Verslas

2020.03.13 12:14

VMI ir „Sodra“ prašo gyventojų nevykti į padalinius, kol kas juose žmonių skaičių tik riboja

atnaujinta 13.53
LRT.lt 2020.03.13 12:14

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI), atsižvelgdama į vyriausybės rekomendaciją dėl COVID-19 valstybės institucijoms gyventojus aptarnauti nuotoliniu būdu, šiuo metu aptarnavimą VMI padaliniuose apribojo ir perorganizuoja mokesčių administratoriaus veiklą taip, kad jau netrukus visos paslaugos ir konsultacijos galėtų būti teikiamos tik internetu bei telefonu.

Kad būtų užtikrintas mokesčių administratoriaus veiklos tęstinumas, numatoma, jog specialistai, iki šiol aptarnavę klientus VMI padaliniuose, jau netrukus pradės teikti konsultacijas e. būdu arba mokesčių mokėtojus konsultuos telefonu.

„Siekdami apsaugoti mokesčių mokėtojų ir VMI darbuotojų sveikatą, šiuo metu į VMI aptarnavimo salę vienu metu yra įleidžiama tiek gyventojų, kad laikantis saugumo rekomendacijų, tarp jų būtų galima užtriktini reikiamą atstumą. Padaliniuose taip pat reguliariai vėdinamos ir dezinfekuojamos patalpos, yra galimybė dezinfekuoti rankas ar nusiplauti jas su muilu,“ – sako Vilniaus AVMI vadovė Virginija Ginevičienė ir pažymi, jog skirtinguose VMI aptarnavimo padaliniuose apribojimai žmonių skaičiui yra taikomi atsižvelgiant konkrečių patalpų dydį.

VMI rekomenduoja mokesčių mokėtojams ir dabar nevykti į VMI padalinius, o rinktis VMI e. paslaugas, kurios teikiamos per Mano VMI, Elektroninio deklaravimo sistemoje (EDS), i.MAS, MOSS, AIS ir kt.
Prisijungę prie Mano VMI gyventojai gali sužinoti savo asmeninę mokesčių informaciją, įsigyti, pratęsti verslo liudijimus, įregistruoti ar išregistruoti individualią veiklą, teikti prašymą įregistruoti pridėtinės vertės mokesčio mokėtoju ar išregistruoti iš pridėtinės vertės mokesčio mokėtojų ir kt.

Konsultacijas mokesčių klausimais teikia Mokesčių informacijos centro specialistai, telefonu 1882. Telefonu teikiamos konsultacijos įrašomos ir yra lygiavertės rašytinėms. Pageidaujantiems asmeninių konsultacijų 1882, siekiant užtikrinti duomenų apsaugą, rekomenduojama užsisakyti atpažinimą unikaliu telefono numeriu. Tą galima padaryti prisijungus prie Mano VMI, skiltyje „Nustatymai“, paspaudus „Keisti kontaktus“ – „Identifikavimo informacija“.

Jei paskambinus mokesčių informacijos centro telefonu 1882 VMI konsultantai užimti, rekomenduojama naudotis skambučio užsakymo paslauga. Asmuo gali užsisakyti VMI konsultantų atskambinimą jam patogiu laiku. Tą galima padaryti prisijungus prie Mano VMI. Dešiniajame kompiuterio ekrano kampe apačioje reikia paspausti „konsultanto“ ikonėlę ir pasirinkti langą „Užsakykite skambutį“. Atskambinimo paslauga galima į mobilaus telefono numerį. Gyventojai Mano VMI taip pat gali išbandyti ir pokalbį su konsultantu internetu (chat).

Paklausimus nuotoliniu būdu gyventojai taip pat gali užduoti ir raštu, prisijungę prie Mano VMI; savarankiškai aktualią mokesčių informaciją galima rasti VMI interneto svetainėje www.vmi.lt ir Konsultacinės medžiagos kataloge. VMI „Youtube“ kanale yra skelbiami VMI seminarų vaizdo įrašai.

„Sodra“ ragina gyventojus rinktis elektronines paslaugas, klientų aptarnavimo skyriuose paslaugos laikinai nebus teikiamos

Dėl Lietuvoje paskelbtos ekstremaliosios situacijos „Sodra“ nuo kovo 16-osios, pirmadienio, laikinai – dvi savaites - neaptarnaus gyventojų visuose klientų aptarnavimo skyriuose ir gyventojus ragina naudotis paslaugomis internetu - www.sodra.lt/gyventojui bei konsultuotis telefonu 1883.

„Šiuo metu esame pasiruošę didesniam klientų srautui telefonu ir elektroniniais kanalais – prireikus esame pasirengę tam skirti daugiau resursų“, – sako „Sodros“ direktorė Julita Varanauskienė.

Šiuo metu visas „Sodros“ paslaugas kiekvienas gyventojas gali gauti prisijungęs prie asmeninės „Sodros“ paskyros www.sodra.lt/gyventojui:

Prisijungti galima su elektroniniu parašu, per el. bankininkystę ar e.valdžios vartus.

Skiltyje Prašymai galite pateikti prašymus ligos, motinystės, tėvystės, vaiko priežiūros, nedarbo išmokoms, kompensacijoms ir pensijai gauti.

Skiltyje Konsultacijos galite pateikti paklausimą, susirašinėti su konsultantu gyvai (chat), gauti konsultaciją telefonu.

Taip pat rasite informaciją apie įmokų mokėjimą, Jums paskirtas bei išmokėtas išmokas ir kitus duomenis.