Verslas

2020.04.07 10:43

Iš 5 tūkst. VMI paprašiusiųjų paramos apie 70 teks pagrįsti savo prašymą

atnaujinta 11.08

Nors dalis bendrovių, besikreipusių dėl paramos jau greitai sulauks teigiamo atsakymo, kelioms dešimtis teks pagrįsti, kad jos iš tiesų nukentėjo nuo koronaviruso. Kaip nurodo Valstybinės mokesčių inspekcijos vadovė Edita Janušienė, to gali būti paprašyta dėl įvairių inspekcijai kylančių klausimų.

„Išnagrinėję 5 tūkst. prašymų atsirinkome 70 įmonių, kurių paprašysime pateikti įrodymus dėl COVID-19 poveikio. Kodėl tai darome? Turime teisę ir pareigą tai daryti. Visas įmones buvome informavę, kad esant poreikiui paprašysime pagrįsti dokumentai ir įrodymais“, – teigė E. Janušienė.

Jos aiškinimu, bendrovės į šį sąrašą patenka, jeigu nepastebima, kad įmonės apyvarta sumažėjo, ar matoma, kad bendrovė sugebėjo puikiai persiorientuoti ir į rinką tiekia produktus, kurie Lietuvai reikalingi, bet kurių šalis negali importuoti.

VMI vadovė: iš 5 tūkst. prašymų 70 įmonių paprašysime pateikti įrodymus dėl COVID-19 poveikio

Vis dėlto daugiau kaip 2 tūkst. įmonių teigiamą atsakymą dėl paramos gaus jau šią savaitė. Dar daugiau tokio atsakymo sulauks kitą savaitę.

„Esame gavę daugiau kaip 5 tūkst. prašymų iš įmonių. Skubu pasidalinti, džiugia žinia, nes puikiai suprantame, kaip verslui svarbu gauti teigiamą atsakymą. Šią savaitę 2,1 tūkst. teigiamų VMI sprendimų pasieks įmones. Kitą savaitę dar bus išsiųsta 2,8 tūkst. teigiamų sprendimų verslo įmonėms“, – sakė E. Janušienė.

VMI vadovė atkreipia dėmesį, kad bendrovėms, esančioms VMI sudarytame sąraše, prašymų pateikti nereikia. Taip pat kiekvienai bendrovei užtenka pateikti vieną prašymą.

Taip pat buvo sudarytas sąrašas gyventoju, užsiimančių individualia veikla, kurių veiklai įtakos galėjo turėti COVID-19. Šie žmonės taip pat apie galimą pagalbą bus informuoti.

„Praėjusią savaitę sudarėme ir paskelbėme sąrašą veiklų, kurioms poveikį turėjo COVID-19. Visi tie gyventojai, 80 tūkst., bus asmeniškai informuoti apie mūsų teikiamą pagalbą jiems. Noriu atkreipti dėmesį (...), kad šis sąrašas surašytas tik dėl mokestinių paskolų ir paslaugų šiuo sunkiu periodu“, – akcentavo E. Janušienė.

Ji taip pat pridūrė, kad individualia veikla užsiimantiems asmenims nebūtina pateikti deklaracijos, norint gauti paramą.

UŽT ramina: savarankiškai dirbantieji, besiregistruodami dėl paramos, netampa bedarbiais

Nors savarankiškai dirbantieji dar paramos privalo kreiptis į Užimtumo tarnybą (UŽT) ir užpildyti tokią pačią formą, kokią pildo ir darbo ieškantys gyventojai, savarankšikai dirbantieji nėra laikomi bedarbiais. Taip antradienį konferencijoje pabrėžė UŽT vadovė Inga Balnanosienė.

Anot jos, dėl tokios situaicijos klausimų kyla ir patiems gyventojams, tačiau nereikėtų suklysti – tiek ieškantiems darbo, tiek besikreipiantiems dėl paramos tiesiog pateikiama standartizuota registracijos forma.

„Iš tikrųjų gauname nemažai žinučių šia tema. Noriu patikslinti, kad registracija UŽT yra tiesiog visiems klientams būtinas veiksmas. Tie, kurie pretenduoja į išmoką, nėra registruojami bedarbio statuso. Jie registruojami užimto asmens statusu“, – patikino I. Balnanosienė.

„Registracijos forma visiems yra vienoda. Tie duomenys tikrai nėra pertekliniai, jie yra apgrįsti, registruojami (...) ir tinkamai saugomi“, – pridūrė UŽT vadovė.

Jos aiškinimu, tai, kaip savarankišką veiklą vykdantis gyventojas kreipiasi į UŽT, priklauso nuo to, ar jis tarnyboje registruotas, ar ne.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija LRT.lt anksčiau informavo, kad, jeigu savarankiškai dirbantis asmuo Užimtumo tarnyboje nebuvo registruotas bedarbiu ar ieškančiu darbo, prašymą gali pateikti elektroniniu būdu, naudojantis Užimtumo tarnybos interneto svetainėje www.uzt.lt prieinama elektronine paslauga „Registracija“.

Jeigu savarankiškai dirbantis asmuo Užimtumo tarnyboje yra ar buvo registruotas bedarbiu ar ieškančiu darbo, prieš tai susisiekęs su savo konsultantu, prašymą pateikia:

• elektroniniu paštu (nurodytu darbo ieškančio asmens registracijos kortelėje), siunčiant užpildytą prašymą į Užimtumo tarnybos skyrių, kuriame yra registruotas.

• paštu, siunčiant užpildytą ir pasirašytą prašymą į Užimtumo tarnybos skyrių, kuriame yra registruotas.

• Vienam savarankiškai dirbančiam asmeniui skiriama ir mokama viena išmoka, nepriklausomai nuo to, kiek savarankiškų veiklų vykdo.

Užimtumo tarnyba per 3 darbo dienas įvertina prašymą ir priima sprendimą skirti arba neskirti išmoką savarankiškai dirbančiam asmeniui.

Dėl subsidijos skyrimo darbdaviai nuo balandžio 5 d. taip pat gali kreiptis į UŽT Klientų aptarnavimo departamentą, kurio veiklos teritorijoje registruota darbdavio buveinė. Tai daryti reikėtų nuotoliniu būdu – el. paštu, pasirašius elektroniniu parašu, arba paštu siunčiant į artimiausią Klientų aptarnavimo skyrių, kurio teritorijoje įmonė yra registruota.

UŽT vadovė I. Balnanosienė pabrėžė, kad dalis darbdavių vis dėlto pateikia nekorektiškai parengtus dokumentus. Pavyzdžiui, pateikiami ne visi reikalingi dokumentai, jie pateikia be elektroninio parašo ir kt.

I. Balnanosienė akcentavo – tokiu atveju prašymai nėra nagrinėjai, kol dokumentai nėra pateikiami korektiškai.

Kreipiantis dėl subsidijos skyrimo pirmą kartą, teikiami šie dokumentai:

1) užpildytas ir pasirašytas nustatytos formos pasiūlymas dėl subsidijos darbo užmokesčiui prastovų laikotarpiu gavimo;

2) užpildytas ir pasirašytas nustatytos formos prašymas išmokėti subsidiją darbo užmokesčiui už darbuotojus, kuriems paskelbta prastova;

3) dokumentų, patvirtinančių, kad buvo paskelbta prastova, kopijos.

Kreipiantis dėl subsidijos vėlesniais mėnesiais:

1) užpildytas ir pasirašytas nustatytos formos prašymas išmokėti subsidiją darbo užmokesčiui už darbuotojus, kuriems paskelbta prastova;

2) dokumentų, patvirtinančių, kad buvo paskelbta prastova, kopijos;

3) dokumentai, pagrindžiantys, kad darbuotojams darbo užmokestis, kuriam išmokėta subsidija, buvo išmokėtas.

Dokumentai teikiami kas mėnesį, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 15 dienos. Pirmą kartą kreipiantis dėl subsidijos pasiūlymas su prašymu gali būti teikiami iki mėnesio pabaigos.

Užimtumo tarnyba turi įsitikinti, kad subsidijos buvo panaudotos darbuotojų atlyginimams, todėl darbdavys kas mėnesį turės pateikti dokumentus, kurie patvirtintų atlyginimo išmokėjimą už praėjusį mėnesį.

Užimtumo tarnyba per 5 darbo dienų įvertina, ar pasiūlymą pateikęs darbdavys atitinka visas sąlygas ir priima sprendimą skirti arba neskirti subsidiją darbo užmokesčiui per prastovą. Prastovos subsidija išmokama už praėjusį mėnesį iki einamojo mėnesio pabaigos.

LRT.lt primena, kad dėl paramos bendrovės ir individualia veikla užsiimantys asmenys gali kreiptis nuo balandžio 5 d.

Kokia parama bus skiriama verslui, dar nėra aišku. Dėl to Seimo nariai turėtų balsuoti antradienį.