Verslas

2020.03.24 20:57

Mauricas: Kinijos statistika sufleruoja, ko galime tikėtis – pirkėjai turėtų džiaugtis

LRT.lt 2020.03.24 20:57

Kinijos statistika sufleruoja, ko galime tikėtis šį pavasarį Lietuvoje, savo „Facebook“ paskyroje dalijasi „Luminor“ ekonomistas Žygimantas Mauricas. Gyventojai gali pasidžiaugti, kad didesnės vertės pirkinių kainos turėtų kristi, tačiau prognozės neturėtų kelti džiaugsmo verslininkams, ypač, pavyzdžiui, restoranų savininkams.

„Kinijos statistika sufleruoja ko galime tikėtis šį pavasarį Lietuvoje.

1. Maisto prekių pardavimai turėtų išaugti, nes žmonės perka maistą „juodai dienai“ ir dažniau valgo namuose (ne restoranuose);

2. Naujų automobilių bei kitų didesnės vertės pirkinių apyvarta turėtų kristi drastiškai, nes vyraujant neapibrėžtumui žmonės atideda nebūtiniausius pirkinius (taip pat, pvz., juvelyrika);

3. Restoranų pajamos kris ženkliai, tačiau vilties teikia sparčiai populiarėjanti maisto išsinešimui paslaugos, kurios turėtų sumažinti bendrą sektoriaus nuosmukį;

4. Baldų pardavimai taip pat krenta, kas sufleruoja, kad NT rinka taip pat gali stabtelėti“, – vardija ekonomistas.

Anot jo, įdomu tai, kad laisvalaikio prekių pardavimai nekrenta labai smarkiai, nes žmonės karantino metu daugiau laiko praleidžia gamtoje, su šeima ar prie televizoriaus ekranų, tad bendras kritimas nėra didelis.

Ž. Mauricas atkreipia dėmesį, kad gerokai krenta alkoholio pardavimai, nes žmonės mažiau linksminasi, nerengia vakarėlių.

„Turint omenyje, kad kasmet nuo alkoholio vartojimo padarinių Lietuvoje miršta apie 2000 žmonių, sumažėjęs vartojimas gali su kaupu kompensuoti koronaviruso padarytą žalą“, – svarsti ekonomistas.

Taip pat nedaug, bet krenta vaistų ir kosmetikos pardavimai. Ž. Maurico aiškinimu, tokia tendencija pastebima epidemijų metu, nes žmonės saugosi ir neserga ir kitomis ligomis.

Paklaustas apie galimus kainų pokyčius, Ž. Mauricas komentuoja, kad ilgainiui prekės turėtų pigti. Tai lems mažesnė paklausa ir pigesnė nafta. Tačiau besitęsiant epidemijai, tikėtina, nei gamintojai, nei prekybininkai į kainų karus nesivels.

„Tad realiausias scenarijus, kad kainos kurį laiką liks stabilios, o vėliau – kiek pakris (Kinijoje maisto kainos yra išaugusios dėl kiaulių gripo (kai nesiseka, tai nesiseka)“, – sako Ž. Mauricas.