Verslas

2020.04.24 17:41

Specialistai perspėja: prašymus subsidijoms palikus kartoninėje dėžėje rizikuojama milijoninėmis baudomis

Jonavos Užimtumo tarnyba, vengdama kontaktų, klientų dokumentams lauke pastatė dėžę. Į ją daugiausia metami prašymai subsidijoms dėl prastovų gauti. Tarnybos vadovė sako, kad į dėžę įmesti dokumentai iškart išimami.

Tačiau Buhalterių asociacija įspėja, kad taip pateikti prašymus nesaugu. Esą po to dėl asmens duomenų apsaugos pažeidimų gali grėsti didžiulės baudos.

Šalia uždarytų Jonavos Užimtumo tarnybos durų – baltai apklijuota kartoninė dėžė. Iš pažiūros nepritvirtinta ir lengvai atidaroma su užrašu dokumentams. Į dėžutę galima mesti dokumentus subsidijoms dėl karantino paskelbtų prastovų gauti. Juose gausybė asmens duomenų, adresai, kodai, gaunamos pajamos.

„Yra žmonių, kurie neturi galimybių pateikti prašymus elektroniniu paštu, jei saviizoliuojasi irgi nepavyksta laiškininką prisikviesti. Kiti atveža ir saugiai palieka tuos dokumentus“, – aiškina Jonavos Užimtumo tarnybos vadovė Nijolė Jeremičiūtė.

Prie užimtumo tarnybos durų atėjęs jonavietis Romualdas įtariai nužiūri dėžutę ir sako, joje jokių dokumentų nedrįstų palikti.

„Čia gi dokumentas, o kaip aš paskui įrodyčiau?“, – abejoja Romualdas.

Įstaigos vadovė sako, kad dėžutė lauke padedama tik darbo valandomis. Palikę joje dokumentus turi paskambinti telefonu, darbuotojai esą iš karto juos paima. Tačiau patikrinus, paaiškėjo, kad kai kurie vokai užsiguli.

„Yra vokas. Jokie duomenys nesimato, o voke, kai dezinfekuosim, tada mes išimsim“, – sakė N. Jeremičiūtė.

Buhalterių ir auditorių asociacijos prezidentė stebisi, kad lauke padėta dėžutė net nepaženklinta. Įmonių dokumentus rengiančius specialistus ji įspėja, kad už nesaugiai pateiktus duomenis gali grėsti ir baudos.

„Tai yra labai jautrūs dokumentai ir jei jie nutekės, kas nors paims tą dėžutę, o joje jūsų darbuotojų asmens kodai, algos, kiek algos paskaičiavote. Tai jei tie duomenys nutekės, darbdaviui grėstų milijoninės baudos už asmens duomenų reglamento pažeidimą“, – pabrėžia Buhalterių ir auditorių asociacijos prezidentė Daiva Čibrienė.

Užimtumo tarnybos vadovė sako, kad dokumentų surinkimo vietos yra visuose skyriuose. Daugelyje jų dokumentai paliekami patalpų viduje.

„Kalbant apie Jonavą vieta yra stebima, kameromis filmuojama vieta ir lygiai taip pat siekiame, kad dokumentai būtų išimami. Jei klientai pamiršta paskambinti, tai dokumentai iš visų skyrių sutartų vietų yra surenkam“, – nurodo Užimtumo tarnybos vadovė Inga Balnanosienė.

Užimtumo tarnyba jau sulaukė apie 10 tūkst. prašymų dėl subsidijų už paskelbtas prastovas. Tik vienas procentas jų pateiktas ne elektronine forma.