Verslas

2020.02.27 20:51

Koronavirusas vežėjų planų nekeičia

Žygintas Abromaitis, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2020.02.27 20:51

Baltijos transporto profsąjungos „Solidarumas“ pirmininkas Ginatars Čiužas stengiasi nepaleisti telefono iš rankų. Pasak jo, nuolat kontaktuoja su Europoje dirbančiais vilkikų vairuotojais, sulaukia klausimų, ką daryti, kad išvengtų koronaviruso.

Pasak G. Čiužo, vairuotojai neturėtų baimintis, nes didžiąją laiko dalį praleidžia kelyje, o kontaktų – ne tiek ir daug.

„Aš jiems bandau išaiškinti, kad grėsmės nėra, viskas kontroliuojama. Jeigu kažkokie per prievartą, kažkas juos bandytų siųsti į kažkokias karantino tas zonas, tai – praneškit. Kol kas tokių kaip ir negaunam“, – teigia G. Čiužas.

Vairuotojai praneša ir apie didesnę kontrolę pasieniuose, esą patruliuoja daugiau policijos, kai kur tenka ilgiau stovėti eilėse. Profsąjungos sako, kad kol kas tiek Lietuvoje, tiek visoje Europoje teikiamos įprastos rekomendacijos, kaip apsisaugoti, o darbus atlikti reikia.

„Jeigu šiuo metu valstybės nusistačiusios tokias ribas, kokios jos dabar yra, tuo reikėtų būtent ir vadovautis. Iš esmės dabar privalai atlikti savo darbą, saugotis, bet vis tiek atlikti savo darbą“, – nurodo Lietuvos profesinių sąjungų aljanso vadovas Andrius Cuzanauskas.

Vilkikų vairuotojams nuogąstaujant, ar saugu ir ar privalo vykti į koronaviruso paliestas šalis, darbo inspekcija tvirtina, kad nėra pagrindo elgtis kitaip. Tik darbdavys privalo pasirūpinti, kad darbuotojai turėtų visas reikiamas apsaugos priemones.

„Darbuotojo atsisakymas galėtų būti sakykim pagrįstas tik tokiu atveju, jeigu darbdavys vis dėl to siųstų į tas zonas, kur paskelbtas karantinas. Bet į tas zonas fiziškai įvažiuoti neįmanoma. Kitas dalykas, ką turėtų darbdavys įsivertinti, kad darbuotojas išvažiavęs ir patekęs į kažkokią tai zoną, kurioje gali būti paskelbtas karantinas, darbuotojas iš jos neišvažiuos. Jam reikės vis dėl to tam tikrą padengti to darbuotojo būvimo kaštus“, – sako Darbo inspekcijos atstovas Saulius Balčiūnas.

Pasak vežėjų asociacijos „Linava“ generalinio sekretoriaus, įmonėms sudėtinga gauti apsaugos priemonių, o jeigu situacija dar blogės, žadama kreiptis į Vyriausybę.

„Tuo atveju, jeigu mes turėsime dėl koronaviruso problemas su sulaikymu transporto, neįleidimu, tai aš manau, kad turėtų būti kažkoks fondas, kuris kuri galėtų bent jau dalį darbo užmokesčio apmokėti tiems patiems vairuotojams – po tų visų mokesčių padidėjimų jeigu prisidėtų dar ir šita visa našta, ji gultų ant transporto įmonių savininkų pečių, tai yra kelias į tiesioginį bankrotą“, – pabrėžė „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius.

Pasak M. Atroškevičiaus, Europoje, tarp Italijos ir Vokietijos, tarp Italijos ir Prancūzijos važinėja per 30 tūkst. vilkikų. Jeigu virusas plis į šiaurę – vežėjų lauktų didelis smūgis.