Verslas

2021.02.24 15:16

Premjerė apie iš Lietuvos pabėgusius vežėjus: neturime kurti sąlygų, leidžiančių nuolat dairytis pigesnės darbo jėgos

Gabrielė Sagaitytė, LRT.lt2021.02.24 15:16

Vertindama tai, jog per pastaruosius metus Lietuva neteko daugiau kaip 115 transporto įmonių, premjerė Ingrida Šimonytė akcentavo, jog Lietuvos interesas nėra sukurti socialinių sąlygų, kurios leistų dairytis pigesnės darbo jėgos. Anot jos, šiuo atveju turi būti balansas tarp veiklos reguliavimo ir siūlomo paketo darbuotojams.

„Klausimas dėl vežėjų yra, matyt, toks senas, kaip mobilumo paketas. Natūralu, kad dėl mobilumo paketo pakeitimo kai kurie verslai svarsto apie savo veiklos galbūt kitokius organizavimo būdus. Dėl to paties mobilumo paketo vyksta diskusijos Europos Sąjungos teisme, dėl kai kurių apribojimų.

Vieną dalyką, kurį norėčiau pabrėžti, Lietuvos interesas, mano vertinimu, nėra sukurti tokias socialines sąlygas, kurios leistų nuolat dairytis darbo jėgos, kuri kainuoja pigiau, o mūsų žmonėms siūlyti išvykti darbą dirbti į Vakarų Europos šalis. Šiuo požiūriu turi būti protingas balansas tarp veiklos reguliavimo ir tarp socialinio paketo, kuris yra siūlomas darbuotojamas.

Premjerė akcentavo, jog procedūriniai reguliavimai, kurie mobilumo pakete nebuvo iki galo pagrįsti, dar bus diskutuojami ES teisme.

Neteko daugiau nei 115 įmonių

Kaip trečiadienį pranešė nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“, nuo pandemijos pradžios pernai kovą Lietuva neteko daugiau kaip 115 transporto įmonių – iš jų virš 90 išsikėlė į Lenkiją, kiti – į Vokietiją ir kitas vakarų Europos šalis.

Asociacijos teigimu, dėl to valstybės biudžetas neteks beveik 45 mln. eurų pajamų, be to, gresia mažesnių įmonių žlugimas.

„Tai lemia trys veiksniai – Mobilumo pakete numatytos priemonės, pernai prasidėjusi pandemija ir pradėtos taikyti naujos mokestinės priemonės, kurios padidino mokestinę naštą vežėjams ir pablogino konkurencines sąlygas“, – pranešime sakė „Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas.

Asociacijos duomenimis, pernai Lietuvoje registruota 43 proc. mažiau vilkikų nei 2019 metais, vežėjai nebeinvestuoja į naujas gamybos transporto priemones.

Populiariausi