Verslas

2020.10.01 19:00

Skrydis atšauktas, bet 275 eurų už jį taip ir neatgavo – „Ryanair“ pinigus pervedė į nebeegzistuojančią sąskaitą

Gabrielė Sagaitytė, LRT.lt2020.10.01 19:00

Nors dėl koronaviruso skrydis buvo atšauktas, pinigų už jį Monika taip ir neatgavo. Kaip LRT.lt pasakoja moteris, oro linijų bendrovė „Ryanair“ buvo informuota apie jos pasikeitusią banko sąskaitą, tačiau į prašymą neatsižvelgė – pinigai pervesti į seniai uždarytą banko sąskaitą.

Pašnekovė tikina besikreipusi į minėtą oro linijų bendrovę, tačiau situacija iki šiol nepasikeitė. Ji teiraujasi, kur dar turėtų kreiptis ir ką daryti, kad susigrąžintų prarastus pinigus.

Kreipėsi dėl grąžinimo

Dėl pasaulinės pandemijos dauguma skrydžių buvo atšaukti, o pinigai už neįvykusias keliones grąžinti vartotojams.

Vis dėlto atgauti prarastas lėšas pavyko ne visiems. Kaip LRT.lt pasakoja vilnietė Monika, dar praėjusiais metais, prieš karantiną, iš oro bendrovės „Ryanair“ ji nusipirko skrydžio bilietus, tačiau dėl COVID-19 sukeltos situacijos šie buvo atšaukti. Oro linijų bendrovė moteriai pranešė, kad skrydis atšauktas, tačiau pinigų už neįvykusią kelionę ji tvirtina iki šiol neatgavusi.

„Nuo tada, kai įsigijau skrydžio bilietus, pasikeitė mano banko sąskaita – perėjau iš vieno banko į kitą, o ta sąskaita, iš kurios pirkti bilietai, buvo uždaryta ir tapo negaliojanti. Stebėdama, kad COVID-19 situacija negerėja, kad vadinamojo vaučerio nepavyks panaudoti, ir žinodama, kad kompanija grąžina pinigus klientams, parašiau jiems laišką apie savo situaciją. Tuo pačiu metu susisiekiau per „live chat“ ir gyvai paaiškinau savo problemą, jog atsisakau „vaučerio“ ir noriu, kad grąžintų pinigus, tačiau į naują sąskaitą, nes senosios nebėra“, – pasakoja moteris.

Pašnekovė tvirtina maniusi, kad oro linijų bendrovė suprato jos situaciją ir problema bus išspręsta, tačiau taip neįvyko.

„Lyg ir viskas atrodė suprantama. Klausiau, kaip pranešti apie savo naująją sąskaitą, jie teigė, kad atsiųs laišką. Netrukus gavau laišką su patvirtinimu, kad per 5–7 darbo dienas pinigai bus pervesti į sąskaitą, iš kurios pirkti bilietai. Aš atrašiau, kad džiaugiuosi, bet mano sąskaita pasikeitusi, ir nurodžiau naujos sąskaitos duomenis. Jokio atsakymo nebuvo. Po kiek laiko vėl priminiau savo naująją sąskaitą, bet atsakymo negavau“, – teigia moteris.

Po kiek laiko vėl priminiau savo naująją sąskaitą, bet atsakymo negavau.

Neaišku, kur nukeliavo pinigai

Tokio akibrokšto pašnekovė tikina nesitikėjusi – galiausiai oro linijų bendrovė pranešė, kad pinigai už neįvykusį skrydį seniai pervesti į senąją banko sąskaitą.

„Rugsėjo pabaigoje vėl su jais susiekiau per „live chat“ ir paklausiau apie pinigų grąžinimą, tačiau jie pasakė, kad pinigai dar liepos mėnesį pervesti į banko sąskaitą, iš kurios pirkti bilietai. Aš pradėjau aiškinti, kad tokios sąskaitos nėra, tačiau jie nutraukė pokalbį. Viskas taip ir baigėsi“, – pasakoja Monika.

Galiausiai moteris kreipėsi į savo buvusį banką – jo atstovai patikino, kad, pinigus pervedant į uždarytą sąskaitą, tokia operacija automatiškai nutraukiama.

„Skambinau į savo buvusį banką pasiteirauti, gal pinigai kažkur kabo, bet man pasakė, kad mano sąskaita uždaryta birželį, todėl liepą vykdytas pervedimas automatiškai turėjo būti atmestas banko, bankas nepriėmė pinigų ir jie buvo grąžinti siuntėjui“, – dėsto pašnekovė.

Galiausiai moteris kreipėsi į Europos vartotojų teisių tarnybą ir apie tai pranešus „Ryanair“ ši atsiuntė naują prašymo formą.

„Galiausiai vėl parašiau „Ryanair“ ir pasakiau, kad kreipiausi į banką, kad pervedimo nėra ir jei toliau mane ignoruos, pasiskųsiu Europos vartotojų teisėms. Tada jie atsiuntė formą, kurią turiu užpildyti. Nuostolis – 275 eurai. Esmė ta, kad jie net nesigilina į situaciją, todėl man čia jau principo reikalas, nes jie sistemoje pasižymėję, kad man pinigai grąžinti, ir viskas“, – pasakoja moteris.

Ji teiraujasi, kur dar turėtų kreiptis, kad šis procesas paspartėtų ir pavyktų atgauti pinigus.

Vykdytas pervedimas automatiškai turėjo būti atmestas banko.

„Ryanair“ atsiųstame atsakyme rašoma, kad moteris turėtų kreiptis į savo buvusį banką: „Grąžinta išmoka paprastai atsirastų banko sąskaitoje, jei šis procesas būtų apdorotas.“

Tačiau, kaip nurodo Lietuvos banko Rinkos infrastruktūros politikos skyriaus viršininkas Tomas Karpavičius, techniškai pinigų pervedimas į moters sąskaitą negalėjo pavykti, todėl pinigai turėjo būti grąžinti oro linijų bendrovei.

„Kai lėšų gavėjo sąskaita yra uždaryta, gavėjo bankas neturi kur įskaityti lėšų, todėl turėtų grąžinti jas mokėtojui. Tokiu atveju moteris turėtų šį klausimą spręsti su oro linijų bendrove“, – tvirtina T. Karpavičius.

Turi teisę kreiptis į Europos vartotojų centrą Lietuvoje

Vertindama minėtą situaciją, Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) atstovė Natalija Jarmulkovič teigia, kad, atšaukus kelionę lėktuvu, vartotojas pirmiausia turėtų sekti paslaugų teikėjo viešai skelbiamą informaciją apie atšaukiamas arba atidedamas paslaugas bei pinigų grąžinimą.

„Vartotojas turėtų kreiptis į paslaugos teikėją, su kuriuo buvo sudaryta sutartis, dėl galimybės atidėti kelionę, pakeisti kelionės kryptį ar priimti kitą kompensacijos pasiūlymą (pavyzdžiui, rinktis kuponą), jei paslaugos teikėjas numato tokią galimybę“, – komentuoja N. Jarmulkovič.

Vartotojui ir paslaugų teikėjui neradus alternatyvos, vartotojas turi teisę susigrąžinti pinigus arba gauti nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą, atkreipia dėmesį VVTAT atstovė.

„Pažymėtina, kad paslaugų teikėjas, remdamasis nenugalimos jėgos aplinkybėmis, gali nukelti prievolių vykdymą, t. y. pinigų grąžinimą, kol pasibaigs nenugalimos jėgos aplinkybės“, – aiškina N. Jarmulkovič.

Jeigu vartotojas kreipiasi į paslaugos teikėją – šiuo atveju į oro linijų bendrovę – ir nurodo konkretų reikalavimą, pavyzdžiui, dėl pasikeitusios banko sąskaitos, tačiau paslaugos teikėjas atsisako vykdyti vartotojo reikalavimą, šis turi teisę kreiptis nemokamos pagalbos į Europos vartotojų centrą Lietuvoje, tarpininkaujantį sprendžiant skundus su kitose ES šalyse, Islandijoje arba Norvegijoje įsisteigusiu pardavėju ar paslaugų teikėju, sako N. Jarmulkovič.

„Kreipiantis į Europos vartotojų centrą Lietuvoje svarbu pateikti tikslią informaciją ir visus būtinus dokumentus“, – pabrėžia VVTAT atstovė.