Verslas

2020.08.12 23:10

Kauno oro uoste – nekasdieniai darbai: ardomas didžiulis keleivinis lėktuvas, kurį vėliau supjaustys

Jūratė Anilionytė, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2020.08.12 23:10

Angare Kauno oro uoste ardomas keleivinis lėktuvas, kurį savininkas nusprendė utilizuoti. Aviacijos specialistai sako, kad toks darbas jiems pasitaiko retai. Jie pastebi, kad kiekviena detalė turi savo istoriją – daugelis jų vėliau bus remontuojamos ir naudojamos vėl, o pats lėktuvas – supjaustytas.

Prieš dvidešimt trejus metus pagamintas „Airbus“ lėktuvas paskutines dienas skaičiuoja angare Kauno oro uoste. Europoje ir Afrikoje lėktuvas ore praleido 38 tūkstančius valandų, paskutiniai juo skrido Nigerijos oro linijų keleiviai.

Vienas iš orlaivius prižiūrinčios ir remontuojančios bendrovės vadovų pripažįsta, utilizuoti lėktuvą – nekasdienis darbas.

„Jam atėjo laikas atlikti inspekcijas, kadangi lėktuvas nenaujas ir remontas gana didelis, tai ir buvo priimtas sprendimas išardyti jį detalėmis. Bet šiaip jis buvo „skraidabilus“, jis prieš keletą dienų atrodė visiškai veikiantis“, – pasakoja „FL Technics“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Juozas Lapeika.

Varikliai – vertingiausia lėktuvo dalis, jų kainos – nuo kelių ir keliasdešimties milijonų eurų. Išimtos detalės kruopščiai aprašomos, aviacijos specialistai sako, kiekviena turi savo istoriją – komponentus privaloma tikrinti ir remontuoti.

„Jei skaičiuotume kiekvieną kniedę ir kiekvieną varžtelį, turime turbūt apie 50 milijonų detalių, jeigu skaičiuotume komponentais, manau, kokį tūkstantį komponentų mes nuimsime per kelias dienas. Didžioji dalis agregatų, kurie nusiims nuo šio orlaivio, jie keliaus į dirbtuves, kur bus tinkamai patikrinti“, – teigia aviacijos mechanikas Egidijus Golcas.

Specialistai sako, kad ardydami lėktuvą paslėptų daiktų nerado, nors naikinamuose lėktuvuose kartais aptinkama piniginių, mobiliųjų telefonų ar net narkotikų.

„Istorijų aš irgi daug girdėjau, ir imigrantai rasti prie važiuoklės ir, ko tik nerandam, mums teko tik tarakonus iš Afrikos rasti, kuriuos reikėjo skubiai naikinti“, – prisimena J. Lapeika.

Išardyti lėktuvą užtruks maždaug savaitę, o pirmadienį jame jau vyks ugniagesių pratybos, vėliau orlaivis bus supjaustytas dalimis.

Daugiau apie tai – reportaže:

Žinios. Baltarusijos milicininkų žiaurumas tik auga: prieš protestuotojus panaudoti šaunamieji ginklai