Verslas

2020.09.16 17:22

Marijampolėje startuoja inovatyvi verslumo skatinimo iniciatyva

LRT.lt2020.09.16 17:22

Spalio mėnesį Marijampolėje startuoja unikali verslumo skatinimo iniciatyva – Marijampolės ID. Šio pilotinio projekto pagalba yra siekiama suteikti įvairiapusę pagalbą naujiems verslams ir jaunimui, realizuojant savo idėjas versle, rašoma pranešime.

Planuojama, jog pirmasis iniciatyvos etapas truks dvejus metus. Jo metu bus organizuojama 12 temų verslumo akademija 10 – 12 klasių moksleiviams, bus vykdomos gyventojų informavimo ir konsultavimo apie verslo pradžią konsultacijos, ugdančios verslumo kompetencijas ir skatinančios pradėti savo verslą. Marijampoliečiai taip pat bus kviečiami dalyvauti įvairiuose gerosios patirties vizituose į kituose Lietuvos regionuose įsikūrusias įstaigas ir įmones, siekiant plačiau susipažinti su naudingomis tų regionų verslo kūrimo ir plėtojimo patirtimis.

Vienas iš pagrindinių iniciatyvos Marijampolės ID akcentų – reali pagalba jauniems verslams arba norintiems pradėti savo verslą. Jau nuo dabar jauni verslai ir gyventojai, norintys pradėti savo verslą, gali registruotis ir ateinantiems dvejiems metams gauti universalios įrangos komplektą, individualizuotas konsultacijas bei aktualius mokymus, kurie prisidės prie jų verslo sąlygų gerinimo rinkoje.

Marijampolės savivaldybės meras Povilas Isoda džiaugiasi naująja iniciatyva bei tvirtina, kad pagalba jauniems verslams yra visada reikalinga, nes kuriant verslą reikia labai daug įvairių sričių žinių ir natūralu, kad verslininkas negali išmanyti visko, todėl profesionalų pagalba ir konsultacijos tikrai gali prisidėti prie smulkaus verslo sėkmės.

„Manau, kad smulkus verslas yra tiesioginė nauda miestui, nes ne tik sukuriama pridėtinė vertė, uždirbama pajamos, bet tai ir didelis potencialas išsaugoti darbingus, kūrybingus žmones savame mieste, kur jie galėtų ne tik svajones realizuoti, bet ir sau pragyvenimo šaltinį susikurti“, – sakė Marijampolės savivaldybės meras Povilas Isoda.

Marijampolės miesto vietos veiklos pirmininkė Ieva Vizgirdienė sakė manati, kad tokios priemonės kaip Marijampolės ID. remiasi į tai, kad Marijampolėje daugėja jaunų ir smulkių verslų, tačiau jie nėra tvarūs ir ilgainiui dalis jų neišsilaiko rinkoje. „Taip pat nėra paslaptis, kad mums yra ganėtinai sunku jaunus žmones prisikviesti po studijų kitame mieste ar net užsienyje sugrįžti atgal į Marijampolę dirbti, steigti savo verslus bei kurti šeimas.

Visuomenės ir verslo plėtros instituto komanda kartu su partneriais iniciatyvą Marijampolės ID sugalvojo taip, kad jos pagalba dar mokyklos suole jauniems žmonėms bus padedama kitu kampu pažvelgti į save, savo gebėjimus, leis atrasti savo gerąsias ir silpnąsias puses, o tuo pačiu, jaunuoliai galės bandyti realizuoti savo verslo idėją“, – teigė ji.

„Marijampolės ID nebus orientuota į didelių fabrikų statymą, o į pagalbą smulkiam ir vidutiniam verslui, kuris pirmaisiais gyvavimo metais auga, mokosi ir bando įsitvirtinti rinkoje. Panašus jaunų verslų konsultavimo ir karjeros centrų modelis jau dešimtmečius sėkmingai veikia užsienio šalyse, tačiau ir Lietuvoje turime itin gerų ir sėkmingų pavyzdžių, kuriais džiaugiamės“, – apie iniciatyvą kalbėjo Visuomenės ir verslo plėtros instituto vadovas Vladas Polevičius.

Be to, itin svarbu paminėti, kad Marijampolės ID pagalba moksleiviams bus organizuojami ir profesinio orientavimo užsiėmimai.

„Pastaruosius kelerius metus jaunimui sudarėme ir plėtėme galimybes savanoriauti įvairiose įstaigose tokiu būdu padėdami jiems atrasti ir pasirinkti tinkamiausią karjeros kelią, tačiau to nepakanka – paskutiniųjų klasių moksleiviams yra svarbu pažinti kuo daugiau įvairių specialybių bei profesijų. Nors šiandien jaunuoliai daug informacijos gali susirasti patys internete, gyvi susitikimai su savo sričių ekspertais ir profesionalais suteikia kokybiškesnį įspūdį ir suvokimą apie būsimą karjeros kelią“, – kalbėjo Visuomenės ir verslo plėtros instituto projektų vadovė Aistė Rutkauskienė.

„Apskritai kalbant, su Marijampolės ID iniciatyva skatinsime gyventojus kūrybiškai pažiūrėti į verslumą bei verslo pradžią. Karantino metu pastebėjome, kad net jei verslai geba kurti ir teikti paslaugas ar prekes, jiems reikia gebėti kūrybiškai prisitaikyti prie kintančių aplinkybių, sugebėti savo paslaugą arba prekę pateikti taip, kad ji būtų patraukli ir sudomintų klientą“, – pritarė Vladas Polevičius.

Visuomenės ir verslo plėtros institutas jau šiuo metu skatina 10–12 klasių moksleivius iš Marijampolės registruotis į verslumo akademiją, kuri startuos šių metų spalio viduryje. Tuo pačiu yra laukiami jauno verslo subjektai bei gyventojai, kurie planuoja pradėti savo verslą, kurie gali registruotis gauti pagalbą: universalios įrangos komplektą, individualizuotas konsultacijas bei specializuotus mokymus.

Visuomenės ir verslo plėtros institutas siekia užtikrinti gyventojų, bendruomeninių organizacijų ir smulkiųjų verslų plėtrą bei švietimą, taip pagerinant jų galimybes augti, kurti inovatyvias paslaugas ir produktus bei didinti bendruomenių socialinę integraciją, stiprinant ryšius tarp vietos gyventojų, verslo ir valdžios.

Iniciatyva Marijampolės ID yra finansuojama pagal Marijampolės miesto vietos veiklos strategiją Europos socialinio fondo lėšomis.