Verslas

2020.05.11 15:11

Tarnyba praneša, kad išaugo vartotojų skundų skaičius, ypač dėl elektronikos prekių

Kornelija Mykolaitytė, ELTA2020.05.11 15:11

Per pirmą šių metų ketvirtį Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukė daugiau nei 8 tūkst. vartotojų ir verslininkų kreipimųsi. Palyginti su ankstesnių metų laikotarpiu, kreipimųsi skaičius išaugo 8 proc., pranešė tarnyba.

Kaip teigiama pranešime, kovą šalyje paskelbus karantiną, laisvalaikio paslaugų sektoriuje fiksuotas rekordinis vartotojų pasiteiravimų dėl kelionių ir renginių šuolis – suteiktos 1002 konsultacijos. Tačiau, vertinant ne teismo tvarka išnagrinėtus vartojimo ginčus, pagal jų skaičių pirmą vietą užima elektrotechnikos prekių sektorius.

Nurodoma, kad vartotojai dažniausiai skundėsi mobiliųjų telefonų, kompiuterių, televizorių bei įvairių buitinių prietaisų kokybe. Iki tol ilgą laiką didžiąją išnagrinėjamų vartojimo ginčų dalį sudarė ginčai dėl avalynės bei drabužių.

„2019 metais su avalynės prekybininkais organizuotas susitikimų ciklas davė vaisių – šiemet 12 proc. sumažėjo vartojimo ginčų dėl avalynės ir drabužių. Situacija eletrotechnikos prekių sektoriuje rodo, kad reikia tęsti šių metų pradžioje Teisingumo ministerijoje pradėtą diskusiją su elektrotechnikos prekybininkais ir kartu ieškoti būdų efektyviau nagrinėti vartojimo ginčus bei mažinti jų skaičių“, – pranešime sako VVTAT direktorė Neringa Ulbaitė.

Teigiama, kad paslaugų sektoriuje didelę išnagrinėtų ginčų dalį sudarė ginčai dėl būsto priežiūros ir renovavimo paslaugų, taip pat – dėl turizmo ir pramogų paslaugų, renginių organizavimo. Vartotojai dažniausiai skundėsi, kad negrąžinami pinigai už nesuteiktas paslaugas. Atsižvelgiant į gaunamų skundų dėl turizmo ir renginių tendencijas, VVTAT prognozuoja, kad ateityje didės šiose srityse išnagrinėtų vartojimo ginčų.

Reikšmingas pokytis stebėtas ir analizuojant vartojimo ginčų sprendimo rezultatus. Taikiai išspręstų ginčų pirmą ketvirtį sumažėjo 17 proc. ir sudarė 37 proc. visų išnagrinėtų ginčų. Tokią situaciją, anot tarnybos, galėjo lemti išaugęs nepagrįstų vartotojų prašymų skaičius (pirmą ketvirtį jis išaugo 9 proc.), dėl ko verslininkai buvo linkę rečiau taikiai spręsti kilusius ginčus.

Populiariausi