Verslas

2020.03.18 14:22

VMI ir „Sodros“ žinutė: nukentėję verslininkai turės galimybė atidėti mokesčių sumokėjimą, nemokant palūkanų

gyventojams – pagalba visą parą; atnaujinta 17.10
LRT.lt2020.03.18 14:22

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) kartu su „Sodra“ informuoja, kad, siekiant suteikti pagalbą mokesčių mokėtojams, kurie susidūrė su neigiamu poveikiu dėl COVID-19 plitimo, priimtos mokesčių ir valstybinio socialinio draudimo įmokų mokėjimą lengvinančios nuostatos.

Verslininkams, kurie susidūrė su finansiniais sunkumais dėl COVID-19, bus sudaryta galimybė atidėti mokesčių sumokėjimą, nemokant jokių palūkanų, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Artimiausiu metu VMI, atsižvelgdama į nustatytus ribojimus / draudimus veiklos vykdymui, įvardins ekonominės veiklos rūšis, kurias vykdantys mokesčių mokėtojai dėl minėtos priežasties galimai patyrė tiesioginį neigiamą poveikį, bei VMI interneto svetainėje (skiltyje „Aktuali informacija verslui dėl COVID-19“) paskelbs mokesčių mokėtojus, kuriems bus taikomos pagalbos priemonės – nevykdomas deklaruotų mokesčių išieškojimas, taikomas atleidimas nuo delspinigių, o pateikus prašymą sudaryti mokestinės paskolos sutartį, neskaičiuojamos palūkanos.

Šiems mokėtojams bus taikomos ir analogiškos Valstybinio socialinio draudimo įmokų mokėjimą palengvinančios priemonės.

Verslininkai, neradę savęs tarp paskelbtų mokesčių mokėtojų, tačiau taip pat patyrę neigiamas pasekmes dėl COVID-19, dėl minėtų pagalbos priemonių taikymo galės kreiptis į mokesčių administratorių, pateikdami nustatytos formos prašymą dėl pasirinktų pagalbos priemonių taikymo.

Pažymime, kad, siekiant jog pagalba su sunkumais dėl COVID-19 susidūrusį verslą pasiektų kuo greičiau, prašymų pateikimui bus taikomas „vieno langelio“ principas ir supaprastintu būdu t.y., vienas VMI ir „Sodrai“ adresuotas prašymas turėtų būti pateikiamas VMI, atsisakyta papildomai privalomų pateikti dokumentų (pasiliekant teisę jų paprašyti atskirais atvejais). Šią savaitę VMI parengs bei savo interneto svetainėje paskelbs minėto prašymo formą, kurią užpildžius bus galima pateikti per Mano VMI, e. paštu vmi@vmi.lt arba klasikiniu paštu. Atskirai kreiptis dėl įmokų atidėjimo į „Sodrą“ nereikės.

Numatoma, kad sudarius MPS, mokesčiai gali būti atidėti iki ekstremaliosios situacijos pabaigos ir toliau mokami sutartu grafiku (jei mokesčių mokėtojas neprašys intensyvesnio mokėjimo).

Pažymėtina, jog VMI, „Sodra“ ir Muitinė netaikys išieškojimo veiksmų ir neskaičiuos delspinigių neigiamą poveikį patyrusiems mokesčių mokėtojams, nuo tų mokesčių, kurių sumokėjimo terminas yra po šių metų kovo 16 d. (nuo karantino paskelbimo), išskyrus muitus. Šis principas galios iki tol, kol šalyje bus atšaukta ekstremalioji situacija.

Jei verslininkai turi mokesčių skolų, kurios susidarė dar iki paskelbiant karantiną, tačiau jų šiuo metu sumokėti negali, jie turėtų kreiptis į VMI dėl MPS, o tie mokesčių mokėtojai, kurie jau yra sudarę tokias sutartis, gali pateikti prašymą pakeisti MPS grafiką ir sąlygas.

Jeigu įmonė jau yra pateikusi prašymą įmokas atidėti ar sudariusi darbuotojų socialinio draudimo įmokų atidėjimo sutartį su „Sodra“ ir šiuo metu negali mokėti įmokų pagal nustatytą grafiką, įmokų atidėjimo sutartis nebus nutraukiama – verslininkai per vieną mėnesį nuo ekstremalios situacijos šalyje atšaukimo turėtų kreiptis į „Sodrą“ dėl įmokų atidėjimo sutarties sąlygų ir grafiko pakeitimo.

Dar viena naujovė – numatoma, kad, įsigaliojus priimtam įstatymo pakeitimui, sudaryti MPS verslininkai nuo šiol galės ir dėl gyventojų pajamų mokesčio (GPM).

Primename, jog dėl COVID-19, visos VMI paslaugos yra teikiamos ir konsultacijos vyksta tik nuotoliniu būdu. Konsultacijas mokesčių klausimais gyventojai gali ją gauti paskambinę 1882 ar pateikę paklausimą elektroniniu būdu per Mano VMI. VMI paskelbė papildomą konsultantų telefonu sąrašą gyventojams ir įmonėms, pagal aptarnavimo teritorijas. Jį galima rasti VMI interneto svetainėje.

„Sodra“ taip pat informavo diegianti išmanius konsultacijų sprendimus, kad gyventojams ir po darbo valandų galėtų suteikti aktualios informacijos bei padėti tiems, kurie neturi galimybių ar įgūdžių naudotis internetu.

Nuo šiol gyventojai, paskambinę „Sodros“ informacinio centro numeriu 1883 net ir po darbo valandų gaus atsakymus į dažniausius klausimus apie išmokas ir prašymus.

Dar viena naujovė – nuo ketvirtadienio gyventojai telefonu 1883 galės pateikti ir išmokų prašymus, tokius kaip ligos, motinystės, tėvystės, vaiko priežiūros, nedarbo, pensijos skyrimo ir kitus, tačiau ši paslauga bus skirta tik tiems, kurie negali naudotis paslaugomis internetu arba interneto ryšys neprieinamas. Svarbu pažymėti, kad pateikus prašymą telefonu, pasibaigus karantino laikotarpiui, reikės per mėnesį „Sodrai“ pateikti popierinį prašymą.

„Sodra“ primena, kad dėl ekstremalios situacijos uždarius fizinius klientų aptarnavimo skyrius, visos paslaugos ir konsultacijos teikiamos nuotoliniu būdu – internetu prisijungus prie asmeninės paskyros gyventojui www.sodra.lt/gyventojui arba www.sodra.lt/draudėjui bei telefonu 1883.