Verslas

2020.11.27 18:01

Karantininis „juodasis penktadienis“: prekybos centrai – apytuščiai, internetinė prekyba bus rekordinė

Irma Janauskaitė, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2020.11.27 18:01

Tradicinę masinio apsipirkimo dieną – juodąjį penktadienį – Lietuvoje šiemet galima vadinti juoduoju mėnesiu, nes nuolaidos ir akcijos taikomos ilgai. Įprasto trijų dienų išpardavimo dėl koronaviruso atsisakyta.

Nors ir juodasis penktadienis – diena, kai jau tapę įprasta tikėtis didžiausių nuolaidų ir pirkti „reikia–nereikia“, iki pietų žmonių viename šalies prekybos centrų buvo nedaug. Prekybos centro valdytojų teigimu, pernai pirkėjai tokiu metu jau plūdo, 11 val. ryto centras buvo beveik sausakimšas.

„Tuščias prekybos centras. Net nesitikim nieko. Todėl, kad situacija tokia. Taip, nori žmonės puoštis, tikrai perka po truputėlį, bet tokioje kovido akivaizdoje viskas yra daug įtempčiau, visi įsitempę“, – tikina pardavėja.

Juodasis penktadienis Lietuvoje: nors prekybininkai teigia pasiruošę – pirkėjų mažai, bet internetinė prekyba bus rekordinė

Prekybininkai sako, minių nėra, nes šiemet atsisakyta tradicinio „juodojo penktadienio“ išpardavimo, kai didžiausios nuolaidos ir akcijos taikytos tik tris dienas. Smūginės prekybos skelbia atsisakę visi didieji šalies prekybos centrai.

„Tos nuolaidos iš tikrųjų galioja jau visą savaitę. Tai nėra tos, kad vieną arba dvi dienas kažkokios akcijos arba nuolaidos. Tikrai nuomininkai visi suprato, kad tų žmonių srauto negalime koncentruoti į vieną arba į dvi dienas“, – sako „Ozo“ rinkodaros vadovė Elzė Rudienė.

„Lietuvoje pavirtęs į tą kažkokį juodąjį mėnesį. Kuomet nuolaidų laikotarpis absoliučioj daugumoj parduotuvių yra ištęstas į savaitę, į dvi, tris, į mėnesį, į ilgą laikotarpį. O kai kurie prekybininkai netaiko kažkokių specialių išskirtinių akcijų, o tas reguliarias, pavyzdžiui, savaitines“, – sako Prekybos įmonių asociacijos vykdomoji direktorė Rūta Vainienė.

Dalis prekybos centro lankytojų sako atėję dėl kitų reikalų, o ne dėl „juodojo penktadienio“.

„Nesu tas, kuris seka tokius dalykus. Tiesiog taip sutapo, kad reikia rūbų ir dar penktadienis“; „Nusipirkau su didesne nuolaida, tai, manau, kad verta“; „Manau, kad žmonių galbūt vakare bus daugiau, manau, rytoj bus daugiau. Dabar toks momentas yra, kai labai mažai žmonių. Jeigu jų daugės, tikrai mes išeisim. Aš net nežinojau, kad tas penktadienis šiandieną“; Tokios LRT TELEVIZIJOS kalbintų pirkėjų mintys.

Savaitgaliui prekybos centrai sako pasirengę.

„Apsaugos kiekis padidintas, valytojų kiekis padidintas ir atitinkamai stebimi srautai. Tai visiems dalykams, be abejo, ruošiamės, nes taip, savaitgalį srautas gali būti didesnis“, – sako „Ozo“ rinkodaros vadovė.

R. Vainienė pabrėžia, kad dėl saugumo labai svarbus srauto reguliavimas, be abejo, išliks.

„Ar yra nuolaida, ar nėra nuolaida, srauto reguliavimas prekybos vietose išlieka. Net, jeigu norėtų visi 3 mln. lietuvių atvažiuoti į prekybos vietas, vis tiek 10 kvadratinių metrų reikalavimas vienam žmogui turės būti išpildytas. Kainų nuolaidos iš esmės neturi nieko bendro su saugiu apsipirkimu“, – teigia R. Vainienė.

Sveikatos apsaugos ministras sako, dalis prekybininkų atėjusiems pirkėjams skelbia apie saugojimąsi, bet dalis – apie akcijas ir nuolaidas. Kai kurie žmonės prekybos centre svarsto, kad šiemet be juodojo penktadienio, kad ir kiek ilgam jis būtų ištęstas, buvo galima ir apsieiti. Bet, prekybininkų teigimu, lietuviai labai jautrūs kainai, nuolaidos tokiu metu jau tapusios gyvenimo būdu – jų laukiama, planuojami stambesni pirkiniai, dovanos. To nepakeitė net ir karantinas.

Internetinės prekybos rekordai

Tiesa, dalis žmonių nuolaidas dabar medžioja elektroninėje erdvėje. Prognozuojama, kad šįkart internetinė prekyba bus rekordinė. Darbo gausybė ir siuntų išvežiotojams, jie laukia 70-ies proc. augimo.

Pigu.lt penktadienio pavakare pranešime skelbia, kad ankstesnis pardavimų rekordas, tikėtina, bus viršytas apie 1,5 karto.

„Pigu.lt“ rinkodaros vadovas Ernestas Kačerauskas sako, rekordinių srautų ir pardavimų tikėtasi jau po Vienišių dienos (angl. Singles‘ day arba Double 11) išpardavimo. 12 valandos duomenimis tapo aišku, kad daugiau nei 1,5 karto bus viršyti visų laikų buvę „juodojo penktadienio“ pardavimai.

E. Kačerausko teigimu, šiemet pirkinių krepšelis savo suma nelabai skiriasi nuo pernai, tačiau jų daugiau, prekės įvairesnės. Tą, matyt, lėmė ir didelis prekybininkų skaičius prekybos centre internete. Per pusdienį jie pardavė 3 kartus daugiau nei įprastą dieną. Ypatingo klientų dėmesio sulaukė mados kategorijos prekės – rūbai, avalynė ir aksesuarai.

Populiariausios – žaislų, buitinės technikos, kosmetikos ir parfumerijos prekės

Šių metų „juodojo penktadienio“ statistika rodo, kad pirkinių krepšeliuose vyraujančios prekių kategorijos yra: žaislai, smulki buitinė technika, mobilieji telefonai, kvepalai ir kosmetika, IT aksesuarai, vaikų ir kūdikių, sporto ir turizmo prekės, baldai, teigiama Pigu.lt pranešime. Šiais metais, skirtingai nuo ankstesnių „juodųjų penktadienių“, klientai aktyviai pirko higienos reikmenis ir įvairias apsaugos priemones, tokias kaip vienkartinės kaukės, skydeliai, dezinfekcinis skystis ir pan.