Verslas

2020.04.07 19:28

Per karantiną pasikeitė žmonių įpročiai: vengia grynųjų, 3 kartus dažniau nuotoliniu būdu kreipiasi į banką

LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2020.04.07 19:28

Per karantiną daugiau laiko leidžiant namuose, gerokai pasikeitė gyventojų finansiniai įpročiai. Kaip teigia SEB banko Baltijos šalių tarnybos mažmeninės bankininkystės vadovė Sonata Gutauskaitė-Bubnelienė, padidėjo atsiskaitymų kortelėmis suma ir tris karus padaugėjo nuotolinių klientų konsultacijų.

Kaip pasakoja S. Gutauskaitė-Bubnelienė, situacija privertė klientus pakeisti įpročius: klientai ėmė vengti grynųjų pinigų ir atsiskaito kortele, taip pat klientai linkę išleisti didesnes nei įprasta sumas vieno pirkimo metu.

Žinios. Šiuo metu trys ketvirtadaliai visų Lietuvoje registruotų užsikrėtimo koronavirusu atvejų yra vietiniai

„Mes pastebime tokias tendencijas, kad vis tik klientai išgirdo tą raginimą vengti grynųjų pinigų ir matome, kad pinigų išgryninimas bankomatuose iš tikrųjų nuosekliai mažėja. Operacijų trečdaliu mažiau nei įprastomis dienomis. Savaitgaliais žmonės dar mažiau linkę imti pinigus. Iš kitos pusės, kortelės tikrai tapo nauju atsiskaitymo įrankiu, mes šiuo metu pastebime, kad klientai daug dažniau, aktyviau siunčiasi jas į namus, nes dėl kortelės atnaujinimo nėra reikalo eiti į banko skyrių. Tokių kortelių išsiuntimas paštu išaugo net 15 proc., į užsienį išsiunčiame kortelių trečdaliu daugiau, tačiau yra įdomu, kad atsiskaitymų skaičius kortelėmis yra trečdaliu sumažėjęs, tačiau, jei vertintume sumą, tai suma net 30 proc. išaugusi, tai galime daryti išvadą, kad žmonės rečiau apsipirkinėja, bet pirkdami prekes, jie perka didesnį kiekį. Galima ir kita išvada, kad dėl apribojimų lankytis įvairiose vietose – parduotuvėse, kavinėse – tai natūralu, kad tas atsiskaitymų kortelėmis skaičius dėl to ir sumažėjo“, – sako ekspertė.

S. Gutauskaitė-Bubnelienė teigia, kad pastebimas ir trimis kartais išaugęs vaizdo konsultacijų kiekis. O žmonės dažniausiai domisi klausimais, susijusiais su pandemijos keliamais iššūkiais.

„Daugelį klausimų su klientais aptariame vaizdo konsultacijų būdu ir tokių konsultacijų skaičius išaugo tris kartus, (...). Mes klientus konsultuojame labai įvairiais klausimais, Dažniausiai klausimai yra dėl asmeninių finansų: kaip tvarkytis šiandieninėje situacijoje, kaip tvarkyti biudžetą, kokius klausimus būtina atlikti bankininkystės srityje ar ką daryti su investicijomis, pensijų klausimai, yra dalis klientų, kurie susidūrė su sunkumais ar tai dėl pajamų sumažėjimo, ar darbo netekimo, tai tokius klientus konsultuojame dėl paskolų įmokų atidėjimo“, – pasakoja ji.