Verslas

2020.06.12 18:05

Karantinas ir karščiai padarė savo darbą: lietuviai iš parduotuvių šluoja palapines, riedučius ir dviračius

Gabrielė Sagaitytė, LRT.lt2020.06.12 18:05

Atšilus orams pastebimas išaugęs vartotojų susidomėjimas dviračiais, riedučiais, palapinėmis ir kitomis vasaros sezono prekėmis. LRT.lt kalbintų parduotuvių atstovai neslepia, kad kai kur minėtų prekių paklausa dėl karantino ir pasikeitusių vartotojų įpročių ypač išaugo, todėl jų atsargos menksta.

Saulės kaitra skatina įvairių sporto prekių, pavyzdžiui, dviračių, riedučių ar el. paspirtukų pardavimus. Žmonės iš lentynų šluoja ne tik aktyviai veiklai skirtas prekes, bet ir palapines ar kitus iškylai skirtus baldus.

„Pigu.lt“ komunikacijos vadovės Raimondos Strazdauskaitės teigimu, atėjus atostogų sezonui ir pagerėjus orams tradiciškai išauga prekyba įvairiomis sezoninėmis prekėmis – lauko baldais, įranga ir technika daržui, sodui, įvairiomis sporto, laisvalaikio bei turizmo prekėms, tarp kurių, dviračiai, paspirtukai, riedučiai ir palapinės.

„Šiais metais būtent šių prekių perkama daugiau nei pernai, o tam, tikėtina, įtaką padarė dėl karantino pasikeitę pirkėjų įpročiai“, – komentuoja R. Strazdauskaitė.

Išperkami dviračiai ir riedučiai

Anot „Pigu.lt“ atstovės, lyginant tą patį laikotarpį su praėjusiaiss metais, šiemet dviračių pardavimai išaugo dvigubai.

„Matome, kad šiuo metu žmonės ieško saugesnių transporto alternatyvų ir galimybių reikiamą tašką mieste pasiekti be kontakto su aplinkiniais. Pamažu populiarėja elektriniai dviračiai, pastebime ir kitą įdomią tendenciją – net 2,5 karto išaugo dviračių kėdučių pardavimai.

To priežastis, vėlgi, yra pasikeitę vartotojų įpročiai – žmonės mažiau važinėja automobiliu, stengiasi rinktis žalesnes transporto priemones ir mažiau teršti aplinką, daugiau laiko leisti gryname ore, tėvai ieško naujų pramogų savo vaikams. Beje, šiemet vis dar išlieka populiari ir kita miestiečių pamėgta susisiekimo priemonė – elektriniai paspirtukai“, – aiškina R. Strazdauskaitė.

R. Strazdauskaitė pastebi, jog taip pat itin suaktyvėjo ir riedučių pardavimai – nuo praėjusių metų jie išaugo trigubai.

„Ši prekių kategorija ypač išpopuliarėjo šiemet. Panašu, kad dėl karantino apribojimų žmonės ieško pramogų aplink savo namus gryname ore, o riedučiai yra universalus pasirinkimas įvairaus amžiaus žmonėms“, – sako R. Strazdauskaitė.

„Varlė.lt“ komunikacijos projektų vadovė Alina Kazakevič taip pat sako, kad susidomėjimas dviračiais, riedučiais ir el. paspirtukais išauga kiekvienais metais jau pavasarį arba vos plūstelėjus šiltiems orams, todėl šie metai – ne išimtis.

„Fiksuojame didelę tiek dviračių, tiek elektrinių paspirtukų paklausą [...]. Dviračių paklausa išaugo dvigubai: šiais metais turime beveik 150 proc. daugiau pardavimų. Riedučių pardavimai neaugo taip stipriai – daugiau nei 10 proc., lyginant su praėjusių metų geguže. Pastebėjome, kad šiais metais žmonės domėjosi elektriniais dviračiais“, – kalba A. Kazakevič.

„Kesko Senukai“ atstovė Elona Uckutė antrina, kad aktyvaus laisvalaikio ir turistinių prekių pardavimai „Senukuose“ taip pat ūgtelėjo: „Labiausiai augo riedlenčių ir riedučių populiarumas.“

Pasak E. Uckutės, šių metų sezonas yra labai netipiškas, nes kai kuriomis prekėmis, pavyzdžiui, dviračiais, žmonės apsirūpino anksčiau nei įprastai – dar karantino metu. „Dabar stebime suaktyvėjusius dviračių priedų pardavimus“, – priduria pašnekovė.

Palapinės aktualesnės nei bet kada

Anot R. Strazdauskaitės, palapinių pardavimai šiuo metu yra išaugę trečdaliu, o artimiausiu metu, ypač liepos mėnesį, jie turėtų dar gerokai išaugti.

„Šilti orai dar tik prasidėjo, o remiantis apklausa („Open agency“ ir „Norstat“ atliktu tyrimu), net 3 iš 4 tautiečių šią vasarą rinksis poilsį Lietuvoje, tad palapinės, kaip ir kitos turizmo prekės, taps dar aktualesnės nei bet kada anksčiau“, – tvirtina ji.

„Varlė.lt“ atstovė A. Kazakevič pastebi, kad jų parduotuvėje susidomėjimas palapinėmis šiais metais, lyginant su praejusių metų gegužės mėnesiu, yra beveik dvigubai mažesnis.

„Tikime, tai karantino ir rekomendacijų būti namuose priežastis. Greičiausiai vasarą susidomėjimas palapinėmis kiek šoktels“, – pažymi A. Kazakevič.

E. Uckutė teigia, jog pastebimas ir išaugęs susidomėjimas iškyloms skirtais baldais bei kitomis turistinėmis prekėmis.

„Augantys sodo baldų ir laisvalaikio prekių pardavimai atspindi esamą situaciją rinkoje – žmonės nori jaukiai leisti laiką savo terasoje ir sode“, – komentuoja „Senukų“ atstovė.

Kai kur atsargos menksta

Kadangi šiuo metu yra tokių prekių kaip dviračiai, dviračių kėdutės, riedučiai, batutai ar elektriniai paspirtukai pirkimo įkarštis, R. Strazdauskaitė neslepia, kad šių prekių atsargos senka.

„Tačiau net ir stipriai augant paklausai, šiuo metu vis dar turima visų šių kategorijų prekių. Siekiame, kad klientai nepasigestų sezono prekių“, – teigia „Pigu.lt“ komunikacijos vadovė.

„Sport vision“ atstovai taip pat pastebi, jog susidomėjimas dviračiais ir riedučiais yra išaugęs, tačiau vis tik panašus, kaip ir praėjusią vasarą.

„Kol kas su prekių trūkumu nesusiduriame, tiesiog pildomės tai kas yra pas tiekėjus esamu laiku“, – sako „Sport vision“ įmonės atstovė.

A. Kazakevič tvirtina, kad šiuo metu jaučiamas perkamiausių modelių dviračių deficitas.

„Dviračių tiekimas yra gana komplikuotas. Labai išaugusi paklausa visame pasaulyje, gamintojai nespėja suktis. Mes nuolat ieškome naujų partnerių ir tiekėjų“, – akcentuoja ji.

„Senukų“ atstovė tiki, kad, prognozuojant gyventojų poreikius, problemų su minėtų prekių trūkumu būti neturėtų.