Verslas

2020.04.25 14:06

Atsisiuntus prekę kai kurių laukia nemaloni staigmena – dėl savo siuntos tenka pėdinti kilometrus

Aida Murauskaitė, LRT.lt2020.04.25 14:06

Atsiimti užsakytų apsauginių kaukių vilnietei Rūtai teko keliauti beveik keturis kilometrus Nemenčinės plentu. Siųsdamasi ji buvo nurodžiusi paštomatą vos kelios minutės nuo namų pėsčiomis. Tačiau gavo pranešimą, kad jos pirkinys nukeliavo į Nemenčinės plentą. Siuntų terminalų įmonės paaiškino: srautas augo keliskart, tad rasti tuščią paštomatą – iššūkis. 

Automobilio nevairuojanti Rūta nepyksta – sukarti beveik 8 kilomterus pirmyn ir atgal buvo pramoga karantino metu, bet stebėjosi, juk karantino esmė – jei gali neišeiti iš namų, tai neik. Rūtai tokia pati situacija nutiko du kartus.

Eiti pie kito paštomato teko ir Anastasijai, tiesa, jai įveikti prisireikė vos puskilometriu daugiau.

Vilnietė Marija nekantraudama siuntos laukė penkias dienas, nors anksčiau tai trukdavo kur kas trumpiau.

„Žmogus siuntė siuntinį iš paštomato Tauragėje, jis keliavo penkias dienas, o pagal siuntos kodą, kai sekiau, mačiau, kad siuntinys kone tris dienas tiesiog Kaune gulėjo“, – pasakojo mergina.

Siuntas perkelia į kitus terminalus

Siuntų įmonės neslepia: karantino metu keliskart išaugo jų darbo mastas, elektroninė komercija išgyvena aukso amžių. Bendrovių atstovai viliasi, kad gyventojų įprotis pirkti internetu ir siųstis pirkinius išliks ir gyvenimui grįžus į įprastinę vėžę.

Siuntų įmonių atstovai pripažino: deja, kartais tenka siuntas perkelti į kitus terminalus, mat tuose, į kuriuos žmogus siuntėsi, nėra laisvų vietų.

„Kai siuntų skaičius išauga du tris kartus, stengiamės, kad siuntinys gavėją pasiektų kuo greičiau, tad nelaukdami, kol atsilaivins nurodytas paštomatas, siuntą perkeliame kitur. Tai mes skelbėme nuo pirmos karantino dienos – kovo 16-osios.

Tad kai kuriais atvejais mes galime siuntą nukreipti ne į tą paštomatą, į kurį buvo užsakytą, o į artimiausią. Balansuojame tarp grečio ir kliento noro. Todėl gali būti, kad klientui gali tekti nueiti iki siuntos kilometrą ar du.

O kartais paštomatas yra ir už 300 ar 500 metrų. Prašome klientų supratingumo“, – aiškino įmonės „Omniva LT“ vadovas Simonas Bielskis.

Jam pritarė ir „LP Express“ atstovė.

„Tai yra normalu. Savitarnos terminalai turi ribotą dėžučių skaičių. Klientai turėtų pasistengti kuo grečiau atsiimti siuntas. Mat jei gavėjas greitai siuntos neatsiima, į dėžutę nepatenka kito kliento siunta.

Tuomet mes žiūrime, kur yra artimiausias tam žmogui terminalas, jei jame nėra vietos, siuntą vežame į dar kitą terminalą“, – aiškino Lietuvos pašto atstovė Vaida Budrienė.

„Tai labai lauktas lūžis el. komercijoje. Lietuva prieš karantiną atsiliko šiame segmente. Mūsų pirkėjai buvo labiau linkę eiti į parduotuves apžiūrėti prekių ir tada pirkti“, – sakė V. Budrienė.

Ji sakė, kad klientai raginami siuntinius atsiimti greičiau, jie skatinami prizais, jei siunta bus atsiimta kuo greičiau, arba siūloma galimybė kitą kartą siųsti pigiau.

„Stengiamės, kad žmogus siuntą gautų kuo arčiau namų, bet, žinoma, gali nutikti taip, kad tenka paėjėti. Jei siuntų neperkeltume kitur, esu tikra, kad sulauktume skambučių, kodėl ilgai nesulaukia siuntos“, – sakė V. Budrienė.

Elektroninė komercija nebebus tokia, kokia buvo

„Per keturias penkias pastąrasias savaites siuntų srautas paaugo apie 2,5 karto. Padėtis stabilizavosi – nebėra augimo, bet nėra ir sumažėjimo, ką prognozavome karantino pradžioje“, – sakė bendrovės „Omniva LT“ direktorius S. Bielskis.

„Tai, ką ką mes prognozavome po metų ar dvejų, netikėtai nutiko per dvi tris savaites“, – sakė „Omniva LT“ vadovas.

Ši įmonė prieš Kalėdas išplėtė savo paslaugas mažesniuose miestuose, tad lyginti su tuo pačiu metu praėjusiais metais negali. Tačiau, kaip sakė S. Bielskis, palyginus padėtį prieš karantiną ir karantino metu, akivaizdu, kad ten apsiperkama internetu vis daugiau. Augimas mažesnėse vietovėse yra didesnis nei bendras visos įmonės siuntų didėjimas pustrečio karto.

„Žinoma, pagrindinis srautas – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje. Taip buvo ir karantinas to nepakeitė“, – sakė S. Bielskis.

Jis mano, kad pasibaigus karantinui elektroninių paslaugų paklausa ir išliks išaugusi, net jeigu kiek nors ir kristų.

„Mes sakome, kad elektroninė komercija niekada nebebus tokia, kokia buvo prieš mėnesį ar pusantro. Apsipirkimas elektroninėje erdvėje tikrai vis labiau populiarės. Tai, ką ką mes prognozavome po metų ar dvejų, netikėtai nutiko per dvi tris savaites.

Vartotojų elgsena nebegrįš į buvusį lygį, o kaip ji nusistovės, dabar dar sunku prognozuoti“, – sakė „Omniva LT“ vadovas.

Siuntų – triskart daugiau

„LP Express“ siuntų srautas išaugo tris kartus, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus.

„Vilnius šiuo atžvilgiu yra lyderis, bet smarkiai, apie 75 proc., augo ir regionai – Šiauliai, Panevėžys, Tauragė. Tai labai lauktas lūžis el. komercijoje. Lietuva prieš karantiną atsiliko šiame segmente. Mūsų pirkėjai buvo labiau linkę eiti į parduotuves apžiūrėti prekių ir tada pirkti.

Žinoma, pirkdavo ir internetu iš užsienio, bet tai buvo labiau smulkūs, nebrangūs daiktai. Kad nebūtų gaila pinigų, jei daiktas būtų prastos kokybės.

Tačiau karantino laikotarpiu pradėjo augti siuntų skaičius. Yra kelios priežastys. Paštomatai – pats saugiausias būdas atsiimti pirkinius. Lietuvos paštas skatina atsiimti siuntas terminaluose: jei nurodomas telefono numeris, siuntos automatiškai perduodamos į terminalus. Trečias dalykas – pasikeitė vartojimo įpročiai.

Klausimas, ar pasibaigus karantinui tie įpročiai tokie ir liks“, – kalbėjo Lietuvos pašto atstovė Vaida Budrienė.

Lietuvos paštas išplėtė savo terminalų tinklą mažesniuose miestuose.

„Tarkim, Molėtuose, kur prieš karantiną būtum pagalvojęs, ar verta plėstis, ar statyti terminalus. Esame suplanavę iki liepos vidurio turėti 300 terminalų. Dabar turime 173 terminalus 53 vietovėse“, – sakė V. Budrienė.

Anot jos, smarkiai augo siuntų srautas Raseiniuose, Tauragėje, Kretingoje, Jonavoje, Lazdijuose, Marijampolėje, Biržuose, Plungėje.

„Galbūt karantinas išmokys pirkti elektroninėje erdvėje ir šalies viduje“, – svarstė V. Budrienė.