Verslas

2020.03.20 13:09

„Klaipėdos nafta“ rado sprendimus, kaip greičiau atlaisvinti naftos talpyklas

atnaujinta 16.42
BNS 2020.03.20 13:09

Į Klaipėdą penktadienį atplaukus antrajam šią savaitę kroviniui su Baltarusijai skirta nafta, naftos krovos bendrovė „Klaipėdos nafta“ teigia turėjusi imtis papildomų techninių sprendimų, kad greičiau atlaisvintų naftos  talpyklas, o „Lietuvos geležinkeliai“ veža krovinius didesniu pajėgumu. 

„Iš tiesų, tam, kad priimtume du tanklaivius per savaitę, ieškojome papildomų sprendimų, leidžiančių greičiau perkrauti tanklaivio partiją. Radome techninius sprendimus, kuriais padidinome per parą užpilamų vagonų skaičių, kas leidžia greičiau atlaisvinti talpyklas“, – BNS teigė „Klaipėdos naftos“ generalinis direktorius Darius Šilenskis.

„Lietuvos geležinkeliai“ penktadienį informavo BNS, kad atsižvelgdami į išaugusį poreikį, krovinius taip pat veža didesniu pajėgumu.

„Kiekvieną parą formuojame ilgesnius – iki 240 vagonų – sąstatus. Vagonų užtenka, pajėgumus esame pasiruošę dar didinti, jei tik būtų toks poreikis“, – komentavo bendrovės atstovas Martynas Burba.

„Lietuvos geležinkeliai“ krauti naftą iš penktadienį atplaukusio tanklaivio planuoja pradėti iškart, kai pabaigs perkrauti likusį kiekį iš anksčiau atplaukusio laivo, tai turėtų įvykti po 3-4 parų. Skaičiuojant su naujuoju tanklaiviu, dabar Klaipėdoje esančią naftą iki Baltarusijos planuojama nugabenti maždaug per savaitę.

„Per parą pervežame maždaug 14 tūkst. tonų – tai iš esmės dvigubai daugiau nei anksčiau. Buvo du sąstatai, dabar – keturi“, – paaiškino M. Burba.

Pasak D. Šilenskio, teoriškai „Klaipėdos nafta“ galėtų perkrauti iki 3 mln. tonų žaliavinės naftos per metus.

„Bendras „Klaipėdos naftos“ terminalo pajėgumas, priklausomai nuo kraunamų produktų įvairovės ir krovos kompleksiškumo, per metus galėtų siekti 7-9 mln. tonų naftos produktų“, – sakė bendrovės vadovas.

„Klaipėdos nafta“ teigia, jog terminalas yra vienas pajėgiausių jūrinių naftos terminalų visame Baltijos jūros regione.

Tanklaivis „Fulmar“ penktadienį atgabeno apie 75 tūkst. tonų naftos, per Lenkijos Gdanską atvykęs iš Rusijos Primorsko uosto, kur bendrovė „Transneft“ krauna naftą. Nafta skirta Novopolocko naftos perdirbimo gamyklai „Naftan“.

Šią savaitę į Klaipėdą iš Primorsko atplaukė tanklaivis „Vernadsky Prospect“ su maždaug 80 tūkst. tonų naftos, o kovo 4 dieną atvyko laivas „Front Ocelot“. Sausio pabaigoje iš Norvegijos naftos atplukdė tanklaivis „Breiviken“.

Kovą Baltarusija per Klaipėdą ketina atsigabenti dar vieną naftos krovinį.