Verslas

2020.03.16 16:11

Prekybos tinklai savaitgalį fiksavo išaugusius ilgo galiojimo prekių pardavimus

Malvina Baužytė, ELTA2020.03.16 16:11

Lietuvoje paskelbus karantiną, didieji prekybos tinklai praėjusį savaitgalį fiksavo ženkliai išaugusius ilgai negendančių maisto produktų pardavimus.

Visgi, kaip teigė tinklų atstovai, prekybos centrai ruošiasi atvejams, jei išaugusi atitinkamų prekių paklausa artimiausiu metu nemažėtų.

„Maximos“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė Ernesta Dapkienė sako, kad savaitgalį 2-3 kartus augo ilgo galiojimo ir negendančių produktų pardavimai.

„Šį savaitgalį pardavimai mūsų tinkle išaugo apie 40-50 proc. (...) Analizuodami savaitgalio duomenis, matome, kad paklausios prekės buvo: makaronai, ryžiai, žuvies konservai, aliejus, popieriaus gaminiai. Jų pardavimai išaugo 2–3 kartus“, – Eltai atsiųstame komentare teigia E. Dapkienė.

Jos teigimu, gyventojai taip pat daugiau nei įprasta pirko sviesto, šaldytų pusgaminių, šviežios mėsos.

„Dažniausiai žmonės teiraujasi dezinfekcinio skysčio, kuris iš lentynų dingsta vos spėjus jį atvežti. Šią savaitę planuojame sulaukti gausesnio dezinfekantų papildymo iš Latvijos gamintojo“, – teigė „Maximos“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė.

Pasak E. Dapkienės, nors kol kas „Maximai“ nebūdingas būtinų prekių stygius, ekstremaliems atvejams jau pradėta ruoštis.

„Kol kas galime patikinti, kad prekių mums netrūksta, nes, stebėdami situaciją visame pasaulyje, pradėjome galimiems variantams ruoštis iš anksto, esame dėkingi savo tiekėjams, su kuriais šiuo metu dirbame išvien, stengdamiesi kartu prognozuoti klientų srautus ir paklausos mastus“, – sakė ji.

Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Indrė Baltrušaitienė teigė, kad pardavimai savaitgalį augo praktiškai visose prekių kategorijose.

„Pirmo būtinumo prekių pirkimas šiomis dienomis padidėjo 2–5 kartus. Labiausiai perkamos prekės – kruopos, makaronai, konservuotos daržovės, mėsos ir žuvies konservai, taip pat tualetinis popierius, muilas, kitos higienos priemonės. Savaitgalį išaugo ir šviežios mėsos, kiaušinių pardavimaiׅ“, – Eltai vardijo I. Baltrušaitienė.

Prekių tiekimas, kaip sakė ji, vyksta pagal planą, bet dėl itin padidėjusio pirkimo nespėjama papildyti kai kurių produktų lentynų.

„Esame padidinę tam tikrų produktų užsakomus kiekius, bendradarbiaujame su tiekėjais, kad prekės kuo greičiau pasiektų sandėlius ir parduotuves“, – pridūrė „Iki“ komunikacijos vadovė.

I. Baltrušaitienė akcentavo galimybę prekes užsisakyti internetu. Visgi, anot jos, būtina turėti omenyje, kad „pristatymo gali tekti palaukti kelias dienas, nes elektroninės prekybos apimtys gerokai išaugo“.

Pasak „Rimi“ viešųjų ryšių vadovės Renatos Keršienės, šio tinklo parduotuvėse pastebėtas ir šviežių produktų pardavimų augimas.

„Praėjusią savaitę ir ypač savaitgalį pirkėjai daugiau pirko ne tik ilgo galiojimo, bet ir šviežių produktų. Lyginant praėjusį ir dar ankstesnį savaitgalį, kiaušinių, apdorotos mėsos gaminių ir fermentinio sūrio nupirkta apie du kartus, šviežios mėsos – apie 90 proc., paukštienos – apie 60 proc., duonos – apie 50 proc. daugiau“, – teigė R. Keršienė.

„Rimi“ viešųjų ryšių vadovė sakė, kad, palyginti su prieš tai buvusiu, šį savaitgalį kelis kartus augo įvairių kruopų pardavimai.

„Iki kelių kartų augo perlinių, grikių, ryžių (apie 6 kartus), taip pat makaronų (apie 8 kartus), miltų ir jų mišinių (apie 5 kartus), mėsos ir žuvies konservų (atitinkamai – apie 8 ir 5 kartus), ilgo galiojimo pieno (apie 6 kartus) pardavimai. Pirkėjai žymiai gausiau pirko ir higienos prekių, pavyzdžiui, gabalinio muilo ir skysto muilo (atitinkamai, beveik penkis ir keturis kartus), tualetinio popieriaus (apie keturis daugiau)“, – Eltai atsiųstame komentare sakė ji.

Pasak „Norfos“ atstovo Dariaus Ryliškio, praeitą savaitgalį jų prekybos centrų pardavimai augo 30 proc. Pasak jo, pirkėjai daugiausia įsigydavo bakalėjos prekių, kruopas, miltus, cukrų ir šviežią mėsą, o parduotuvėse nebespėjama pildyti prekių lentynų.

„Trumpą laikotarpį kai kur gali pritrūkti prekių, nes nespėjama jų krauti į lentynas, tačiau parduotuvių sandėliai pilni“, – teigė jis.

Pasak „Lidl Lietuva“ atstovės ryšiams su visuomene Linos Skersytės, praeitą savaitę pastebėta išaugusi ilgai negendančių maisto produktų paklausa. Reaguojant į tokią tendenciją, kaip sakė ji, prekybos tinklas padidino užsakymų skaičių.

„Praėjusią savaitę prekybos tinkle itin išaugo kai kurių prekių pardavimai. Pirkėjai aktyviai perka šviežią mėsą, ilgai negendančius maisto produktus, higienos prekes, tokias kaip drėgnos servetėlės, muilas, tualetinis popierius, švaros prekės. Atsižvelgdami į tai, padidinome užsakymus ir gavę produkciją iš tiekėjų, nedelsiant paskirstome į parduotuves, kad išvengtume prekių trūkumo“, – komentavo L. Skersytė.

Siekiant sustabdyti koronaviruso plitimą, Lietuvoje nuo pirmadienio vidurnakčio iki kovo 30 dienos įvestas karantinas. Šalies piliečiams draudžiama išvykti, uždarytos parduotuvės (išskyrus, maisto ir vaistines) bei kavinės, primena ELTA.