Verslas

2020.05.22 21:36

Nuo Niujorko iki Vilniaus: dėl viruso tvarką tenka keisti visiems pasaulio viešbučiams

Kristina Jackūnaitė, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2020.05.22 21:36

Koronavirusas ir karantinas smarkiai pakeitė visas gyvenimo sritis, taip pat ir prabangą siūliusius viešbučius. Kol visas pasaulis laukia, kada gyvenimas grįš į normalias vėžes, viešbučiai jau rengiasi tam, kas vadinama nauja norma, nauji įpročiai. Tai vyksta ir Niujorke, ir Vilniuje.

Prabangiame Manheteno „Fourr Seasons“ viešbutyje svečius pirmieji dabar pasitinka ne patarnautojai, kurie puldavo panešti lagaminų ir parkuoti svečio automobilį, o juos pakeitusi slaugė.

O įprastus gyventojus kol kas pakeitė su koronavirusu kovojantys medikai. Svečių kontaktas su viešbučio administratoriais minimalus, liftu galima važiuoti tik po vieną, draudžiama liesti turėklus ar kur nors stoviniuoti.

„Mes matuojame temperatūrą, paklausiame, ar neskauda gerklės, ar nekarščiuojate. Jei atsakytumėte „taip“, iškart lieptume sukti į dešinę ir kviestume pagalbą. Jei viskas tvarkoje – prašome dezinfekuoti rankas ir priklijuojame lipduką, kad esate patikrintas - kiekvieną dieną skirtingos spalvos“, – teigia „Four Seasons New York“ vadovas Rudy Tauscheris.

Įprastus svečius vis dar priimantis „Hamilton Hotel“ Viešbutis Vašingtone sugalvojo 10 įsakymų – viešbučio taisyklių sąrašą, kaip išlaikyti distanciją ir priprasti prie to, kas vadinama nauja norma.

„Svečiams visai kitokia patirtis, nei jie buvo įpratę – atvykus prie viešbučio nepamatyti lauke laukiančio durininko, mes nebegalime parkuoti jų automobilių, patarnautojas negali paimti jų lagaminų. Tai pažeistų fizinės distancijos taisykles“, – dėsto „Hamilton Hotel Washington D.C.“ vadovas Markas J. Driscollas.

Abiejų viešbučių vadovai sako, kad viešbučių versle vyksta esminės permainos, kurios brangios, bet būtinos – viskas bus labiau skaitmenizuota ir automatizuota.

„Manau, kad išvis išnyks pusryčių bufetai. Kai viešbučiai atsidarys, jūsų pusryčių lėkštę atneš padavėjas mūvintis pirštines. „Four Seasons“ viešbutyje tai, galbūt, bus baltos pirštinės“, – sako R. Tauscheris.

Tokie patys koronaviruso padiktuoti pokyčiai laukia ir verslo viešbučio „Courtyard Vilnius“ svečių, kuris planuoja atverti duris per dvi savaites nuo dienos kaip tik į Lietuvą vėl plūstelės turistai. Čia irgi viskas bus kitaip – tik slaugės, pasak jų tikrai nebus.

„Viešbutis turėjo asocijuotis su dideliu „Welcome“, dideliu tokiu, sakyčiau, bendravimu, skleidžiama šiluma. Aišku, dabar mes to nematysime, ypač būtent per kaukes, bet pasistengsime, kad svečiams būtų komfortiška ir jie jaustųsi saugiai“, – aiškina „Apex Alliance Hotel Management“ plėtros vadovė Brigita Aleksandravičiūtė.

Atvykusį svečią viešbutyje įregistruos ir raktą paduos ne plačiai besišypsanti administratorė. Tą darbą atliks paties svečio mobilus telefonas. Užsirezervavus viešbutyje bus per mobiliąją programėlę bus galima užsisakyti kambario raktą.

„Jūs gausite šitą aplikaciją ir jūs galite be kontaktų tiesiog atsirakinti savo kambarį, be papildomų kažkokių nereikalingų ir nežinomų kontaktų patekti į kambarį, užsisakyti, ką pageidaujate ar papildomų rankšluosčių, maisto, pusryčių, pietų ar vakarienės“, – atsako „Courtyard Vilnius City Center“ vadovė Sigita Rudzevičienė.

Naujas svečias į tą patį kambarį bus apgyvendinamas tik po trijų parų. Kambarinė svečiui išvykus į jį žengs tik po paros.