Verslas

2020.02.27 15:01

Parduotuvės ramina: nors perkama daugiau, lentynos nėra ir neturėtų būti tuščios

Vaida Kalinkaitė-Matuliauskienė, LRT.lt2020.02.27 15:01

Trečiadienį vakare socialiniuose tinkluose ėmė plisti nuotraukos, kuriose fiksuojama, kad internetinėje parduotuvėje „Barbora“ nebegalima užsisakyti kruopų, o kai kurių parduotuvių konservuotų prekių lentynos apytuštės. Vis dėlto prekybos centrų atstovai tikina, kad prekių tikrai netrūksta, nors pirkėjai ir ėmė pirkti daugiau, o parduotuvių lentynos buvo tuščios dėl visai kitos priežasties.

Ketvirtadienį į LRT.lt kreipėsi sunerimę skaitytojai, pastebėję ne tik parduotuvių lentynų nuotraukas internete, bet ir atkreipę dėmesį, kad internetinės parduotuvės „Barbora“ svetainė neveikia, o bandant prekes užsisakyti per programėlę jų greičiausiai galima sulaukti tik kitą dieną.

„Barboros“ informacinių technologijų vadovas Karolis Lesickas LRT.lt atsiųstame komentare patvirtino, kad ketvirtadienį jaučiamas didesnis lankytojų srautas į „Barboros“ elektroninę parduotuvę. Anot jo, padidėjus paklausai natūraliai nutiko taip, kad laisvų langų pristatymui į namus tai pačiai dienai lieka vis mažiau.

„Reaguodami į situaciją, ieškome sprendimų, kaip artimiausiu metu galėtume padidinti pristatymo į namus paslaugos prieinamumą didesniam kiekiui pirkėjų. Taip pat kviečiame klientus užsakymus atsiimti pačius dar tą pačią dieną „Barbora Drive in“ stotelėse“, – komentuoja K. Lesickas.

Anot jo, dėl gerokai padidėjusio klientų srauto iškilo techninių sistemos nesklandumų, dėl kurių puslapis veikia su trikdžiais, tačiau norintieji užsisakyti prekes gali naudotis mobiliąja programėle.

K. Lesickas atkreipia dėmesį negalintis išskirti, kad perkamos tik ilgo galiojimo prekės ar tik kelios produktų kategorijos. Yra padidėjusi visų prekių kategorijų paklausa.

K. Lesickas priduria, kad reaguodama į pastarųjų dienų aktualijas bendrovė pasirūpino papildomomis prevencinėmis priemonėmis prieš galimą virusų plitimą: prekių surinkimų centrai ir kurjeriai aprūpinti papildomu kiekiu antibakterinio rankų skysčio; pasirūpinta sustiprintu, dažnesniu dezinfekciniu bendrų paviršių valymu.

„Maximos“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė Ernesta Dapkienė LRT.lt pateiktame komentare nurodo, kad trečiadienio pardavimai, lyginant su tos pačios dienos pardavimais prieš metus, išaugo 15 proc.

„Labiausiai tam įtakos turėjo 20–30 proc. augusios ilgo galiojimo prekių grupės – konservuotos pupelės, makaronai, ryžių ir žirnių kruopos, mėsos ir žuvies konservai, dribsnių košės, cukrus. Pastebime ir stipriai išaugusį dezinfekcinių priemonių poreikį“, – vardija E. Dapkienė.

Pasak jos, „Maxima“ padidino užsakymų kiekius kelis kartus, todėl prekių parduotuvėse neturėtų pritrūkti.

Ji taip pat paaiškina, kad pastarosiomis dienomis klientai galėjo pastebėti apytuštes lentynas ne dėl to, kad prekių trūksta.

„Atsiprašome, kad paskutinėmis dienomis darbuotojai kartais tiesiog nespėja pildyti lentynų ir prašome savo klientų supratingumo“, – sako E. Dapkienė.

Kaip LRT.lt teigia „Rimi Baltic“ viešųjų ryšių vadovė Renata Keršienė, pastarosiomis dienomis ilgai negendančių produktų pardavimai šoktelėjo į viršų: „Pirkėjai daugiau perka įvairių kruopų, miltų, makaronų, taip pat mėsos ir žuvies konservų, aliejaus, cukraus. Vis tik šių prekių „Rimi“ prekybos centruose šiuo metu yra pakankamai.“

Jos teigimu, prekybos tinklas taip pat deda papildomas pastangas, kad minėtų produktų ir kitų kasdienio vartojimo prekių artimoje ateityje nepritrūktų.

„Iki“ komunikacijos vadovė Indrė Baltrušaitienė taip pat teigia, kad šiomis dienomis pastebimas šiek tiek pasikeitęs pirkėjų elgesys. Anot jos, jaučiamas padidėjęs tam tikrų maisto prekių pirkimas.

„Tačiau mes ir toliau užtikrinsime jų pasiūlą. Žmonės aktyviau perka kruopas, makaronus ir kitus negendančius produktus. Taip pat mūsų asortimente galima rasti vieną dezinfekcinį rankų skystį, kuris paprastai nėra viena iš populiariausių prekių. Jis šiomis dienomis perkamas aktyviau“, – sako I. Baltrušaitienė.

Ji taip pat tikina, kad bendrovė, reaguodama į situaciją, užtikrins, kad mūsų pirkėjai būtų aprūpinti būtinosiomis maisto prekėmis ir lentynos neištuštėtų. Dėl to „Iki“ derasi su savo tiekėjais.

„Norfos“ atstovas Darius Ryliškis LRT.lt taip pat patvirtina, kad per pastarąsias dienas buvo beveik išpirktos medicininės kaukės, o nuo trečiadienio antros dienos pusės jaučiamas ilgesnio galiojimo prekių – kruopų, konservų, aliejaus ir kitų – pirkimo pagyvėjimas.

„Neturiu informacijos, kad šių prekių lentynose trūksta, bet, kaip jau minėjau, didesni šių prekių pirkimai pradeda ryškėti“, – sako D. Ryliškis.

„Lidl“ atstovas Valdas Lopeta LRT.lt patvirtina, kad tam tikrų ilgesnio galiojimo produktų bei higienos priemonių pardavimai yra išaugę.

„Stebime situaciją, komunikuojame su tiekėjais bei partneriais, kad būtų užtikrintas pakankamas prekių tiekimas“, – tvirtina V. Lopeta.