Verslas

2020.05.07 16:09

„Air France-KLM“ pirmą ketvirtį dėl koronaviruso patyrė 1,8 mlrd. eurų nuostolių

ELTA2020.05.07 16:09

Prancūzijos ir Nyderlandų oro linijos „Air France-KLM“ ketvirtadienį paskelbė, kad pirmą ketvirtį patyrė didelių nuostolių, ir įspėjo, jog, koronaviruso pandemijai toliau kenkiant pasaulio kelionių planams, gali užklupti dar daugiau bėdų.

Grupė teigė, kad nesitiki pasiekti prieškrizinio keleivių paklausos lygio „dar keletą metų“. Grupės pranešime cituojamas generalinis direktorius Benjaminas Smithas, teigęs, kad šiuo metu rengiamas „atkūrimo planas“, į kurį greičiausiai bus įtrauktas personalo mažinimas.

Prancūzijos jaunesnysis transporto ministras Jeanas Baptiste‘as Djebbaris „France 2“ televizijai sakė, kad B. Smithas omenyje greičiau turėjo „savanoriškus išėjimus iš darbo nei tiesioginius atleidimus“ oro linijose, kurių 18 800 darbuotojų iš 53 000 yra vyresni nei 50 metų.

Tokios oro linijos, kaip Didžiosios Britanijos „British Airways“, paskelbė apie planus atleisti 12 tūkst. darbuotojų, o JAV „United Airlines“ ketina atsisakyti 3 450 darbo vietų.

„Air France-KLM“ paskelbė, kad pirmuosius tris šių metų mėnesius patyrė 1,8 mlrd. eurų nuostolių, o tai yra daugiau nei penkiais kartais didesni nuostoliai nei tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, kai ta pati suma siekė 324 mln. eurų.

Grupė pažymėjo, kad 455 mln. eurų nuostolių buvo patirta dėl nusipirkto per didelio kiekio kuro, kuris dėl pandemijos liko nepanaudotas.

Jos pirmo ketvirčio rezultatus pablogino kovą paaštrėjusi viruso krizė.

Grupė pažymėjo, kad „metų pradžioje veiklos rezultatai buvo stiprūs, iš keleivių gaunamos pajamos (vasario pabaigoje) buvo padidėjusios 0,8 proc.“.

„Tačiau 2020 metų kovo duomenis smarkiai paveikė viruso plitimas ir jo apribojimo tikslams įvesti kelionių draudimai“, – pridūrė grupė.

„Ar France-KLM“ grupė, kuriai bus suteikta 7 mlrd. eurų Prancūzijos valstybės pagalbos suma ir papildoma 2-4 mlrd. eurų suma iš Nyderlandų vyriausybės, teigė, kad ketvirčio metu teko atsisakyti 10,5 proc. pajėgumų.

Žvelgdama į ateitį, bendrovė prognozavo, kad antrą ketvirtį pajėgumai bus 95 proc. mažesni nei tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, o trečią ketvirtį kiek atsigaus, tačiau vis dar bus sumažėję 80 proc.

Grupė taip pat prognozavo, kad, „2020-aisiais laipsniškai atšaukus sienų apribojimus, jie lėtai leis atnaujinti pajėgumus“ vasarą, tačiau numato „užsitęsiantį neigiamą poveikį keleivių paklausai, kuri iki prieškrizinio lygio grįš tik po keleto metų“.