Verslas

2020.09.30 20:02

Pavežėjus išsikvietę klientai skundžiasi: kai kurie vairuotojai atsisako dėvėti kaukes, ragina to nedaryti ir kitus

Gabrielė Sagaitytė, LRT.lt2020.09.30 20:02

Lietuvoje sparčiai augant koronaviruso atvejų skaičiui, pavežėjų paslaugomis besinaudojantys klientai stebisi, kad kai kurie pavežėjai tinkamai nedėvi, o kartais netgi kategoriškai atsisako dėvėti apsaugines veido kaukes, ir, negana to, ragina to nedaryti ir keleivius.

„Kartą įsėdau į iškviestą „Bolt“ automobilį ir vairuotojas nedėvėjo kaukės. Paklausiau, ar visą kelią bus be kaukės ir ar nebijo koronaviruso, šis atsakė, kad nedėvės, kadangi šis virusas yra tarsi gripas ir jį turi visi „pernešti“, – pasakoja kaunietė Irena.

Klientai skundžiasi

Siaučiant COVID-19 virusui, LRT.lt skaitytojos manymu, pavežėjai tampa saugia alternatyva viešajam transportui, tačiau ne visais atvejais šis saugumas yra užtikrinamas.

LRT.lt pakalbino plačiau skaitytoją Ireną, kuri taip pat pasakojo, kad, naudojantis bendrovės „Bolt“ teikiamomis pavežėjimo paslaugomis, ne kartą teko susidurti su vairuotojais, kategoriškai atsisakančiais dėvėti apsaugines veido kaukes.

Jis pabrėžė, kad viena jo pažįstama dirba gimdymo namuose, todėl jis esą viską žino. Sužinojęs, kad ir aš dirbu gydymo įstaigoje, pareiškė, jog „tai turbūt ir jūs pati žinote, kaip ten su ta korona yra“. Jis tvirtino, kad mes esame per daug įbauginti viso šito reikalo“, – pasakoja moteris.

Štai pavežėjimo paslaugomis dažnai besirenkantis kaunietis Linas sako, kad kaukių nedėvintys vairuotojai jau tapo kasdienybe. Vyras piktinasi, jog iš esmės saugumas kelionės metu nėra užtikrinamas, o pinigai tik vairuotojui pajudėjus iš vietos nuskaičiuojami.

„Ne kartą pastebėjau, bet jau nieko nebesakau, tačiau vis tiek piktina. Kartą su drauge įlipome į automobilį, kurio vairuotojas iškart pasakė, kad „dėl jo kaukės galime ir nedėvėti“. Kadangi iškart gana piktai atšoviau, jog „dėvėsime dėl savęs“, vairuotojas, žinoma, užvedė diskusiją apie kaukių apsaugą. Jis tikino, kad jų dėvėjimas neturi jokios prasmės. Kai pasakėme, kad įstatymai visiems vienodi, ir paprašėme, kad užsidėtų kaukę, šis ją užsimaukšlino taip, jog ji visiškai nedengė nosies.

Esmė tokia, kad išsikvietęs automobilį tu nežinai, ar tas vairuotojas bus sąmoningas, ar ne, o jau įlipus pinigai už kelionę nuskaičiuojami. Tai gal aš tada galiu kažkur kreiptis kompensacijos už tai, kad vairuotojas nesiteikia užsidėti kaukės? Prašyčiau sustoti, tai vis tiek pinigai jau būtų nuskaičiuoti“, – kalba vyras.

„Bolt“ paslaugomis dažnai besinaudojanti Karolina taip pat stebisi tokiu vairuotojų nesąmoningumu ir kelia klausimą, kaip tinkamas pastarųjų elgesys turėtų būti užtikrinamas.

„Visi mes pavargę nuo kaukių – suprantama, bet, žmogau, tu kasdien kontaktuoji su dideliu skaičiumi žmonių, todėl dėl savęs, ir dėl kitų, atrodo, turėtum pasisaugoti. Žinoma, nieko nepadarysi, kai žmogus pats netiki, kad tas virusas egzistuoja. Tik klausimas, kaip tada įmonės vadovybė turėtų užtikrinti, kad jie (vairuotojai – LRT.lt) tas kaukes dėvėtų. Vairuotojai įsitikinę, kad tai jiems neprivaloma, kad čia tik troleibusų ir autobusų vairuotojams reikia.

Gal kažkur galima kreiptis ir įvardyti tuos konkrečius vairuotojus, kurie nesilaiko taisyklių ir dar galima sakyti skleidžia dezinformaciją keleiviams. Bet kokiu atveju, manau, kad klientui turi būti užtikrinamas visiškas saugumas, jeigu jis moka už tam tikrą paslaugą“, – pastebi moteris.

Reaguoja į minėtus skundus

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) atstovės Justinos Petravičienės tvirtinimu, veido apsaugos priemonės pavežėjams yra privalomos. Nors, anot jos, skundų dėl apsaugos priemonių nepaisymo tarp šios paslaugos teikėjų yra, kol kas minėtos transporto priemonės netikrinamos.

„Pavėžėjai turi dėvėti nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones (kaukes, respiratorius ar kitas priemones). Rekomenduojama, kad vairuotojai būtų atskirti pertvaromis nuo keleivių. Transporto priemonėje yra privaloma keleiviams gerai matomoje ir naudojimui patogioje vietoje įrengti dezinfekavimo priemones.

Po kiekvieno keleivio transporto priemonę reikia išvėdinti ir dezinfekuoti rankenas ir kitus dažniausiai liečiamus paviršius. Automobilyje turi būti aiškiai matoma informacija apie prevencines koronaviruso infekcijos priemones. Šiuo metu nurodymo nuolat tikrinti transporto priemones NVSC neturi, tačiau reaguojama į skundus“, – komentuoja J. Petravičienė.

Manau, kad klientui turi būti užtikrinamas visiškas saugumas, jeigu jis moka už tam tikrą paslaugą.

Siūlo rinktis automobilį su pertvara

Norint užsitikrinti saugumą kelionės metu, „Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius rekomenduoja kviesti „Bolt Protect“ kategorijos automobilius, kuriuose įrengta pertvara tarp vairuotojo ir keleivio.

„Šiuo metu šioje kategorijoje turime apie 10 proc. registruotų automobilių. Aktyviai stebėsime situaciją šalyje, vertinsime keleivių poreikius. Jei reikės, kviesime pertvaras įsirengti ir kituose miestuose veiklą vykdančius darbuotojus, didinsime jų kiekį Vilniuje ir Kaune“, – pažymi pašnekovas.

Kaip teigia A. Pacevičius, visi vairuotojai, dirbantys šioje platformoje, pagal vidines įmones taisykles, kelionės metu yra prašomi dėvėti apsaugines veido kaukes ir automobilyje turėti dezinfekcinio skysčio.

„Juk jiems tenka vežti ir turistus, grįžusius iš užsienio šalių, ir grįžtančiuosius iš masinių susibūrimų vietų. Šiomis apsaugos priemonėmis vairuotojai turi pasirūpinti patys“, – pažymi jis.

Ragina pranešti

Anot A. Pacevičiaus, klientai visada gali palikti atsiliepimą arba pranešti apie netinkamą vairuotojo elgesį ar kitus nesklandumus kelionės metu „Bolt“ mobiliojoje aplikacijoje, pasirinkę tinkamiausią problemos, su kuria susidūrė, kategoriją, arba kreiptis į Klientų aptarnavimo centrą.

„Mūsų komanda įvertina kiekvieną atsiliepimą ir, esant būtinybei, imasi atitinkamų priemonių situacijai spręsti“, – tikina jis.

Dėl savo pačių, vairuotojų ir kitų keleivių saugumo, A. Pacevičius ragina visus laikytis asmens higienos ir kosėjimo etiketo, dezinfekuoti rankas, taip pat dėvėti apsaugines kaukes.

„Kaip ir anksčiau, rekomenduojame vengti atsiskaitymų grynaisiais pinigais – atsiskaityti už kelionę galima mobiliojoje programėlėje, tokiu pat būdu galima palikti ir arbatpinigių vairuotojui“, – priduria „Bolt“ vadovas Lietuvoje.