo sunku. Reikėdavo vos ne keturiomis iš lovos lipti, nes nugara – surakinta. Čia galbūt ir mano bėda – nesu labai sportiška. Nors kai dirbau padavėja, tokių bėdų nejutau“, – tikino ji.

Vaida pasakojo septintą darbo dieną darbdaviui pranešusi, kad daugiau dirbti negali dėl fizinio nuovargio ir nori palikti darbą. Iš viso mergina „Barboroje“ išdirbo 8 d.

„Esu dirbusi daug darbų – ir statybose, ir padavėja, ir pardavėja, bet man buvo per sunku. Pasakiau, kad tokį darbą turėtų dirbti vyrai, nes moterims jis per sunkus. Vadybininkas ir pats pripažino, kad darbas daržovių skyriuje labiau tiktų vyrams“, – prisiminė Vaida.

Jos teigimu, nedžiugino ir užmokestis, kadangi atskaičius mokesčius į rankas ji gaudavo apie 3 eurus už valandą. Anot Vaidos, už daug surinktų užsakymų būdavo galima gauti bonusus, tačiu tokiu atveju reikėdavo itin sparčiai dirbti, kartais aukojant pietų pertraukas.

„Viena mergina, kuri dirbo jau mėnesį, man sakė, kad čia nesąmonė, nes moka mažai. Kita moteris taip pat pasakojo, kad sunku, kad nori važiuoti dirbti į užsienį, bet negali dėl karantino ir turi tenkintis tuo, kas yra. (...) Dar viena mergina prasitarė, kad ją atleido, nes per lėtai dirbo“, – kolegių istorijas prisiminė pašnekovė.

Vaida tikino nesigailinti, kad pabandė, tačiau pripažino, jog dar kartą tokio darbo nedirbtų, nes užmokestis mažas, o krūvis – didelis.

„Barbora“: darbuotojai gali gauti premijas

Elektroninės maisto ir kasdienių prekių parduotuvės „Barbora“ komunikacijos vadovė Jurgita Gižaitė-Tulabienė teigė apgailestaujanti, kad minimai darbuotojai darbo sąlygos pasirodė per sunkios.

„Suprantame nusiskundimą – pandemijos laikotarpiu darbas surinkimo centruose iš tiesų intensyvesnis, užsakymų srautai yra išaugę“, – sakė ji.

J. Gižaitė-Tulabienė taip pat atkreipė dėmesį, kad yra prekių surinkėjų, kurie uždirba ir 1 700 eurų.

„Minimas valandinis atlyginimas – tik bazinio atlyginimo dalis. Prekių surinkėjų atlyginimą sudaro bazinė ir kintamoji dalis, priklausanti nuo darbo rezultatų. Vidutinis bazinis prekių surinkėjų atlyginimas per mėnesį siekia 1032 eurų, neatskaičius mokesčių. Tačiau yra darbuotojų, kurie per mėnesį uždirba iki 1700 eurų, neatskaičius mokesčių.

Natūralu, kad pirmomis dienomis naujokai, kol mokosi ir neturi įgūdžių, uždirba bazinį atlyginimą arba kintamoji dalis dar yra nedidelė. Paprastai naujokai įgunda per 2–4 savaites, tada darbo rezultatai gerėja ir atlyginimas auga. Šiuo metu, esant dideliam užsakymų srautui, kintamoji dalis gali sudaryti ženklią atlyginimo dalį“, – sakė J. Gižaitė-Tulabienė.

„Sodros“ duomenimis vidutinis atlyginimas „Barboroje“ 2021 m. sausio mėnesį siekė 961,15 eurų popieriuje (649 eurus į rankas).

Anot įmonės atstovės, šiuo visiems sudėtingu laikotarpiu „Barbora“ siekia kuo daugiau gyventojų padėti apsipirkti saugiai, todėl padidino komandą ir praėjusių metų rudenį įdarbino daugiau kaip 750 naujų darbuotojų.

„Tai leido ne tik padidinti pajėgumus ir patenkinti išaugusią paklausą, bet ir sumažinti krūvį darbuotojams. Į saugaus darbo taisyklių laikymąsi žiūrime labai rimtai, todėl aiškinsimės nusiskundimo aplinkybes“, – tvirtino J. Gižaitė-Tulabienė.

„Barboros“ komunikacijos vadovė pažymėjo esanti dėkinga savo darbuotojams, kurių didelė dalis, suprasdami, kokios svarbios Lietuvos gyventojams „Barboros“ paslaugos, į darbą žiūri kaip į misiją ir tam atiduoda daug jėgų.

„Įmonė taip pat reaguoja į išaugusį darbo intensyvumą – sudarome galimybes darbuotojams prie fiksuoto darbo užmokesčio užsidirbti papildomai už gerus darbo rezultatus“, – sakė J. Gižaitė-Tulabienė.

Populiariausi