Verslas

2020.08.06 12:07

Kalifornijos valstija į teismą patraukė „Uber“ ir „Lyft“ dėl atlyginimų darbuotojams

Lina Linkevičiūtė, ELTA2020.08.06 12:07

Kalifornijos valstija į teismą patraukė įmones „Uber“ ir „Lyft“, kadangi šios esą išmoka nepakankamai didelius atlyginimus savo vairuotojams, juos klasifikuodamos kaip nepriklausomus rangovus, o ne kaip darbuotojus, trečiadienį paskelbė Darbo komisaro biuras.

Pavėžėjimo paslaugų bendrovėms klasifikuojant savo vairuotojus kaip nepriklausomus rangovus, „iš šių darbuotojų atimta daugybė teisinių apsaugos priemonių, taip pažeidžiant Kalifornijos darbo įstatymą“, pranešime teigė biuras.

Pagal sausio 1 dieną įsigaliojusį įstatymą, žmonės turi būti laikomi darbuotojais, nebent jų nekontroliuoja pati įmonė ar jų veikla nesutampa su įprasta bendrovės veikla. Šis įstatymas kelia iššūkių abiejų San Fransiske įsikūrusių pavėžėjimo įmonių verslo modeliui ir kitoms bendrovėms, kurios yra priklausomos nuo nepriklausomų rangovų.

Kalifornijos ieškiniais siekiama išieškoti skolas, mokėtinas visiems „Uber“ ir „Lyft“ vairuotojams, įskaitant daugiau nei 5 tūkst. darbuotojų, kurie yra pateikę ieškinių dėl išmokėto nepakankamo darbo užmokesčio, teigė Darbo komisaro biuras.

„Tiek „Uber“, tiek „Lyft“ verslo modelis remiasi klaidingu vairuotojų priskyrimu nepriklausomiems rangovams, – sakė Kalifornijos darbo komisarė Lilia Garcia-Brower. – Taip darbuotojai negauna tokių apsaugos priemonių, kaip mokamų nedarbingumo atostogų, išlaidų atlyginimo, viršvalandžių ir minimalaus atlyginimo.“

Pasak Darbo komisaro biuro, „Uber“ ir „Lyft“ dirba apie 100 tūkst. vairuotojų. „Uber“ kurį laiką tvirtina esanti tik platforma, vienijanti savarankiškai dirbančius vairuotojus ir bendrovės darbuotojus.

„Dauguma Kalifornijos vairuotojų nori dirbti savarankiškai, ir mes jau įvykdėme reikšmingų pokyčių mūsų programėlėje, kad galėtume užtikrinti, jog tokia padėtis išliktų, laikantis valstijos įstatymų“, – sakė „Uber“ atstovas spaudai Davisas White‘as, kurį citavo laikraštis „Los Angeles Times“.

„Trims milijonams Kalifornijos gyventojų neturint darbo, mūsų lyderiai turėtų susitelkti ties darbo vietų kūrimu, o ne bandyti uždaryti ištisą pramonės sektorių“, – pridūrė bendrovės atstovas.

„Uber“ pavėžėjimo paslaugų veiklą itin smarkiai paveikė pasaulinė koronaviruso pandemija. Bendrovė ketvirtadienį turėtų paskelbti savo antrojo ketvirčio rezultatus.

„Uber“ ir „Lyft“ yra susidūrę jau su keletu teisinių iššūkių dėl savo verslo modelių.

Gegužę Kalifornijos valstija abi bendrovės patraukė į teismą, teigdama, kad jos pažeidė valstijos įstatymą, klasifikuodamos savo vairuotojus kaip nepriklausomus rangovus, o ne darbuotojus. Nauji ieškiniai yra platesnio masto, juose reikalaujant išmokėti nesumokėtus atlyginimus, baidas ir žalą vairuotojams.

San Fransiske į teismą buvo patraukta maisto pristatymo platforma „DoorDash“, kuri taip pat neteisėtai klasifikuoja savo darbuotojus kaip nepriklausomus rangovus.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt