Verslas

2020.12.03 05:30

Klaipėdiečiai purtosi planuojamo viešbučio pajūryje kaimynystės – įžvelgia užprogramuotą konfliktą

Radvilė Rumšienė, LRT.lt2020.12.03 05:30

Klaipėdoje netoli jūros įsikūrę gyventojai pasakoja neramiai stebintys dėliojamus planus Melnragėje statyti nedidelį viešbutį. Daugiausia aistrų kelia prie viešbučio numatomų automobilių stovėjimo vietų planas. Prognozuojama, kad automobilius greta pagrindinės Melnragės gatvės įrengtose vietose norės palikti tiek viešbučio svečiai, tiek į pajūrį atvykstantys žmonės, tad konfliktų išvengti nepavyks.

Savivaldybė aiškina, kad stovėjimo vietoms galios principas „kas pirmesnis, tas gudresnis“, o viešbučio statytojai piešia kitą scenarijų – čia stovės tik atvykstančiųjų į viešbučio teritoriją transportas.

Melnragėje numatoma statyti viešbutį ir butus

Diskusija tarp gyventojų kilo vos tik šiems sužinojus, kad Melnragėje esančiame sklype Žiobrių g. 1 numatoma statyti viešbučių paskirties pastatą su gyvenamosiomis patalpomis. Jau įvyko ir statybos projekto projektinių pasiūlymų viešas svarstymas su visuomene.

Numatoma, kad šiuo metu medžiais ir krūmais apaugusiame skype, esančiame ties Žiobrių ir Molo gatvių sankirta, išdygs dviejų aukštų, maždaug 10 metrų aukščio, pastatas.

Statinyje numatomi treji apartamentai ir keturi gyvenamieji butai, o ant stogo ketinama įrengti terasą. Terasos bus įrengtos ir prie butų bei viešbučio apartamentų.

Planuojama, kad į sklypą bus patenkama iš Molo gatvės. Mėginama spręsti ir automobilių stovėjimo klausimą – jiems vietos numatomos vadinamųjų Molo gatvės raudonųjų linijų ribose. Kitaip tariant, viešbučio svečiai ar planuojamų butų gyventojai automobilius turėtų palikti stovėti jau už sklypo ribos. Iš viso ketinama įrengti apie 11 automobilių stovėjimo vietų. Šios vietos būtų įrengtos sudarius atskirą infrastruktūros sutartį tarp objekto plėtotojo ir Klaipėdos savivaldybės.

Ties minėta vieta ketinama įrengti ir koridorių, kuriame esą tilps pėsčiųjų ir dviračių takai. Klaipėdos savivaldybės svetainėje skelbiama, kad objekto projektuotojas – bendrovė „Archicechas“.

Bendruomenei kilo klausimų

Kai kurie žmonės neslėpė palaikantys verslininkų planus, kiti aiškino turintys įtarimų, kad tokio objekto kaimynystė gali nemaloniai atsirūgti patiems melnragiškiams. Daugiausia klausimų gyventojams kelia numatoma automobilių statymo tvarka.

Pastabas melnragiškiai jau pateikė objekto planuotojams, tačiau atsakymų dar nesulaukė.

„Vasarą ir tiesiog geru oru Melnragė yra gausiai lankoma, ypač kai jau atidarytas Melnragės parkas. Būtų užprogramuotas konfliktas dėl to, ar aikštelėje automobilius galėtų statyti tik vadinamojo viešbučio gyventojai, ar ir visi miestiečiai“, – svarstė Melnragės seniūnaitė Marija Kalendė.

Molo gatve klaipėdiečiai ir miesto svečiai paprastai važiuoja link jūros tiltą atstojančio uosto molo, tad ši gatvė judri ištisus metus – žmonės šia kryptimi juda ir kai vyrauja geri orai, ir kai, pavyzdžiui, jūra būna ypač audringa.

Gyventojų atstovės teigimu, Klaipėdos savivaldybė žmonėms paaiškino, kad šiuo atveju pirmenybė būtų teikiama ne gyventojams, o viešbučio svečiams. Gyventojų toks sprendimas netenkina, mat minėtas stovėjimo vietas numatoma įrengti ne planuojamo viešbučio sklype, o miestui priklausančioje teritorijoje.

„Visi kiti statytų mašinas kur papuola ir būtų kemšamos gatvės“, – prognozavo seniūnaitė.

Nerimą kelia ir tai, kad naujosios automobilių stovėjimo vietos trukdytų dviratininkams.

M. Kalendė pridūrė, kad projektinių pasiūlymų viešo svarstymo metu žmonės galėjo būti suklaidinti, mat aptariant planuojamas įrengti stovėjimo vietas teigta, kad jos bus įrengiamos „vadovaujantis infrastruktūros sutartimi tarp objekto plėtotojų ir savivaldybės“, o tai žmonėms esą galėjo sudaryti įspūdį, kad sutartis jau sudaryta, nors taip nėra. Projektinius pasiūlymus nuotoliniu būdu viešai pristatė architektas Rolandas Rakevičius.

Klausimų turinti bendruomenė jau kreipėsi ir į projekto rengėjus, tačiau atsakymų kol kas nesulaukė.

Visi kiti statytų mašinas kur papuola ir būtų kemšamos gatvės.

Savivaldybė: verslas pirmenybės neturės

Šios savaitės pradžioje Klaipėdos savivaldybės Statybos ir infrastruktūros plėtros skyriaus vedėjas Valdas Švedas teigė, kad dėl infrastruktūros sutarties savivaldybė dar sprendžia, tačiau priimti sprendimai neturėtų pabloginti gyvenimo sąlygų žmonėms.

„Jie prašo tas vietas, kurios netelpa jų sklype, projektuoti šalia gatvės. Bet ta aikštelė, kuri bus įrengta prie gatvės, priklausys miesto savivaldybei ir galės statyti „kas pirmesnis, tas gudresnis“, – tai, kad stovėjimo vietos nebus skirtos tik viešbučio gyventojams, aiškino V. Švedas.

Pašnekovas tvirtino, kad nuogąstavimai dėl dviračių tako ateities – ankstyvi. Projektas esą bus tvirtinamas taip, kad bendra sistema būtų plėtojama sklandžiai.

Neišsprendę automobilių stovėjimo vietų klausimo objekto statytojai savo planų įgyvendinti negalės.

Verslininkai: vietos bus skirtos tik viešbučio gyventojams

Vis dėlto objekto statytojo įmonės „Media projects“ vadovo Aurimo Žemaičio vizija dėl planuojamų naujų stovėjimo vietų kitokia, nei dėstė Klaipėdos savivaldybės atstovas.

„Bus sudaryta sutartis – ten nestatys bet kas. Negalės statyti bet kas. Mes sudarysime sutartį su savivaldybe, turėsime už jas mokėti mėnesinį mokestį. Nebus taip, kad bet kas atvažiuos, pasistatys ir nueis, bus rezervai“, – LRT.lt aiškino A. Žemaitis.

Pašnekovo nuomone, naujos stovėjimo vietos šalia Molo gatvės neturės įtakos eismo saugumui šioje arterijoje.

„Gatvėje yra ribojamas greitis, yra „gulinčių policininkų“. Ten ne koks prekybos centras, kur pristatytų automobilių dešimtimis. Ten bus keli automobiliai“, – dėstė „Media Projects“ vadovas.

A. Žemaitis tvirtino, kad verslininkai neturi planų pakenkti Melnragėje įsikūrusiems būsimiems viešbučio kaimynams ar kitiems gyventojams. Be to, visi su objekto planavimu susiję darbai esą atliekami laikantis teisės aktų ir įvairių normų.

Pašnekovas pripažino nesuprantantis tokios audringos gyventojų reakcijos dėl numatomo statinio, nes gyvenvietėje yra įvairiausių pastatų ir komercinių objektų.

„Jeigu eitume pagrindine Molo gatve, matytume ir vienbučių, ir daugiabučių, ir plokščiais, ir šlaitiniais stogais, ir dviejų, ir keturių aukštų – visokiausių. Nesuprantu, kodėl taip jautriai reaguojama, mes nestatome devynaukščio nežinia kokiais metodais. Mes viską darome pagal STR ir teisinius reglamentus. Ten nėra nieko neteisėto – ne pramoninis pastatas. Ten yra ir svečių namų, ir daugiabučių“, – dėstė A. Žemaitis.

Pašnekovas tvirtino, kad ir infrastruktūros sutartį derina savivaldybė, kuri net ir neleistų įrengti stovėjimo vietų, neatitinkančių šiuo metu galiojančių reikalavimų.

„Mes kreipėmės į savivaldybę, darome atskirą parkavimo projektą. Mes ir parodome, kad norime daryti viską oficialiai, tvarkingai“, – aiškino pašnekovas.

Įmonės vadovas pripažino, kad sklype, kur planuojamas viešbutis, įrengti stovėjimo vietų nėra galimybės, nes tokiu atveju viešbučio svečiams ar butų gyventojams automobilius tektų rikiuoti iškart po langais. Tai, neabejojama, mažintų statinio patrauklumą.

„Nelabai kas nori gyvenant name ar bute matyti automobilį prie pat, pavyzdžiui, miegamojo lango“, – sakė A. Žemaitis.

Pašnekovas teigė manantis, kad žmonės galbūt prisikūrė įvairių baimių dėl nepakankamos kompetencijos.

„Galbūt žmonės iš nežinojimo susikuria nuogąstavimų, baimių – „gal vietoj trijų paskui pastatys penki aukštus“. Jie galbūt nėra įsigilinę, kad yra reglamentai, įstatymai, kurių negali viršyti. Dalyvauja ir architektai, juk jie rizikuoja savo atestatais. Kas deda parašus – nededa ant bet ko“, – aiškino verslininkas.