Verslas

2020.10.31 22:20

Suvenyrų verslas merdėja: dėl COVID-19 prarado apie 80-90 proc. pajamų

Vesta Tizenhauzienė, Jovita Gaižauskaitė, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2020.10.31 22:20

Dėl koronaviruso pandemijos kritusių apyvartų ir turistų iš užsienio trūkumo – skaudžiai nukentėjo suvenyrais prekiaujančios parduotuvės. Verslininkai skaičiuoja, kad neteko apie 80-90 proc. pajamų. Vieni priversti užsidaryti, kiti ieško veiklos alternatyvų.

Klaipėdos senamiestyje įsikūrusioje suvenyrų parduotuvėje nė vieno kliento. Įprastai čia plūsdavo kruizinių laivų turistai. Parduotuvės vadovė sako: per spalio mėnesį pardavė prekių už 250 eurų, anksčiau tiek suprekiaudavo per dieną.

„Turistų nėra, mes kaip ir nebereikalingi, aš taip pajutau. Iš viso, žmonės dar seniau ateidavo juostų tautinių pirkti, žinot 50 metų, 80, o dabar, kai nebėra jokių susiėmimų, gimtadienių nebešvenčia, viskas tylu“, – sako salono „Marginiai“ vadovė Vida Šmitienė.

Pandemija smogė suvenyrų parduotuvėlėms: verslininkai sako netekę 80–90 proc. pajamų

Krizė neaplenkė ir turizmo informacijos centrų. Klaipėdos turizmo centre suvenyrų pardavimas sumažėjo beveik 90 procentų. Daugumaa dirbinių čia vietos menininkų, tad siekiant padėti jiems išsilaikyti, suvenyrais prekiaujama internetinėje paduotuvėje.

„Iš tiesų didesnis noras buvo, kad žmonės įsigytų ne tik tuos suvenyrus su atributika, bet įsigytų vertesnį daiktą, tai yra su tam tikra verte, kur įdėta kūrybiškumo, kur įdėta savo pastangų ir tai šioks toks rėmimas jaunojo menininko“, – teigia Klaipėdos turizmo informacijos centro direktorė Romena Savickienė.

Viena didžiausių tiekėjų lietuviškos atributikos ir suvenyrų bendrovė „Epigonė“ 70 procentų įmonės produkcijos parduodavo kitoms šalims. Dabar nebesulaukia jokių užsakymų. Įmonė ženkliai sumažino ir darbuotojų – iš penkiolikos likę keturi, dabar gamina suvenyrus, kurie sandėliuojami.

„Vasarą dar gavom keletą užsakymų, galvojo, kad atsigaus, bus rudeninės, kalėdinės mugės, bet dabar kai vėl pradėjo viską uždarinėti, tai praktiškai vėl visi užsakymai yra sustoję ir jokio veiksmo nebėra“, – aiškina „Epigonės“ vadovas Ernestas Paulauskas.

Įmonė bando suvenyrus parduoti ir elektroninėje parduotuvėje, tačiau ir čia mažai naudos. Pasak įmonės vadovo, tenka ieškoti būdų kaip prisitaikyti prie rinkos. Šiuo metu labiausiai gelbsti veido kaukių pardavimai su lietuviška atributika.

„Bet čia yra tokia kaip ir smulkmena, smulkus daiktas, iš kurio daug neuždirbsi ir įmonės neišlaikysi. Gelbsti, kas, aišku parama valstybinė, be jos būtų labai sunku“, – sako E. Paulauskas.

Suvenyrų pardavėjai tikisi, kad prekyba, bent elektroninė, pagyvės kalėdiniu laikotarpiu. Mat negalintys aplankyti svetur gyvenančių giminaičių, jiems siunčia dovanas su lietuviška atributika.