Verslas

2020.10.22 15:44

Klaipėdos uosto vadovas apie grėsmingus Lukašenkos pareiškimus dėl krovinių: kol kas važiuoja taip, kaip važiavę

Radvilė Rumšienė, LRT.lt2020.10.22 15:44

Klaipėdos uoste – optimistinės nuotaikos. Nors, vertinant trijų šių metų ketvirčių krovos rezultatus, praėjusių metų lygis dar nepasiektas, tačiau, fiksuojamos teigiamos tendencijos. Kol kas nejaučiama ir įtampų dėl Baltarusijos krovinių.

Klaipėdos uostas jau apibendrino trijų šių metų ketvirčių krovos rezultatus ir skelbia fiksuojantis optimistines tendencijas.

„Tikrai tikėjomės, kad rugsėjo mėnuo bus toks, kuris pagaliau leis pasiekti tokių rodiklių, kad galėsime orientuotis į praėjusių metų krovą. Labai nedaug pritrūko, kadangi rugsėjis iš tikrųjų buvo geras mėnuo“, – situaciją apibendrino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto vadovas Algis Latakas.

Anot jo, rugsėjį krova Klaipėdos uoste, lyginant su praėjusiais metais, augo 19,5 proc. Iš viso buvo perkrauta 4 mln. 315 tūkst. tonų įvairių krovinių. Šis skaičius, pasak A. Latako, būtų buvęs dar geresnis, tačiau, lyginant su pernai, 34 proc. sumenko skystųjų krovinių skaičius.

Tačiau krauta daugiau biriųjų krovinių.

Per 9 šių metų mėnesius Klaipėdos uoste krauta 34,6 mln. tonų, tai vienu procentu arba apie 380 tūkst. tonų mažiau nei pernai per tą patį laikotarpį. Tikimasi, kad per spalį 10 mėnesių krovos apimtys susilygins su praėjusių metų rezultatais.

Uosto vadovas teigė, jog krovos rodikliams uoste įtakos turi pandemija bei kitos priežastys, tačiau įtampos dėl Baltarusijos rinkos krovinių bent kol kas – nejaučiama.

„Nejaučiame jokio pokyčio šių krovinių sraute. Kol kas jie pas mus važiuoja taip, kaip važiavę“, – apibendrino A. Latakas.

Uosto vadovo teigimu, krovą didina Baltarusijos geležinkeliai – auga krovinių pervežimai Kinija–Europa–Kinija kryptimis, padaugėjo konteinerių pervežimų per Baltarusiją, jie didina savo eksportą. Vis dėlto, kol kas Klaipėdos uosto vadovas pavojaus varpais neskambina.

A. Latakas pastebėjo, kad Baltarusija bendrauja su Rusija ir kalbama, kad Leningrado regionas yra pasirengęs priimti krovinius, einančius per Lietuvą.

„Tačiau tai yra labiau politiniame lygmenyje ir ekspertai, kurie vertina ekonominę situaciją, jie vertina ją labai atsargiai“, – teigė A. Latakas.

Teigiama, jog ne visi uostai, kurie norėtų iš Lietuvos perimti Baltarusijos krovinius, turi tam pritaikytą infrastruktūrą.

Kol kas nejuntama ir krovinių judėjimo trikdžių ties Baltarusijos sienomis.

Nors skystųjų krovinių sektoriuje pastebimai krito naftos produktų krova, tačiau uosto vadovas tvirtino, kad tai nėra susiję su Baltarusija, o labiau su mažesniu naftos produktų poreikiu visoje rinkoje.

„Birių produktų yra daugiau, trąšos eina savu tempu, bet bendrai Baltarusiškų krovinių kiekis išlieka tose pačiose ribose. Jeigu žiūrėtume Klaipėdos krepšelį – 32–35 proc. yra baltarusiški kroviniai“, – teigė A. Latakas.