Verslas

2020.12.13 15:09

Didesnės kainos per „juodąjį penktadienį“ pirkėjams sukėlė abejonių, prekybininkai tikina – tai normali praktika

Gabrielė Sagaitytė, LRT.lt2020.12.13 15:09

Šalyje praūžus „juodajam penktadieniui“, dalis akylių pirkėjų atkreipė dėmesį, jog tam tikrais atvejais prekių, kurioms buvo taikomos akcijos, kainos galimai buvo didesnės. Nors vartotojai stebisi tokiais įtartinais kainų svyravimais, prekybininkai patikina, jog tai yra visiškai normali praktika ir kainos nėra pakeliamos specialiai.

„Juodojo penktadienio“ išpardavimai paprastai prekybininkams sužeria milžiniškus pelnus. Viena didžiausių išpardavimo akcijų visame Vakarų pasaulyje šiemet dėl COVID-19 telkėsi internete. Susibūrimų fizinėse parduotuvėse vengę pirkėjai plūdo į Baltijos šalių e. parduotuves, kuriose per praėjusį savaitgalį išleido du kartus daugiau nei 2019 m. paskutinį lapkričio savaitgalį, rašoma „Paysera LT“ pranešime.

Vis dėlto kai kuriems „juodojo penktadienio“ akcijos ir išpardavimai sukėlė abejonių. Vienoje feisbuko grupių gyventojai dalijosi pastebėjimais, kad neretai nuolaidos buvo apgaulingos – prieš išpardavimus tam tikros prekės kainavo ne ką daugiau ar kaina prieš pat akciją, anot jų, buvo dirbtinai sukelta.

Nuplėšusi kainą pamatė mažesnę sumą

Su didesnėmis kainomis prieš išpardavimus pasakoja susidūrusi ir vilnietė Lina. Moteris teigia dar prieš išpardavimus nuvykusi į Vilniuje esančią parduotuvę „Sinsay“, kur įsigijo džinsus už 14,99 euro, tačiau tik vėliau pastebėjusi, kad prieš išpardavimus kaina buvo pakelta.

„Nuėjau į e. parduotuvę ir pamačiau, kad tų džinsų kaina – 12,99 euro. Pasiėmiau etiketę, nuklijavau lipduką ir pamačiau, kad ir mano pirktų džinsų pirminė kaina buvo tokia pati – 12,99“, – kalba moteris.

Kaip LRT.lt nurodė „Sinsay“ marketingo vadybininkė Marta Fijał, kartais etiketėje būna nurodytos dvi kainos – didesnė kaina užklijuota ant mažesnės, nes etiketės spausdinamos prieš daug laiko iki prekės patenka į parduotuvę.

„Priežastis, kodėl etiketėje būna dvi skirtingos kainos, yra ta, kad prieš parduodant atliekamas modelio kainos perskaičiavimas. Kaina gali ir sumažėti, ir padidėti. Kainų keitimo priežastys gali būti įvairios – pradedant ekonominiais veiksniais, pavyzdžiui, pasikeitus valiutos kursui arba pasikeitus transporto kainoms, ir baigiant tipiškomis žmogaus klaidomis. Tokiu atveju neteisinga kaina užbraukiama, o ant senos užrašoma nauja“, – pažymėjo įmonė.

Tuo metu pradinės prekių kainos prieš akciją nėra padidinamos, nes tai yra neteisėta, nurodė parduotuvė. Galimi kainų pokyčiai vyksta prieš pateikiant produktą į parduotuvę.

Per išpardavimą kaina buvo 20 eurų didesnė

Didesnes prekių kainas per išpardavimą LRT.lt kalbinta Sandra pasakojo pastebėjusi vienoje Lietuvos elektroninių parduotuvių. Moteris atkreipė dėmesį, kad siurblio, kurį minėtoje parduotuvėje įsigijo dar prieš išpardavimus, kaina, anot jos, pakilo 20 eurų.

„Spalio gale „Varlė.lt“ pirkau dulkių siurblį robotą, kuris be akcijos kainavo 309,99 euro. Paskui pasekiau kainas ir jis kainavo 305,99 euro, kita dieną – 301,99 euro. Dabar pradinė kaina siekia 329,99 euro ir pritaikyta nuolaida, todėl galutinė kaina – 282 euro. Stipriai žaidžiama su pradine kaina“, – pastebėjo moteris.

Apskritai pašnekovė svarstė, kodėl tam tikrų prekių kainos nuolat svyruoja, o kartais ir kasdien, pastebėjo ji.

„Planavome pirkti pelenų siurblį iš „Varlė.lt“ ir jo kaina visada svyruoja. Dabar vykstant išpardavimui ji siekia 127 eurus, o pradinė kaina – 142 eurai. Prieš išpardavimus spėjome nusipirkti už 92 eurus. Tiesiog dabar yra pamoka, kad prieš ką nors perkant reikia labai sekti kainas, kurios nuolat keičiasi“, – teigė Sandra.

Reaguodama į pirkėjos nuogastavimus, „Varlė.lt“ atstovė Alina Kazakevič akcentavo, jog įmonė dirba su daug tiekėjų ir gamintojų atstovų, o tai, jog prekės kaina kinta ir kas valanda, yra visiškai normalu.

„Ji gali pabrangti arba atpigti, priklausomai nuo tiekėjo pateikiamos savikanos. Apskritai kaina elektroninėje erdvėje labai dinamiška ir atskirais atvejais per dieną gali pasikeisti kelis kartus, priklausomai nuo pasiūlos. Šiuo neapibrėžtu laikotarpiu kaina priklausoma nuo labai daug veiksnių: konkurentų veiksmai, laikotarpio (išpardavimai, akcijos), gamintojo taikomų akcijų, nuolaidų, logistika”,– paaiškino A. Kazakevič.

Elektroninėje parduotuvėje „Varlė.lt“ taip pat nurodoma, kad puslapis visada pateikia pigiausią tiekėjų pasiūlymą. Jeigu nuperkamos pigiausiai siūlomos vieno tiekėjo prekės, pirmoje pozicijoje atsiranda tuo metu pigiausiai siūlančio kito tiekėjo prekė. Tai reiškia, kad kainos gali ir padidėti, ir sumažėti, priklausomai nuo to, ką tuo metu siūlo tiekėjas.

Tikina specialiai kainų nekeliantys

Pakilusias kainas per išpardavimą Sandra tikino pastebėjusi ir elektroninėje parduotuvėje „Pigu.lt“: „Kvepalai, kuriuos visada pirkdavau už maždaug 25 eurus, per išpardavimą siekė 48 eurus.“

LRT.lt kalbinta Neringa teigė taip pat dažnai apsiperkanti „Pigu.lt“, nes neretai ten dauguma prekių pigesnės, tačiau per šiuo metu vykstančius išpardavimus neslepia pastebinti kiek pasikeitusias kainas.

„Nupirkau dukrai Kalėdoms lėlę už 24, o vėliau ji pakilo iki 82 eurų. Kartais ten tikrai būna pigiau, bet tam tikrais atvejais kainos ypač svyruoja“, – sakė ji.

„Pigu.lt“ atstovė Raimonda Strazdauskaitė taip pat akcentavo, kad e. prekyboje kainos keičiasi priklausomai nuo daugelio veiksnių.

„Pokyčius lemia prekės savikaina, paklausa ir pasiūla, taikomos akcijos, pridėtinės vertės ir t.t. Klientams stengiamės visada pateikti geriausią pasiūlymą – tiek kainą, tiek pristatymą, tiek klientų aptarnavimą. Taip pat klientams leidžiame pasinaudoti geriausios kainos garantijos programa, veikia ir lojalių klientų programa, kur galima dalis pirkinio sumos padengiama. Jokio specialaus kainų sukėlimo nedarome“, – patikino R. Strazdauskaitė.

Ji taip pat atkreipė dėmesį, kad „Pigu.lt“ nėra gamintoja, o visos siūlomos prekės gaunamos iš įvairių tiekėjų.

Jokio specialaus kainų sukėlimo nedarome.

„Būtent nuo to, kokiomis kainomis tiekėjai siūlo mums prekes, tiesiogiai priklauso ir galimybė nustatyti prekių kainas. Būna situacijų, jog „Pigu.lt“ gauna pasiūlymus skirtingomis sąlygomis, dėl to ir svetainėje galima pastebėti kintančias prekių įsigijimo sąlygas, nes tokias tendencijas diktuoja rinka. Tačiau visada skaidriai puslapyje pateikiame informaciją apie palyginamąsias kainas, kada jos taikytos“, – komentavo R. Strazdauskaitė.

Apskritai vertindama situaciją rinkoje, R. Strazdauskaitė pastebėjo, kad šiuo metu susiduriama su vis labiau juntamomis COVID-19 pasekmėmis, kas turi ir tiesioginės įtakos prekių pasiūlai bei kainai.

„Vis labiau yra juntami tiekimo sutrikimai, medžiagų, prekių trūkumai, dėl ko didėja prekių savikaina. Tai neišvengiamai daro įtaką ir pačiai prekių kainai ir prieinamumui, ypač tai jaučiama elektronikos ir sporto prekių kategorijoje”, – pažymėjo ji.