Užsienyje užstrigusiems lietuviams organizuojami skrydžiai grįžimui į Lietuvą. Jau yra suorganizuoti užsakomieji skrydžiai iš Tenerifės ir Valensijos Ispanijoje, taip pat Helsinkio Suomijoje, Prancūzijos sostinės Paryžiaus, tačiau bėdoje atsidūrę lietuviai piktinasi, kad skrydžio kainos siekia kosmines sumas.
Informaciją vienoje vietoje skelbia ir atnaujina Užsienio reikalų ministerija.
Pavyzdžiui, šiandien, trečiadienį, 12.35 turėtų kilti du lėktuvai iš Tenerifės į Vilnių. Rašoma, kad lėktuve yra 170 vietų, užsiregistruoti galima per kelionių agentūrą „Tez Tour“ arba „Baltic Clipper“. Skrydžio kaina – 500 eurų asmeniui.
Dar vienas skrydis organizuojamas ketvirtadienį 16.25 val. iš Amsterdamo, Nyderlandų. Bilieto kaina asmeniui – 211 eurų.
Šiandien lėktuvas į Vilnių kils ir iš Helsinkio. Prieš vidurnaktį turėsiančio vykti skrydžio kaina asmeniui – 573 eurai. Skrydį suorganizavo kelionių agentūra „Estravel“.

„Kidy Tour“ ketvirtadienį organizuoja skrydį iš Valensijos. „Avion Express“ lėktuve – 220 vietų, o kaina asmeniui – 295 eurai. Preliminarūs skrydžių laikai – 19.20 val. ir 23.20 val.
Anksčiau buvo informuojama, kad skrydžiai preliminariia vyks 10.20 ir 19.20 val. Įsigijusiems bilietus į rytinį skrydį, bendrovė žada išplatinti bilietus su atnaujinta informacija apie vėliau vyksiantį skrydį.
Ši bendrovė taip pat siūlo skrydžius ir Prancūzijoje įstrigusiems lietuviams. Skrydžiai vyks iš Bovė oro uosto kovo 20 (preliminariai 16.30 val.) ir 21 d. (preliminariai 10.30 val.). Skrydžio kaina – 235 eurai.
Dalis džiaugėsi, kiti kaltino noru pasipelnyti
Tačiau tokios kainos sukėlė kai kurių tautiečių pyktį. Su LRT.lt susisiekė pora užsienio lietuvių, nesuprantantys, kodėl bėdoje atsidūrę tautiečiai turi mokėti už skrydį iš Helsinkio daugiau nei pusę tūkstančio eurų.
„Už tokią kainą galima ir į Ameriką nuskristi. Bėdos akivaizdoje, tai puikiai parodo verslininkų požiūrį“, – rašė jie.
Pasipiktinimo netrūksta ir feisbuke. Kai kurie rašo, kad tai „geras būdas pasipelnyti epidemijos metu“, o kai kurie pastebi, kad įprastai toks skrydis nekainuoja ir 100 eurų, o už siūlomas sumas yra skridę iki Tailando ir atgal.

Tačiau verta pažymėti, kad piktinasi ne visi. Kai kurie džiaugiasi, kad jiems pasiūlyta bent kokia alternatyva ir jau yra įsigiję bilietus, mat grįžti automobiliu ar kitais būdais – nėra galimybės.
Tam, kad pasiimtų lietuvius, visų pirma, turi nusiųsti tuščią lėktuvą
LRT.lt kreipėsi į kelionių organizatorius, kad paaiškintų, kaip buvo nustatyta skrydžių kaina.
„Kidy Tour“ atstovaujančios „Avia Solutions Group“ komunikacijos vadovė Vilma Vaitiekūnaitė paaiškino, kaip viskas vyksta.
„Užsienio reikalų ministerija su ambasadomis registruoja, kur ir kiek yra lietuvių, žiūri, koks yra poreikis ir atitinkamai toms kryptims, kur poreikis didžiausias, susisiekimo ministerija registruoja skrydžių poreikį, o tada renka pasiūlymus iš visų kompanijų“, – paaiškino ji.
V. Vaitiekūnaitė sako, kad šiuo metu diskutuojama dėl tokio tolimo skrydžio kaip iš Dominikos Respublikos organizavimą, grupei priklausanti „Smartlynx“ taip pat suorganizavo ir jau įvykdė skrydžius iš Egipto į Rygą, kur vakar buvo atvežti 503 keleiviai, taip pat iš Tenerifės į Latviją buvo atvežtas 351 keleivis.

Ji paaiškino, kad skrydžių kaina susideda iš daugelio veiksnių: „Svarbu, kur yra orlaivis, kokį atstumą jam reikės įveikti nuskristi į tašką pasiimti lietuvius ir parskristi į galutinį tašką, kiek jame yra vietų. Tikslios formulės negaliu pakomentuoti, nes pavyzdžiui „Avion“ kompanijos nuomojami lėktuvai yra pigesni, o „KlasJet“ užsakomieji skrydžiai yra brangesni, nes jų lėktuvuose yra mažiau vietų, ir jų segmentas yra kitoks.
Jei norite paklausti, ar, atsižvelgiant į situaciją, kainos yra pakilusios, pasakysiu taip – ne, nėra, ir kitomis sąlygomis kainos būtų tokios pačios“, – užtikrino ji.
Patikina: jokio noro pasipelnyti nėra
Kelionių agentūros „Estravel“ vadovė ir Lietuvos turizmo rūmų prezidentė paaiškino, kodėl jų organizuojamas skrydis asmeniui kainuoja beveik 600 eurų.
„Mes keliame lėktuvą, kad parsivežtume savo klientus ir nusimatome, kiek ten jų gali būti, todėl nustatėme kainą tokią, kad susimažintume savo nuostolius.
Lėktuvas yra Vilniuje, jis tuščias skrenda į Helsinkį, vis tiek turime sumokėti visus mokesčius, o paskui jis dar turi grįžti čia atgal. Tai yra didžiulis darbas, lėktuvas – didelis, o klientų tikrai nėra daug. Jeigu nuoširdžiai vertinant, tam, kam iš tikrųjų reikia grįžti, kaina nėra didelė, nes tai realiai vienintelė galimybė.
Kitas dalykas – yra galimybė grįžti keltu, bet tai yra didžiulė rizika, mes niekada nežinome, kuri valstybė uždarys savo sienas. O ir kaštai iš tikrųjų nėra tokie maži, jeigu vertinsime, kad reikės kelto bilieto, paskui nuomotis mašiną Estijoje. Taigi mes darome gerą darbą, pasidaliname informacija tiems, kam jos reikia, bet natūralu, kad negalime to daryti už savo pinigus, jeigu valstybė neranda repatriacijai lėšų“, – sako Ž. Gavelienė.

Ji sako, kad į Helsinkio – Vilnius skrydį yra užsiregistravę apie 30 žmonių, agentūra skaičiuoja, kad iš viso jų gali būti apie 50.
„Mes tikrai neuždirbinėjame, norime tiesiog susimažinti savo kaštus. Niekam prievartos nėra, tiesiog pasiūlome pagalbą tokią, kokią galime, ir ja dalinamės“, – sako ji.
Be to, ji atkreipia dėmesį, kad pagal URM duomenis, Ispanijoje yra registravęsi daug daugiau žmonių. „Taigi natūralu, kad jei keli lėktuvą ir tikiesi ten rasti 1000 žmonių, kaštai yra visai kiti, negu Helsinkio atveju, kur jų yra 50“, – pažymi.
Į Tenerifės ir Amsterdamo skrydžius registruojasi gausiai
Kelionių agentūra „Tez Tour“, bendradarbiaudama su Užsienio reikalų ministerija bei Susisiekimo ministerija, priėmė sprendimą vykdyti du skrydžius į Tenerifę bei vieną skrydį iš Amsterdamo užstrigusiems keliautojams skristi į Lietuvą.
„Sprendimas buvo priimtas labai greitai, viskas suorganizuota per labai trumpą, vos kelių valandų terminą. Esame dėkingi už aukšto lygio veiksmų koordinavimą atsakingiems Užsienio reikalų bei Susisiekimo ministerijų pareigūnams. Procesai buvo operatyviai suderinti, taip buvo išvengta delsimo.
Jau dabar vienas skrydis į Tenerifę jau pilnai užpildytas, kito skrydžio liko vietų visai nedaug. Registraciją į skrydį iš Amsterdamo paskelbėme tik šiandien, susidomėjimo irgi sulaukėme nemažai. Renkame informaciją, kviečiame, pageidaujančius grįžti į Lietuvą, pildyti anketą. Vertiname realų poreikį ir neatmetame, kad jeigu toks poreikis bus, vykdysime dar papildomus skrydžius“, – sakė kompanijos Viešųjų ryšių ir rinkodaros skyriaus vadovė Inga Aukštuolytė.

Paklausta apie skrydžių kainas, ji nedaugžodžiavo ir teigė, kad bilietų kainos buvo apskaičiuotos įvertinant faktines neplaninio skrydžio sąnaudas.
„Tai nėra komerciniai skrydžiai“, – pabrėžė ji.
„airBaltic“ iš Kipro į Rygą parskraidins Baltijos šalių piliečius
Kiek vėliau trečiadienį bendrovė „airBaltic“ išplatino pranešimą, kuriame nurodoma, kad bendrovė suplanavo skrydį iš Kipro kurorto Larnakos į Rygą. Juo bus pargabenti iš šalies nespėję išvykti Baltijos šalių gyventojai. Lėktuvas pakils kovo 19 d., ketvirtadienį, 13:35 vietos laiku, juo galės parvykti iki 140 keleivių.
Latvijos, Estijos, Lietuvos piliečiai, taip pat nuolatiniai šių šalių gyventojai, norintys grįžti minėtu reisu, gali rezervuoti skrydžio bilietus specialiu „airBaltic“ skambučių centro telefonu, +371 67207771.

Bilieto kaina – 289,73 Eur. Į ją įskaičiuotas vienas registruotas bagažas ir vienas salono krepšys. Bendrovė taip pat informuoja, kad užsakant skrydį nurodytu telefonu, bus privaloma pateikti ir patvirtinti savo paso duomenis.
Pranešime bendrovė pabrėžia, kad keleiviai negali turėti jokių koronavirusu sergančiam žmogui būdingų simptomų.
Šiam oro linijų skrydžiui suteiktas specialus Transporto ministerijos leidimas. „airBaltic“ nurodo taip pat palaikanti ryšį su Latvijos Respublikos Užsienio reikalų ministerija, kad suderintų keleivių poreikį papildomiems skrydžiams.
„airBaltic“ skatina visus keleivius, atvykstančius su bet kokiais ligos simptomais, prieš atsiimant bagažą susisiekti su Rygos tarptautinio oro uosto medicinos personalu atvykimo E ir C sektoriuose. Keleiviai, atvykę iš viruso paveiktų teritorijų, privalo 14 dienų laikytis saviizoliacijos.