Antradienį Taline Europos inovacijų ir tinklų vykdomoji agentūra (INEA) ir bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail AS“ pasirašė susitarimą dėl Europos Sąjungos dotacijos greitojo geležinkelio „Rail Baltica“ pirmojo etapo plėtrai, rašoma pranešime spaudai.
CEF (angl. Connecting Europe Facility) dotacijos susitarimą pasirašė „RB Rail AS“ vadovė Baiba Rubesa ir INEA direktorius Dirkas Beckersas.
Dotacija yra skirta daliai „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimo darbų: veikloms, pradėtoms 2015 metais, ir kurios turėtų būti baigtos iki 2020 metų pabaigos. Tai apima techninius tyrimus ir studijas, žemės ekspropriaciją, pirmuosius statybos darbų etapus, projektų valdymą, priežiūrą ir viešinimo priemones.
„RB Rail AS“ yra centrinis „Rail Baltica“ projekto koordinatorius. Įmonei suteikti įgaliojimai gauti visą projekto finansavimą ir jį valdyti, laikantis taisyklių, taikomų finansavimo gavėjams visose trijose dalyvaujančiose šalyse – Estijos Ekonomikos ir Susisiekimo ministerijai, Latvijos Susisiekimo ministerijai ir Lietuvos Susisiekimo ministerijai.
Be „RB Rail AS“, projekto įgyvendinimu užsiims Estijos techninės priežiūros tarnyba ir „Rail Baltic Estonia“, Latvijoje – įmonė „Eiropas Geležinkelių linijas“, Lietuvoje – AB „Lietuvos geležinkeliai“ ir UAB „Rail Baltica statyba“.
INEA yra atsakinga už CEF (angl. Connecting Europe Facility) programos įgyvendinimą – ES programos, skirtos plėtoti aukštos kokybės, tvaraus ir efektyviai sujungto transeuropinio tinklo transporto, energetikos ir skaitmeninių paslaugų srityse. INEA valdo 27,4 mlrd. eurų biudžetą, kurias dotacijų forma skirstys 2014-2020 metais.
„Rail Baltica“ bus elektrifikuota viešojo naudojimo geležinkelio linija ir atkurs tiesioginius ryšius tarp Baltijos valstybių ir Europos geležinkelio tinklų, taip pat sukurs sąlygas regionų integracijai – susiejant Taliną, Rygą, Kauną (su jungtimi Vilnių), Varšuvą ir Berlyną.