Verslas

2020.10.20 19:26

Tiek nauji, tiek esami „Luminor“ klientai negali patikėti: po 22 val. pavedimų atlikti negali

bankas paaiškina situaciją
Vaida Kalinkaitė-Matuliauskienė, LRT.lt2020.10.20 19:26

„Jūsų pasirinktame banke pervedimai nakties metu nevykdomi. Vidiniai pervedimai vykdomi nuo 7.00 val. iki 21.45 val.“ – tokia žinutė pasitiko internetinėje parduotuvėje šiek tiek po 22 val. apsipirkti norėjusią „Luminor“ klientę Dovilę. Ji LRT.lt tvirtina su tokia situacija susidurianti ne pirmą kartą.

„Situacija buvo tokia, kad internetinėje parduotuvėje truputį po 22val. norėjau įsigyti keletą prekių. Suvedus visus duomenis, pasirinkus banką ir perėjus prie apmokėjimo man išmetė tokią lentelę. Į banką kaip paprastai nenukreipė. Gerai, kad kitą dieną gavau iš svetainės žinutę apie neapmokėtą užsakymą“, – LRT.lt pasakoja mergina ir priduria, kad pardavėjo siūlytu nemokamu prekių pristatymu pasinaudoti taip ir nespėjo.

Dovilė pasakoja, kad atsiskaitymo platforma jos į internetinį banką kaip įprastai nenukreipė. Ji tvirtina, kad tokių atvejų jai yra pasitaikę ir dažniau, pavyzdžiui, internetu perkant kino teatro bilietus.

„Man taip nutiko tik atsiskaitant internetinėse parduotuvėse, bet toje lentelėje rašoma ir apie asmeninius pervedimus iš sąskaitos į sąskaitą“, – pastebi pašnekovė.

Ji tvirtina pastebinti, kad bankas ir jo klientai pastaruoju metu susiduria su daug keblumų ir tvirtina, kad jie kilti pradėjo dar po „Nordea“ ir „DNB“ bankų susijungimo, bet pastaruoju metu bėdos ėmė ryškėti.

Užkliuvo ne vienam klientui

Mergina savo patirtimi pasidalino vienoje „Facebook“ grupėje. Jos nariai netruko pasidalinti panašiomis istorijomis. Vieni patvirtino, kad tokia situacija nutiko ir jiems, tačiau pinigai buvo nuskaityti ryte ir pavedimas įvykdytas sėkmingai.

Kiti vis dėlto piktinosi, kad tai kelia keblumų. Kai kurie grupės nariai pastebėjo, kad tai didelės bėdos nesudaro, jeigu prekė po pavedimo atlikimo rezervuojama. Tačiau, jeigu atlikus pavedimą prekė internetinėje parduotuvėje nėra rezervuojama iki tol, kol pinigai pasiekia pardavėją, gali pasitaikyti, kad prekės nusipirkti taip ir nepavyks ar nepavyks pasinaudoti pardavėjo siūlomomis trumpalaikėmis nuolaidomis ar akcijomis.

Dėl šios priežasties dalis grupės narių tvirtino atsiskaitymams internetu naudojantys kitame banke turimą sąskaitą arba netgi dėl to atsidarę sąskaitą kitame banke.

Dar kiti situaciją priėmė su humoru: juokavo, kad tokiu būdu bankas apsaugo nuo impulsyvių naktinių apsipirkimų ar kad pamiegoti reikia ir banko internetinei svetainei.

„Luminor“ atstovė: galėjo klaidinti tarpininko pranešimas

Kaip LRT.lt teigia banko „Luminor“ atstovė Indrė Baltrušaitienė, tokią lentelę, tikėtina, parodė atsiskaitymo paslaugą internetinėje parduotuvėje teikiantis tarpininkas, tačiau pateikiama informacija klaidinanti – klientai atsiskaityti internetinėse parduotuvėse gali visą parą.

„Labiausiai tikėtina, kad klientas susidūrė su išorės tarpininko pranešimu, kuris išties gali klaidinti. Norėdami įsigyti konkretų pirkinį per elektroninės komercijos platformą, mūsų klientai tai gali atlikti ištisą parą visą savaitę (24/7), nes elektroninės komercijos mokėjimai veikia nuolatos ir klientai neturėtų patirti didelių nepatogumų“, – patikino I. Baltrušaitienė.

Vėliau ji taip pat informavo, kad bankas kreipėsi į tokią klaidinančią informaciją galimai pateikusį tarpininką. Pastarasis informavo, kad pranešimą pakeitė. „Ačiū klientams, kurie padeda išrinkti tokius netikslumus“, – sakė I. Baltrušaitienė.

Naktį neatliekami pavedimai, gavėją pasiekia ryte

Ji patvirtino, kad tam laiko ribojimai vis dėlto banke taikomi – su jais klientai gali susidurti atlikdami pavedimus, tačiau pinigai gavėją pasiekia ryte.

„Jeigu kalbėtume apie vidinius banko pervedimus, kai naktį klientas nori atlikti pavedimą į vieną ar kitą sąskaitą, nurodytomis valandomis banko „Luminor“ vidiniai pervedimai nėra vykdomi, tačiau kiek vėliau jie visuomet pasiekia galutinį adresatą. Tiesiog klientas informuojamas apie tam tikrus vidinius techninius procesus“, – teigė I. Baltrušaitienė.

Paklausta, kodėl tokie ribojimai apskritai taikomi, banko atstovė paaiškino, kad tai – ne banko sprendimu taikomas ribojimas, o banko vidinių procesų nulemta situacija, kuriai įtakos turi tai, kad „Luminor“ kol kas neturi momentinių atsiskaitymų galimybės.

I. Baltrušaitienė taip pat atkreipė dėmesį, kad apie tai klientai informuojami tiek banko internetinėje svetainėje, tiek sutartyje.