Verslas

2020.03.14 14:48

Vežėjai sako, kad sienų kontrolė jų darbo nesustabdys, bet trikdžių gali iškilti

Sniegė Balčiūnaitė, BNS2020.03.14 14:48

Vežėjai teigia, kad Lietuvos sienų su Lenkija ir Latvija kontrolės atnaujinimas jų darbo neparalyžuos, bet trikdžių gali atsirasti.

Pasak Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ atstovų, patikrinimai pasienyje laikinai gali sukurti eiles, tačiau dėl įvestų apribojimų greitkeliuose sumažėjęs eismas palengvins darbo sąlygas.

Siekiant suvaldyti naujojo koronaviruso keliamas grėsmes, Lietuva nuo šeštadienio vakaro atstatys kontrolę prie vidinių Europos Sąjungos sienų.

Vidaus reikalų ministrė Rita Tamašunienė teigia, kad krovinių gabenimas vyks toliau.

„Tas iš esmės neliečia krovininio transporto. Bent jau šiandien, esant tokiam sprendimui, nepalies – važiuojam ir važiuosime, keisis tik kai kokios sąlygos“, – BNS šeštadienį sakė „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius.

„„Gyvenimas tikrai ypatingai nepasikeis. Bus mažesnis judėjimas keliuose, autostradose. Turės būti didesnė atsakomybė kiekvieno žmogaus už savo veiksmus. Vairuotojai yra pakankamai atskirti darbo vietoje, bendrauja nuotoliniu būdu – yra telefonai, yra susirašinėjimas, video telefonai, o dokumentus, visokius nurodymus gauna per atstuma. Dirba autonomiškai“, – pridūrė „Linavos“ vadovas.

„Bus sustabdoma, bus tikrinimai, bet po to sistemos bus atidirbtos, pareigūnai mato rizikos faktorius, ko reikia, o ko nereikia tikrinti. Austrijos ir sienos kirtimo Italijos pavyzdys jau daug ko išmokė. Kad nebūtų sutrikdytas vairuotojų darbo ir poilsio režimas. Atstovėjęs patikrą vairuotojas jau nebeturi laiko vairuoti, nes jam ateina laikas ilsėtis. Taigi – yra ir pliusų, ir minusų“, – BNS kalbėjo M. Atroškevičius.

Jo teigimu, Austrijos pavyzdys uždarius sieną su Italija rodo, kad pradžioje eilės gali susidaryti.

„Buvo ir šimtai automobilių kelis kilometrus, bet neilgai“, – teigė jis.

„Linavos vadovas pabrėžė, kad vežėjai ir jų rinka jau pakankamai gerai prisitaikė prie situacijos, nes patys pirmieji pajuto koronoviruso padarinius: „Jau buvo vežėjai susidūrę, kai Iranas karantinavosi ir užsidarė sienas. Su Turkmenistanu, Azerbaidžianu“.

Tačiau M. Atroškevičiaus pripažino, kad tarptautiniais maršrutais krovinius ir prekes vežančius sunkvežimius jau ir taip mažiau tikrina: „Kontroliuojančios institucijos pastebėjo, kad vairuotojų rizika užsikrėsti maža, jeigu jie laikosi rekomendacijų“.

Jis taip pat negali dar pasakyti, ar yra vežėjų, kurie dėl koronoviruso epidemijos nutraukia veiklą dėl užsakymų trūkumo ar darbuotojų atsisakymo važiuoti į reisus.

„Yra žmonių, kurie nenori važiuoti, atsisako. Apie konkrečius skaičius nenoriu kalbėti, nes įmonės pačios nenoriai pateikia, tik įvardija tai kaip problemą“, – kalbėjo M. Atroškevičiaus.

Pasak „Linavos“ vadovo, vairuotojus saugos priemonėmis turi aprūpinti darbdaviai.

Penktadienį apie sienų uždarymą užsieniečiams dešimčiai dienų pranešė Lenkija, taip pat, vidaus reikalų ministerijos teigimu, tą patį padariusios Čekija, Slovakija, Vengrija ir Austrija.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt