Verslas

2021.01.21 09:55

„Swedbank“: apsipirkimo internetu apimtys Lietuvoje išaugo 80 procentų

LRT.lt2021.01.21 09:55

Praėjusiais metais šalies gyventojų apsipirkimo internetu apimtys, palyginti su ankstesniais metais, išaugo daugiau kaip 80 proc., rodo „Swedbank“ atsiskaitymų duomenys. 

Kaip rašoma „Swedbank“ pranešime, banko klientai pernai vietinėse e. parduotuvėse įsigijo prekių ir paslaugų už daugiau kaip 1 mlrd. eurų, kai per 2019 m. jų išlaidos sudarė apie 580 mln. eurų. Be to, pirkėjai internetu atsiskaitymams ne tik užsienio, bet ir lietuviškose e. parduotuvėse vis dažniau pasitelkia mokėjimo korteles.

„Buvo galima nuspėti, kad pandemija paskatins internetinės prekybos šuolį, tačiau realus jos augimas turbūt viršijo bet kokias prognozes. Įprastai metinis interneto prekybos apimčių augimas siekia apie 20-30 proc., o praėjusiais metais apimtys išaugo beveik du kartus“, – sako Deimantas Trumpickas, „Swedbank“ Lėšų valdymo pardavimų palaikymo departamento direktorius.

Jis atkreipia dėmesį, kad interneto prekyba vos per vienerius metus dėl pandemijos ir sparčiai savo įpročius pakeitusių vartotojų padarė 2-3 metų pažangą.

Pirkėjų daugiau, pirkimai dažnesni

Pasak D. Trumpicko, pagrindinis veiksnys, kuris paskatino interneto prekybos apimčių augimą – ir didesnis apsiperkančių žmonių skaičius, ir dažniau atliekami jų apsipirkimai.

Kaip rodo „Swedbank“ duomenys, per 2020 m. klientai Lietuvoje už pirkinius internete atsiskaitė apie 26,5 mln. kartų, kai 2019 m. šis skaičius siekė apie 16,7 mln. kartų.

Tuo metu vieno apsipirkimo internetu metu šalies gyventojai vidutiniškai išleido apie 42,5 euro. Ši suma, palyginti su 2019 m., smarkiai nesikeitė – ji padidėjo maždaug 8 proc.

Kaip pastebi „Swedbank“ atstovas, interneto prekyba išlaikė pagreitį ir 2020 m. gruodžio mėnesį, kuomet jos augimas, palyginti su 2019 m. gruodžiu, sudarė apie 71 proc.

„Praėjusių metų gruodį šalies gyventojų apsipirkimų internetu augimas buvo didesnis negu paskelbus pirmąjį karantiną balandžio mėnesį. Iš dalies tai atspindi tradicinio kalėdinio periodo prekybos apimčių šuolį, tačiau kartu parodo, kad gyventojams apsipirkti internetu tampa vis labiau įprasta ir vis daugiau prekybininkų sudaro tokias galimybes“, – pastebi D. Trumpickas.

Dažniau atsiskaito kortelėmis

Apsipirkdami internetu šalies gyventojai vis dažniau tam pasitelkia mokėjimo korteles – atsiskaitymų kortelėmis augimas 2020 m. gruodį, palyginti su tuo pačiu ankstesnių metų laikotarpiu, buvo išaugęs beveik 3 kartus.

„Swedbank“ duomenimis, atsiskaitymai kortelėmis internete šiuo metu sudaro apie 18 proc. visų atsiskaitymų lietuviškose e. parduotuvėse.

Be to, prognozuojama, kad nuo šių metų pradžios Europos Sąjungos šalyse dar labiau sustiprinus atsiskaitymų kortelėmis saugumą, šis atsiskaitymo būdas tarp šalies gyventojų taps dar populiaresnis.

„Atsiskaitydami internetu gyventojai įvertina vieno ar kito atsiskaitymo būdo pranašumus, saugumą. Pavyzdžiui, mokėjimo kortelės dažniau pasitelkiamos, kai reikia atsiskaityti už tokias paslaugas, kaip bilietai į renginius ar skrydžio bilietų rezervacijos, kurių suteikimo terminas ilgesnis, taip pat įsigyjant brangesnes prekes. Ši tendencija prekybininkus skatina pasiūlyti platesnį atsiskaitymų būdų spektrą savo parduotuvėse ir taip suteikti daugiau patogumo klientams“, – pastebi. D. Trumpickas.

Šiuo metu didžioji dalis (52 proc.) atsiskaitymų internete Lietuvoje atliekama naudojantis mokėjimais iš sąskaitų per „Bank Link“ sistemą arba mokėjimo inicijavimo sprendimus, 18 proc. atsiskaitant mokėjimo kortele, 17 proc. atvejų atsiskaitoma grynais ar kortele pristačius prekes, 13 proc. – naudojant kitą atsiskaitymo būdą.

Populiariausi