Verslas

2020.03.24 13:50

3 dienos „Barboros“ sandėlyje darbuotojo akimis: būtent ten, kur kraunamos prekės, taisyklės dėl saugos tarsi dingsta

Elektroninės parduotuvės „Barboros“ padalinyje, įsikūrusiame prekybos tinklo „Maxima“ patalpose, kelias dienas padirbęs Tomas (vardas pakeistas) sako esąs ne juokais sunerimęs, kai pamatė, kaip vyksta darbas. Nors parduotuvėse skelbiama, jog darbuotojai kas valandą plauna rankas ir dezinfekuoja paviršius, prekybos sandėliuose, kur vyksta prekių išdėliojimas ir jų paruošimas pristatymui į namus, – vaizdas priešingas.

„Čia higiena ir viruso plitimo prevencija yra visiškai trečiaeilis dalykas. Dėl labai padidėjusio prekių užsakymų į namus kiekio ir priimamų naujų darbuotojų lavinos sistema pakrikusi. Darbuotojai nespėja tenkinti pirkėjų paklausos, yra pervargę nuo ilgų darbo valandų. Situacija visiškai absurdiška.

Tempai dideli, o sandėliai absoliučiai nepritaikyti tokiam užsakymų srautui, visi dirba tankiai susigrūdę. Parkuose draudžiama būriuotis po daugiau nei 5 žmones, kai parduotuvių sandėliuose pristatymų pikų metu – prieš prekių išvežimą jums į namus vienoje patalpoje pluša 30-40 žmonių. Visi – kontakte, pusė be pirštinių, o dalis šalia užkandžiauja, kita dalis išbėga laukan, kur neplautomis rankomis kišą sau cigaretę į burną“, – apie matytą vaizdą pasakoja jis.

Tomas piktinasi, kad apmokymų nei naujiems, nei seniau dirbantiems darbuotojams nebuvo vykdoma. Nors ir pripažįsta, kad dezinfekcinio skysčio buteliukų ir pirštinių tikrai yra padėta – tai, anot jo, vienintelis pokytis po įvesto karantino.

„Tiesiog sunku patikėti, koks tai absurdas. Parduotuvės dabar yra didžiausių susibūrimų vietos po ligoninių, beveik visa populiacija turi tiesioginį ar netiesioginį kontaktą su jomis. Bet jų kontrolė palikta jiems patiems, o juk tai verslai po perkūnais! Jie į pardavimą orientuoti, ne saugumą. Vyresnieji darbuotojai atskirose parduotuvėse pervargę bando įvykdyti prekių užsakymų poreikį ir kontroliuoti padidėjusį darbuotojų skaičių, jie visiškai nėra apmokyti viruso prevencijos klausimais, tačiau jų darbo organizavimas gali lemti viruso plitimą“, – sako jis.

Tomas baiminasi, kad nors dabar ypač daug dėmesio skiriama pirkėjų srautų reguliavimui, ne ką mažesnis dėmesys turi būti skiriamas darbuotojams ir darbui patalpose, kurios nėra prieinamos pirkėjams, mat pirkėjai ir taip dažnai naudoja vienkartines pirštines, ateina su kaukėmis, laikosi atstumo vieni nuo kitų.

„Neįtikėtina, kokia priešinga situacija yra tarp darbuotojų, jie laksto, kalbasi, užkandžiauja, dirba be pirštinių, liečia tuos pačius daiktus vieni šalia kitų, viskas greitu tempu (ypač dirbančių prie prekių išvežiojimo), o juk jie toje pačioje parduotuvėje praleidžia 12 kartų ilgiau nei pirkėjas, turi kontaktą su 90 kartų daugiau prekių ir kontaktą su 40 kartų daugiau žmonių (tarpusavyje ir su klientais).

Matant visa tai apima absurdo ir nevilties jausmas. Būdamas ten, nemačiau varianto, kaip virusas galėtų neišplisti tarp darbuotojų, vos tik ateitų jį turintis darbuotojas ar pirkėjas“, – nuogąstauja jis.

Viliasi, kad saugą užtikrins specialiai tam paskirti darbuotojai

Tomas pripažįsta, kad patys darbuotojai nėra kompetentingi įvesti ir užtikrinti saugą tokios darbo apkrovos metu, o ir dažnai panašu, kad viruso plitimas jų nelabai jaudina.

Jis prašo verslo būti atsakingo, rūpintis ne tik, kad uždarbiu, bet ir kad būtų užtikrintas saugus prekių išrūšiavimas sandėliuose, garantuota darbuotojų sauga.

„Todėl labai prašau, dalinkimės šita žinute. Atkreipkime įtakingų ir atsakingų žmonių dėmesį į tai, kad šis absurdas, liečiantis (realiai liečiantis, visi juk vartojame tas prekes) mus visus būtų sustabdytas ir kažkaip būtų įvesta privaloma saugos kontrolė privataus kapitalo parduotuvėse“, – savo atvirame laiške rašo jis.
Laiške jis kreipiasi ir į vadovus, ir į pirkėjus bei pačius darbuotojus, kuriems patiems ne ką mažiau turėtų rūpėti saugos užtikinimas.

„Užsakantiems prekes į namus: supraskite, Jūsų prekės, nors ir pakuotos į maišelius, ėjo per daugiau rankų, nei apsiperkant savarankiškai, ir visos jos yra nešvarios, <...> todėl jas turite nuplauti arba/ir atidėti nuošaliai“, – sako jis.

„Barboros“ vadovas patikina, kad darbuotojų ir klientų sauga – prioritetas

„Barboros“ vadovas Andrius Mikalauskas LRT.lt teigė, kad pagrindinis prioritetas yra darbuotojų ir klientų sauga ir šiuo metu teikiama paslauga – prekių pristatymu į namus bendrovė taip pat siekia prisidėti prie žmonių saugos.

Jis skatino būti aktyvius ir informuoti, jeigu klientai pastebės jų matomas klaidas darbo metu, į kurias reaguos iš karto.

„Mieli klientai ir gyventojai, jeigu pastebite, kad mūsų darbuotojai nesilaiko visų saugumo reikalavimų, labai prašome mums pranešti: pagalba@barbora.lt. Tik kartu galime įveikti šią neeilinę krizinę situaciją“, – sakė jis.

Taip pat A. Mikalauskas atkreipė dėmesį, kad asmuo, kuris platina šį komentarą, nėra pačios „Barboros“ darbuotojas, o darbuotojų nuomą teikiančios įmonės darbininkas. Jis iš viso buvo praleidęs tik tris dienas „Barboros“ surinkimo centre, informuoja „Barboros“ vadovas.

Srautai išaugo kartais

A. Mikalauskas taip pat informavo, kad paprasti „Barboros“ užsakymų srautai kone per naktį išaugo dešimtį kartų ir per visą karantino laikotarpį nemažėja.

Todėl bendrovė nuo pat pradžių, supratusi kaip svarbu imtis visų prevencijos priemonių, ėmėsi šių veiksmų:

• išdalino pirštines, kurias nuolat reikalauja dėvėti;
• surinkimo centruose ir automobiliuose yra dezinfekciniai skysčiai rankoms bei paviršiams dezinfekuoti, kurie yra naudojami;
• išorinė įmonė reguliariai dezinfekuoja visas patalpas, taip pat visų įrengimų paviršius;
• kurjeriams išdalintos kaukės ir nurodyta jas dėvėti, pristatant klientams prekes, po kiekvieno pristatymo – dezinfekuoti rankas;
• šiandien surinkimo centrus turėjo pasiekti respiratoriai, kurie yra išdalinti visiems darbuotojams;
• pakeitėme savo procesus, mažindami darbuotojų tarpusavio kontaktus, kurjeriai į prekių surinkimo centrą neįleidžiami, siekiant išvengti kontakto su surinkėjais; darbuotojai įleidžiami tuomet, kai užsakymai jau paruošti pristatymui;
• prieš darbą matuojama visų darbuotojų temperatūra;
• paskyrėme žmogų, kuris stebi ir prižiūri, kaip laikomasi saugumo reikalavimų, nuolat darbuotojams primena jų laikytis.

Kasdien ieškome galimybių ir papildomų prevencijos priemonių, tad šiandien visiems darbuotojams atvežami ir apsauginiai akiniai, informavo „Barboros“ vadovas.