Verslas

2020.11.16 22:45

Kauno oro uoste keleivių srautas sumažėjo, bet vadovas tikina – uždaryti kainuotų dar brangiau

Kristina Karlonė, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2020.11.16 22:45

Kauno oro uoste dėl pandemijos sumažėjus keleivių srautams reguliarūs keleiviniai skrydžiai vykdomi vos du kartus per savaitę. Aviacijos specialistai svarsto, ar kelių likusių skrydžių nereikėtų perkelti ir bent keleivių terminalą uždaryti. Oro uosto administracija sako, kad uždarymas kainuotų brangiau nei būtų sutaupyta, o ir keleiviniai skrydžiai tėra tik dalis oro uosto veiklos – krovinių gabenimas nesutrikęs.

Kauno oro uoste leidžiasi lėktuvas iš Londono. Tai vienas iš dviejų atvykstančių keleivinių skrydžių pirmadienį. Pradėjus lipti keleiviams, tiek prie pasų kontrolės, tiek prie bagažo, visuomenės sveikatos centro patikros nusidriekia eilė. Bet toks vaizdas – retas. Didžioje Britanijoje paskelbus karantiną emigrantai grįžta namo.

Panorama. Siūlymai pratęsti karantiną ir dar viena vilties teikianti vakcina

„Žmonių daug skrydyje, 80 procentų. Čia iš Anglijos, o į ten skrendant, tai buvo labai tuščia. Kai dabar karantiną įvedė, tai atrodo logiška dabar grįžti ir namie tą karantiną išgyventi“, – sako keleivis.

„Grįžta dar, pas gimines, gi prasidėjo lockdownas“, – nurodo kita keleivė.

Kitas lėktuvas iš Londono į Kauno oro uostą pagal tvarkaraštį turėtų atskristi penktadienį. Pirmadieniais ir penktadieniais iš Kauno vykdomi keleiviniai skrydžiai į Dubliną. Kitas penkias savaitės dienas nėra nė vieno reguliaraus keleivinio skrydžio. Aviacijos specialistai svarsto, ar tokiu atveju nebūtų ekonomiškiau oro uostą ar bent keleivių terminalą iš viso uždaryti.

„Galimas dalinis oro uosto uždarymas – keleivių terminalo tam tikroms ar visoms dienoms uždarymas, paliekant tik techniniams ir krovininiams skrydžiams, atidaryti kelioms valandoms oro uostą per dieną“, – sako aviacijos analitikas Simonas Bartkus.

Palangos oro uoste šią savaitę atskrenda ir kyla tris kartus daugiau lėktuvų nei Kaune. Iš Palangos vykdomi skrydžiai į Kopenhagą, Rygą, Oslą.

Kauno oro uosto vadovas sako, kad keleivinių skrydžių tvarkaraštis neatspindi realios padėties. Esą skrydžių kelis kartus daugiau, vieni orlaiviai gabena krovinius, kiti atskrenda remonto.

„Tai, kas vyksta oro uoste, yra gerokai didesnės apimtys. Tai dažniausiai susiję su kroviniais, kurių iki 10 per dieną, užsakomieji reisai, šią savaitę „Žalgiris“ skrenda. Taip pat skrydžiai su kareiviais ir įvairūs kiti dalykai (susiję – LRT.lt) su orlaivių remonto veikla“, – aiškina Kauno oro uosto direktorius Karolis Matulaitis.

Dėl pandemijos sumažėjus keleivių srautams atleista dalis darbuotojų, sumažintos naktinio darbo valandos. Tačiau anot oro uosto vadovo uždarymas atsietų brangiau nei pavyktų sutaupyti.

„Reikėtų laikyti, kad Kauno oro uosto terminalas yra uždarytas naktimis – tikrai esame nuėję iki minimalaus skaičiaus, kiek gali būti terminale (darbuotojų – LRT.lt). Bet reikalingos tarnybos, o jas iškelti kitur reikštų tą patį“, – pabrėžia K. Matulaitis.

Lietuvos oro uostuose palyginti su praėjusiais metais keleivių sumažėjo, beveik 90, o skrydžių – 60 procentų.

Daugiau skrydžių iš Kauno oro uosto turėtų būti gruodį – aviakompanijos jau skelbia tvarkaraštį Kalėdoms, tačiau aviacijos specialistai optimistines prognozes vertina atsargiai. Esą keleiviai dabar bilietus perka paskutinėmis dienomis, tad iš anksto prognozuoti lėktuvų užimtumą sudėtinga.

Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostai dėl pandemijos skaičiuoja per pirmąjį pusmetį patyrę beveik 2 mln. eurų nuostolių.