Kitokiu prekybos centru pristatomas „Vilnius Outlet“ duris turėtų atverti jau kitų metų gegužę. Tai LRT.lt patvirtino „Ogmios“ grupės atstovai. Jie tikina, kad prekybos centras bus išskirtinis – visos jame įsikūrusios parduotuvės bus išparduotuvės, o vietos atsiras ir vaikų būreliams.
Jau statomam prekybos centrui kovo mėnesį turėtų būti dengiamas stogas. Rugpjūtį nuomininkai jau turi pradėti įsirenginėti savo patalpas. Jiems bus skirta kiek daugiau nei pusė metų, o kitų metų gegužės 1 d. prekybos centras jau turėtų atverti duris pirkėjams.
„Vilnius Outlet“ turėtų išsidėstyti per tris aukštus, kurių kiekvienas turės savo tematiką.
Cokoliniame 5 tūkst. kv. metrų ploto aukšte išsidėstys maisto prekių parduotuvės. Didžiausia jų – „Hyper Rimi“ parduotuvė. Pirkėjai šiame aukšte taip pat ras vaistinę, kelias namų apyvokos prekių, gurmaniškų maisto produktų parduotuves. Šiame aukšte taip pat bus įrengta ir stovėjimo aikštelė.
Pirmasis prekybos centro aukštas bus skirtas išparduotuvėms. Čia pirkėjai ras kai kurias ir „Ogmios mieste“ įsikūrusias išparduotuves: „Geox“, „Aprangą“, „Salamander“.

Nors „Ogmios“ atstovai žada, kad čia visos prekės bus parduodamos pigiau, čia gali būti randamos ne pačios naujausios kolekcijos, o ir spalvų, modelių bei dydžių pasirinkimas gali būti mažesnis.
Antrasis prekybos centro aukštas bus skirtas pramogoms. Čia įsikurs sporto klubas „Lemon Gym“, batutų centras „Skypark“, kino teatras „Apollo“, būreliai vaikams ir įvairūs restoranai bei kavinės.
Ieškoti vienos parduotuvės maišalynėje neteks?
Pašnekovai tikina – į prekybos centrą dėl konkretaus tikslo atvykę lankytojai neturės keliauti per jų nedominančias parduotuves ar restoranus.
„Pavyzdžiui, nė vieno restorano neleidome į prekybinį aukštą. Toks mūsų principas, tokia idėja. To labai griežtai laikomės“, – sako „Ogmios centro“ nuomos vadovas Andrius Razmus.
„Ogmios centro“ rinkodaros vadovas Edgaras Valickas antrina, kad į prekybos centrą taip pat nebuvo priimtos tos parduotuvės, kurios neturi išparduotuvių.

Prekybos centro vietą atstovai teigia pasirinkę po daugybės studijų. Jų pastebėjimu, Vilniuje prekybos centrai žmonėms tapo supanašėję – atrodo, kad visuose prekybos centruose yra tos pačios parduotuvės. Todėl dažniau prekybos centras pasirenkamas ne dėl savo išskirtinumo, o dėl vietos – ar ilgai užtruktų iki jo nuvykti.
„Žmonės supranta, kad visuose prekybos centruose daugmaž tos pačios parduotuvės. „Batininkai“ daugiau ar mažiau tie patys, „drabužininkai“ – tie patys. Aiškiai labai stipriai jie nesiskiria. Žmonės prekybos centrą renkasi pagal tai, kiek minučių jiems užtrunka atvažiuoti į prekybos centrą – ar tai patogu, ar nepatogu“, – sako E. Valickas.
Tikisi pritraukti ne tik Pilaitės gyventojus
„Ogmios“ grupės atstovų vertinimu, būtent Pilaitė dėl šalia jos įkurto Vakarinio aplinkkelio klientams gali būti patraukli, nes čia bus nesunku atvažiuoti.
Pašnekovai nesutinka, kad tokiu atveju prekybos centras orientuotas tik į aplinkinių mikrorajonų gyventojus, kurie aplinkkelį gali pasiekti gana lengvai.
„Mes apskritai nematome galimybės miegamuosiuose rajonuose įterpti didelį prekybos centrą, nes pati infrastruktūra nėra pritaikyta. Pavyzdžiui, Antakalnyje gatvės yra mažos, siauros. Bent jau aš ten nematau galimybių padaryti didelį prekybos centrą“, – sako E. Valickas.
D. Razmus priduria, kad šiuo metu Vilniuje veikiantys prekybos centrai labiau koncentruoti miesto centre ir aplinkiniuose rajonuose. Į šį sąrašą patenka ir pačiam „Ogmios centrui“ priklausantis „Ogmios parkas“ Žirmūnuose.

„Šita pusė neturi nieko. Todėl mūsų pasirinkimas ir buvo toks. Žinoma, galima žiūrėti ir į plėtrą kitoje miesto pusėje, bet, mūsų supratimu, labiausiai augantis rajonas, daugiausia parduodama butų šiame miesto gale ir todėl mes pasirinkome čia“, – tvirtina D. Razmus.
Didesnių spūsčių atsirasti neturėtų
Atkreipus dėmesį, kad tai rodo tikslą pritraukti būtent šalia Vakarinio aplinkkelio esančių mikrorajonų gyventojus, pašnekovai prieštarauja – svarbiausias faktorius ne tai, kad tie žmonės gyvena netoli, o tai, kad jie gali greitai pasiekti prekybos centrą.
„Dabar „netoli“ jau yra ne kilometrai, o minutės. Naudojantis aplinkkeliu tai yra iš bet kur netoli“, – tikina D. Razmus.
Jie taip pat tvirtina, kad pastatytas prekybos centras neturėtų paskatinti didesnių spūsčių atsiradimo.
„Kalbant apie Pilaitę, prekybos centras nedaro įtakos spūstims. Prekybos centras darbą pradeda 10 val. ryto. 10 val. ryto nesu matęs spūsčių nei iš Pilaitės, nei į Pilaitę. 9 val. pasibaigia spūstys. Prekybos centrai tam neturi didelės įtakos. Vakare į ar iš Pilaitės spūsčių nėra. Gal yra sulėtėjęs eismas, bet spūsties, kad reikėtų stovėti, nėra“, – tvirtina E. Valickas.
Šiuo metu prekybos centro vietą pasiekti nėra itin patogu – tai galima padaryti tik automobiliu. Vėliau, tikina „Ogmios“ atstovai, šalia prekybos centro turėtų atsirasti viešjo transporto stotelė.
Nors pašnekovai ir atkreipė dėmesį, kad didžioji dalis Lietuvos prekybos centrų yra panašūs vieni į kitus, jie nesutinka kuriantys dar vieną prekybos centrą. Jų teigimu, Žirmūnuose esančio „Ogmios miesto“ koncepcijos, kai prekybos centras įkurtas keliuose mažesniuose pastatuose, o ne po vienu stogu, kopijuoti neketinama.

„Tiesiog „Ogmios miestas“ yra toks, o „Parkas Outlet“ yra kitoks. Abu turi teisę būti“, – sako D. Razmus.
E. Valickas atkreipia dėmesį, kad tai nėra pirmasis „Ogmios centro“ prekybos centras – grupei priklauso ir „Babilono“ prekybos centrai.
Didžioji dalis būsimų parduotuvių jau aiškios
Pasiteiravus, ar vienoje iš „Outlet“ parduotuvių kainos galėtų būti mažesnės nei kitoje, E. Valickas tikina, kad kainos nesiskirs, tačiau jos turėtų būti bent 30–70 proc. mažesnės nei įprastose tų pačių tinklų parduotuvėse.
Tiesa, pirkėjai turėtų nepamiršti, kad išparduotuvėse gali nerasti pačių naujausių kolekcijų ar visų norimų dydžių, modelių bei spalvų.
„Visos kolekcijos, kurios atvažiuoja į „Outletą“, būna su bent 30 proc. nuolaida. Nebus taip, kad vienur bus brangiau, o kitur – pigiau. Patekti vieniems klientams bus patogiau į vieną prekybos centrą, kitiems – į kitą prekybos centrą, tai pagal tai ir rinksis“, – įsitikinęs G. Valickas.
Pasiteiravus, ar tai reiškia, kad „Ogmios“ grupė Vilnių tarsi padalino į dvi dalis – vienoje pasiekti „Outlet“ parduotuvę patogiau vienų mikrorajonų gyventojams, kitoje – kitų, G. Valickas pripažįsta – dabar dalis vilniečių į „Ogmios miestą“ paprasčiausiai neatvažiuoja.
„Mes esame atlikę ir su „Outlet Parku“ nemažai tyrimų. Matome, kad kai kurie žmonės iki mūsų neatvažiuoja. Vilniuje spūstys vis tiek nemažos. Po darbo atvažiuoti gal ne visiems patogu. Savaitgalį visi turi savo įpročius – vieni išvažiuoja iš miesto, kiti važiuoja apsipirkti“, – sako G. Valickas.
D. Razmaus tvirtinimu, jau žinoma daugiau kaip 80 proc. būsimų prekybos centro nuomininkų. Likęs plotas skirtas nedidelėms parduotuvėms.