Prekybo tinklas „Rimi“ sieks įgyvendinti pokyčius dėl pakavimui naudojamo plastiko, o telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ per artimiausią dešimtmetį nori pasiekti nulinį anglies dioksido išmetimą į aplinką.
Penktadienį prekybos ir telekomunikacijų įmonės su prezidento Gitano Nausėdos patarėjais susitiko aptarti „Žalios Lietuvos“ iniciatyvos, kuria bus siekiama įgyvendinti aplinkos taršos mažinimo ir aplinkos kokybės gerinimo, klimato kaitos švelninimo, energijos taupymo ir kitus tikslus.
Po susitikimo „Rimi Lietuva“ socialinės atsakomybės strategijos ir vystymo vadovė Renata Sagatauskė sakė, kad įmonė turi tris su plastiko mažinimo susijusius ilgalaikius įsipareigojimus.
„Vienas yra nulemtas Europos Komisijos reikalavimo atsisakyti vienkartinių plastiko gaminių, ką visi turime padaryti per artimiausius metus. Mes tą norime padaryti greičiau – per šiuo metus jau nebeturėti lentynose.
Antrasis tikslas – iki 2022 metų visus savo privačios etiketės maisto produktus, tuos, kurie supakuoti į plastiko pakuotes, pakuoti į perdirbamo plastiko pakuotes“, – žurnalistams sakė R. Sagatauskė.
Trečiasis ilgalaikis tikslas, pasak jos, yra iki 2030 metų pakuoti privačios etiketės maisto produktus į perdirbto plastiko pakuotes arba atsinaujinančių išteklių medžiagų pakuotes.
„Be to, yra tikslas mažinti plastiko kiekį, nes pripažįstame, jog yra perteklinių pakuočių. Visko išpakuoti nėra įmanoma, nes kita sistemos pusė yra maisto švaistymas. Ir jei išpakuosime produktus, atsiranda maisto saugos problemų, produktai greičiau suges“, – sakė R. Sagatauskė.
„Telia Lietuva“ pardavimo ir klientų aptarnavimo vadovė Giedrė Kaminskaitė-Salters sakė, kad įmonė iki 2030 metų sieks pasiekti nulinį anglies dioksido išmetimą.
„Tikslai taikomi grupės lygmeniu per visas Baltijos ir Skandinavijos šalis. Iki 2030 metų norime turėti nulinį anglies dioksido emisijų išmetimą, nulį atliekų tiek pas save, tiek mūsų tinkle, tiek mūsų pastatuose ir norime turėti 100 proc. darbuotojų įsitraukimo“, – sakė G. Kaminskaitė-Salters.