Verslas

2021.01.18 19:00

Parduotuvės politika nustebino pirkėją: už tai, kad atėjo atsiimti prekės, sulaukė papildomo mokesčio

Vaida Kalinkaitė-Matuliauskienė, LRT.lt2021.01.18 19:00

Prekę įsigyti internetu ir atsiimti parduotuvėje norėjusį Povilą nustebino parduotuvės taikoma praktika – net ir prekes atsiimant pačiam už tai reikia susimokėti 1,5 euro. Vyras svarsto, ar buitine technika prekiaujanti parduotuvė, kurios fizinės parduotuvės veikla per karantiną draudžiama, nesumanė užsidirbti papildomai ir apmokestinti visų įmanomų prekių pristatymo būdų.

„Norėjau įsigyti virdulį. Paprastas pirkinys. Man patinkantį modelį radau „Technoramos“ parduotuvėje, kitur arba tokio nebuvo, arba netenkino kaina, arba būtų tekę laukti labai ilgai. Žodžiu, pasirodė geriausias variantas. Įsidėjau į krepšelį ir priėjęs mokėjimo etapą pamačiau, kad net ir už atsiėmimą pačiam reikės susimokėti 1,5 euro.

Aš suprantu, kad parduotuvėms gal sunku, bet čia jau primena bandymą pasipinigauti. Nuo kada reikia susimokėti už tai, kad pats ateini pasiimti prekės iš parduotuvės? Ar dabar dėl manęs tas pardavėjas turės į darbą ateiti, nes per karantiną šiaip parduotuvė nedirba?“ – samprotavo į LRT.lt redakciją besikreipęs Povilas.

LRT.lt kreipėsi į bendrovę dėl komentaro. Iš pradžių susisiekti žadėjusi įmonė vis dėlto vėliau komentaro nepateikė ir į laiškus neatsakė.

Pačios parduotuvės interneto svetainėje nurodoma, kad papilomas 1,5 euro mokestis yra „mažo užsakymo mokestis“, kuris taikomas tiek smulkiai, tiek stambiai buitinei technikai, apsiperkant už 100 eurų nesiekiančią sumą.

Toje pačioje eilutėje taip pat nurodoma, kad tai yra mokestis „skirtas užsakymo apdorojimo procesui padengti“.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) atkreipia dėmesį, kad kiekvienas verslininkas turi teisę laisvai nusistatyti prekių ar paslaugų kainas, prekių pardavimo ar paslaugų teikimo mokesčius ir kitas prekių pardavimo ar paslaugų teikimo sąlygas.

„Tačiau verslininkui kyla pareiga iš anksto supažindinti kitą sutarties šalį su šiomis sąlygomis, kurios, be kita ko, turi būti išreikštos aiškiai bei suprantamai ir neprieštarauti norminiams teisės aktams“, – pažymi VVTAT.

Tarnyba taip pat akcentuoja, kad prieš sudarant nuotolinę vartojimo sutartį verslininkas privalo aiškiai ir suprantamai suteikti vartotojui būtiną, teisingą, išsamią ir neklaidinančią informaciją apie bendrą prekių ar paslaugų kainą.

„Taigi, vertinant vartotojų teisių apsaugos požiūriu vartotojui visais atvejais prieš sudarant pirkimo ir pardavimo sutartį turi būti suteikiama aiški ir konkreti informacija apie prekių ar paslaugų kainas bei papildomus mokesčius, o vartotojas savo nuožiūra gali rinktis pardavėją, atsižvelgdamas į teikiamą paslaugų ar prekių kainą ir kitus vartotojui svarbius aspektus“, – LRT.lt pateiktame komentare nurodo VVTAT.

Tarnyba primena, kad vartotojas, kuriam buvo suteikta neaiški, klaidinanti ar dviprasmiška informacija apie prekių ar paslaugų kainą arba taikomus mokesčius, turi teisę kreiptis į VVTAT, kartu pateikdamas turimus įrodymus, kad verslininko veikla galėtų būti įvertinta dėl galimo vartotojų klaidinimo.