Technologijų milžinė „Google“ penktadienį paskelbė, kad koronaviruso smarkiai paveiktoms žiniasklaidos organizacijoms, besinaudojančioms bendrovės reklamos platforma „Ad Manager“, penkis mėnesius nereikės mokėti reklamos mokesčių.
Toks bendrovės žingsnis prisidės prie „žiniasklaidos gelbėjimo fondo“, apie kurį „Google“ paskelbė dar praėjusią savaitę. Į fondą įskaitomos skubios dotacijos, kurios bus suteikiamos viruso paveiktoms naujienų agentūroms.
„Google“ pasaulio naujienų partnerysčių vadovas Jasonas Washingas teigė, kad daugiau detalių apie reklamos mokesčių sumažinimą bus pateikta artimiausiomis dienomis. Jis sakė, kad detalės bus atskleistos toms naujienų agentūroms, kurios atitinka tam tikrus reikalavimus.
„Pasaulinės krizės metu žmonės pasitiki kokybiškomis žiniasklaidos priemonėmis, iš kurių gauna visą informaciją, – savo tinklaraštyje rašė J. Washingas. – O reklamos, kurios atsiranda šalia straipsnių, padeda palaikyti žurnalistus, kurie skelbia naujausias žinias ir tęsia naujienų svetainių ir programėlių veiklą“.
J. Washingas teigė, kad reikalavimus atitinkantiems naujienų leidėjams reklamos mokesčių mokėti nereikės penkis mėnesius.
„Google“ „Ad Manager“ yra automatinė platforma, kuria naudotis gali naujienų svetainės, norinčios pasireklamuoti kituose tinklalapiuose.
Tokio žingsnio „Google“ ėmėsi tokiu laikotarpiu, kai žiniasklaidos organizacijas ima smarkiai veikti silpna ekonomika ir reklamų nuosmukis.
„Google“ šią savaitę paskelbė, kad prie žiniasklaidos gelbėjimo pastangų prisidėsiančių dotacijų sumos svyruos nuo „keleto tūkstančių dolerių“ mažiausioms organizacijoms iki „dešimčių tūkstančių dolerių didesnėms naujienų tarnyboms“. Bendrovė dar nėra nustačiusi tikslios fondo sumos.
Kovo 30 dieną socialinių tinklų milžinė „Facebook“ paskelbė viruso paveiktų žiniasklaidos organizacijų paramai paaukosianti 100 mln. dolerių. Į sumą įtraukiama 25 mln. dotacijų ir reklamos nuolaidų suma.
Pastaraisiais mėnesiais „Facebook“ ir „Google“ imasi vis daugiau veiksmų padėti žiniasklaidos organizacijoms po to, kai sulaukė kritikos, kad jų dominavimas internetinės reklamos sferoje apsunkina žiniasklaidos galimybes gauti pelno iš skaitmeninių operacijų.