Verslas

2021.01.13 15:09

Vyriausybė svarsto apie vežėjų testavimą ir griežtesnę kontrolę

atnaujinta 16.08
Erika Alonderytė, BNS, Kornelija Mykolaitytė, ELTA2021.01.13 15:09

Su vežėjų atstovais trečiadienį susitiksianti premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad ekspertų taryboje siūloma sugriežtinti vežėjų testavimą bei kontrolę ir taip sumažinti riziką, kad Jungtinėje Karalystėje mutavęs koronavirusas nepatektų į Lietuvą.

„Yra ekspertų pasiūlymų dėl testavimo ir kontrolės sugriežtinimo, tikrai nekalbame apie sienų uždarymą ar panašius apribojimus, bet kalbame apie šitame sektoriuje dirbančių žmonių sveikatos kontrolę ir minizavimą galimybių užkrėsti savo šeimas grįžus ar kažkur pasidalinti mutavusiu virusu“, – spaudos konferencijoje po Vyriausybės posėdžio sakė premjerė.

Pasak jos, svarbu ieškoti sprendimų, kurie leistų sustiprinti kontrolę.

„Labai nesinorėtų, kad po to laiko, kai turime keletą savaičių tokių ir pozityvesnių žinių, vėl pradėtume kiekvieną dieną sukti atvejų skaitliuką aukštyn dėl to, kad Lietuvoje pernelyg paplito kažkokia sparčiai plintanti atmaina“, – sakė I. Šimonytė.

Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinis sekretorius Povilas Drižas BNS teigė, kad vilkikų vairuotojų užsikrėtimo koronavirusu tikimybė yra labai maža. Pasak jo, nėra duomenų, kad lietuviai iš Jungtinės Karalystės į Lietuvą galėjo parvežti mutavusį virusą.

Siekiant apriboti JK aptikto mutavusio koronaviruso plitimą Europoje, žemyno valstybės pernai metų pabaigoje trumpam buvo sustabdžiusios susisiekimą su britų salynu.

Skuodis: Lietuvai aktualus kai kurių šalių taikomas vilkikų vairuotojų testavimo klausimas

Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad Lietuvai aktualus kai kurių šalių taikomas vilkikų vairuotojų COVID-19 testavimo klausimas, kurį svarbu koordinuoti ES lygiu.

Šį klausimą trečiadienį jis aptarė pokalbio su Europos Komisijos transporto komisare Adina Valean metu. Tiesa, komisarė pateikė pavyzdį, kuris, anot jos, kelia abejonių dėl būtino vilkikų vairuotojų testavimo.

„Jungtinės Karalystės ir Prancūzijos pasienyje buvo testuota 37 tūkst. vilkikų vairuotojų, tačiau iš jų tik 100-ui buvo nustatytas teigiamas koronaviruso testas. Tai sudaro labai nedidelį procentą ir parodo, kad vilkikų vairuotojai nėra viruso skleidėjai, todėl vairuotojų testavimo klausimą dar reikia gerai išdiskutuoti ir pagrįsti“, – Susisiekimo ministerijos pranešime cituojama A. Valean.

Pokalbio metu tiek eurokomisarė, tiek ministras akcentavo, kad projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimo pažanga yra strateginės svarbos uždavinys Lietuvai, visam regionui ir Europai, todėl svarbu išlaikyti ES geležinkelių transporto jungčių projektams įgyvendinti numatytus papildomus 1,4 mlrd. eurų, siekiant „Rail Balticos“ projektą užbaigti iki 2026 metų.

„Visiškai palaikau Lietuvos poziciją šio projekto atžvilgiu ir viliuosi, kad Europos Parlamentas pritars Europos Komisijos siekiui spartinti šio projekto pabaigą“, – nurodė A. Valean.

Aptariant Mobilumo paketą, pažymėta, kad Europos Komisija yra įsipareigojusi atlikti poveikio vertinimą dėl Mobilumo paketo nuostatų, kuriomis įpareigojama kas 8 savaites grąžinti vilkikus į įmonės registracijos šalį.

„Tikimės, kad atlikus vertinimą Europos Komisija pateiks atitinkamus pakeitimus. Nors tikslą gerinti vairuotojų darbo sąlygas visiškai palaikau, nauji ES teisės aktai negali prieštarauti ES bendros rinkos pamatiniams principams ir Europos žaliojo kurso tikslams“, – pokalbio metu pažymėjo M. Skuodis.

Lietuva ir kitos 6 Mobilumo paketui nepritarusios šalys pateikė ieškinius ES Teisingumo Teismui. Prie pateikto skundo prisijungs ir Latvija, Estija bei Belgija.