Verslas

2020.03.16 12:23

Karantino metu „Lietuvos paštas“ dirbs, bet numatomi apribojimai

atnaujinta 18.23
ELTA, LRT.lt2020.03.16 12:23

Vyriausybei šalyje paskelbus karantiną, „Lietuvos paštas“ tęsia savo veiklą, informuoja Susisiekimo ministerija.

Pranešama, kad bendrovė toliau teikia įstatymo numatytas universaliąsias pašto paslaugas, teiks ir tokias gyventojams kritiškai svarbias paslaugas, kaip pensijos, išmokos, tęs siuntų pristatymo paslaugą įsigijusiems būtinas prekes elektroninėse parduotuvėse.

Vis dėlto, siekiant riboti pašto darbuotojų ir gyventojų kontaktus, kovo 16–30 dienomis bus taikomi tam tikri pašto veiklos apribojimai, mažinama paslaugų apimtis – klientams bus teikiamos tik būtinosios paslaugos.

Į jas įeina universaliosios pašto paslaugos, t. y. siuntų ir laiškų priėmimas bei išdavimas, išmokamos pensijos bei pašalpos, priimamos piniginės įmokos bei atliekamos piniginės perlaidos ir priimama spaudos prenumerata, nurodo ministerija.

Klientams tiesiogiai (į rankas) bus pristatomos tik pensijos, pašalpos ir procesiniai dokumentai, juos įteikiant „iki slenksčio“, t. y. pašto darbuotojai neaptarnaus klientų jų gyvenamųjų patalpų viduje. Registruoti laiškai, prenumerata bei siuntos, telpantys į pašto dėžutę, bus įmetami į pašto dėžutę.

Į pašto dėžutę netelpančios siuntos, klientams į namus nebus pristatomos, bet išduodamos pašto skyriuje arba, esant galimybei, pristatomos į siuntų savitarnos terminalus, apie tai informuojant klientus SMS žinute arba pranešimu.

Kurjerinės siuntos pristatomos „iki slenksčio“, t. y. kurjeriai neaptarnaus klientų jų gyvenamųjų patalpų viduje.

Tuo tarpu minėtu laikotarpiu bus ribojamas klientų skaičius skyriuje – vienu metu skyriuje galės būti tiek žmonių, kiek yra klientų aptarnavimo vietų.

Laikinai paslaugos nebus teikiamos „PayPost“ skyriuose, tačiau būtinąsias paslaugas bus galima gauti pašto skyriuose.

Kaip LRT.lt sakė, siuntų įmonės „Omniva“ vadovas Simonas Bielskis, staigus parštomatų paklausos šuolis buvo justi dar sekmadienį. Tądien siuntų srautas išaugo dvigubai.

Ypač – kelis kartus kilo siuntų iš vaistinių ir kosmetikos parduotuvių srautai. „Dabar matome, kad partneriai šiandien perduos dar didesnius kiekius siuntų“, – sakė vadovas.

Nuo pirmadienio „Omniva“ atsisakė paslaugos, kai siuntą į namus pristato kurjeris. Taip siekiama vengti kontaktų. Siuntos vežamos į paštomatus, kurių „Omniva“ Lietuvoje turi 300 (298 iš jų yra įrengti lauke).

Tiesiogiai siuntos pristatomos įmonėms. S. Bielskis sakė, kad reguliariai dezinfekuojami terminalų ekranai, o kurjeriai dirba su pirštinėmis, dezinfekuojami ir automobilių salonai. Vadovas sakė, kad ir jų partneriai prekybininkai skatina naudotis paštomamatai, tarkim, e. prekybos bendrovė „Pigu“ šiuo metu atsisako atsiskaitymo grynaisiais pinigais, o skatindama bekontaktį prekių atsiėmimą, paskelbė užsakymų nuo 20 eurų nemokamą pristatymą į savitarnos terminalus.

Šalyje įsigaliojus dviejų savaičių karantinui, didžiausią paštomatų tinklą Lietuvoje valdanti bendrovė „Omniva LT“ laikinai keičia kurjerių paslaugas. Įmonės vadovas LRT.lt atsiųstame pranešime informuoja vartotojus dėl pokyčių pristatant prekes ir pataria, kaip reikėtų elgtis su siuntomis karantino metu.

Bendrovės atstovas pateikia pagrindines siuntų atsiėmimo taisykles ir patarimus:

Visos privačių gavėjų siuntos su kurjeriniu pristatymu nurodytu adresu iš el. parduotuvių automatiškai, be išankstinio perspėjimo, peradresuojamos į artimiausius laisvus paštomatus.

Karantino metu vartotojai turi rinktis tik siuntų pristatymą per paštomatus. Jei tokio pasirinkimo el. parduotuvėje nėra, siuntos į artimiausią laisvą paštomatą bus nukreiptos automatiškai.

Vengiant kontakto su liečiamu mokėjimo terminalu paštomate, už siuntas rekomenduojama atsiskaityti iš anksto, el. parduotuvėje.

Siuntų išsiuntimą rekomenduojama formuoti „Omniva“ savitarnoje www.omniva.lt, o ne prie paštomato.

Nepaisant reguliarios dezinfekcijos, naudojantis paštomatu patariama mūvėti pirštines.

Karantine esančius piliečius raginama prašyti artimųjų, kaimynų pagalbos atsiimti siuntas.

Siekiant užtikrinti, kad kuo didesnis ratas žmonių turėtų galimybę gauti prekes į paštomatus, gavus pranešimą apie gautą siuntą, kviečiama kuo skubiau ją atsiimti.

S. Bielskis atkreipia dėmesį, kad dėl padidinto skambučių kiekio į el. laiškus bus atsakoma per 2 darbo dienas.