Verslas

2020.02.14 12:29

Valentino dienos meniu: keletą kartų išaugę nealkoholinio vyno, prezervatyvų, gėlių ir saldumynų pardavimai

Jonas Deveikis, LRT.lt2020.02.14 12:29

Valentino dieną kai kurie šalies prekybos centrai pasitiks atitinkamai 250 ir 70 proc. paaugusiu vyno ir prezervatyvų, 6 kartus – gėlių pardavimu. Tačiau lietuvių pirkinių krepšeliuose – ne tik šie produktai. Dalis porų vakare pasuks į šalies restoranus, kur už romantišką vakarienę asmeniui teks pakloti nuo 20 iki 85 eurų. 

Vasario 14-ąją pasaulyje švenčiama Valentino diena, kuri dosnumo pareikalaus ir iš lietuvių. Šią dieną prekybos tinklai pasitinka pailgėjusiomis eilėmis bei nuo prekystalių šluojamais populiariausiais šventės produktais: saldumynais, vynu, prezervatyvais ir gėlėmis.

Prekybos tinklo „Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Renata Keršienė LRT.lt teigia, kad jų prekybos centruose, artėjant Valentino dienai, prezervatyvų pardavimas išauga 70 proc.

Net apie 2,5 karto „Rimi“ auga ir vyno pardavimas: „Ruošdamiesi švęsti meilės dieną, pirkėjai „Rimi“ tinklo parduotuvėse gausiau nei įprastai perka putojančio ir rausvojo vyno. Bendrai vyno pardavimas šiomis dienomis auga apie 2,5 karto. Yra tendencija, kad pirkėjai vis dažniau renkasi brangesnius gėrimus, sausą rūšinį vyną“, – apie vartotojų įpročius LRT.lt pasakoja R. Keršienė.

„Maximos“ komercijos vadovė Vilma Drulienė LRT.lt pasakoja pastebinti įdomią tendenciją – nealkoholinis vynas tampa vis populiaresniu švenčių gėrimu, o šio produkto pardavimas sparčiai kyla kelerius metus paeiliui.

„2016 m. per porą pirmųjų vasario savaičių „Maximos“ klientai įsigijo apie 4 tūkst. šio gėrimo butelių, o 2019 m. per tą patį laikotarpį pardavimas siekė jau kone 14 tūkst. butelių – net 3,5 karto daugiau“, – sako V. Drulienė.

Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Indrė Baltrušaitienė teigia, kad „Iki“ prekybos tinklo parduotuvėse taip pat pastebimas išaugęs putojančio vyno pardavimas: „Jų Valentino dienos savaitę įsigyjama kone trečdaliu daugiau nei įprastai“, – sako I. Baltrušaitienė.

Didesnis saldainių rinkinių, vyno ir prezervatyvų pardavimas fiksuojamas ir „Norfos“ prekybos tinklo parduotuvėse. Prekybos tinklas „LIDL“ duomenų nepateikia.

Saldumynų nuperkama iki 10 kartų daugiau, gėlių – 6 kartus

R. Keršienės teigimu, prekybos tinklo „Rimi“ parduotuvėse daugiau parduodama ir gėlių.

„Pavyzdžiui, šiomis dienomis 5–6 kartus išauga gėlių pardavimas. Gausiausiai perkamos skintos gėlės – rožės, tulpės, narcizai“, – vardija R. Keršienė.

„Maximos“ komercijos vadovė V. Drulienė tikina, kad šių metų statistikos, kiek parduota gėlių, dar nėra, tačiau praėjusiais metais per pirmas dvi vasario savaites „Maximoje“ narcizų puokščių (iš dešimties žiedų) buvo parduota per 51 tūkst., vazonuose žydinčių hiacintų – per 10 tūkst. Iš viso per minėtą laikotarpį „Maximoje“ gėlių parduota beveik 214 tūkst.

Saldainiai, kava, arbata, anot V. Drulienės, taip pat populiarus pirkėjų pasirinkimas Valentino dienai, o daugiausia dėmesio sulaukia tokie pasiūlymai, kurie klientų mintyse sukuria stiprią asociaciją su meilės diena: „Pavyzdžiui, į širdelės formos pakuotes sudėtų saldainių „Rūta“, „Raffaello“ ar „Lindor“ pardavimas prieš Valentino dieną išauga 5–10 ir daugiau kartų, lyginant su įprasta savaite“, – sako „Maximos“ komercijos vadovė.

„Iki“ komunikacijos vadovė I. Baltrušaitienė sako, kad populiariausia prekė, kaip, beje, ir per daugelį kitų švenčių, yra saldainių „Raffaello“ rinkinys.

„Vertinant bendrai, saldainių rinkinių pardavimas Valentino dienos savaitę išauga daugiau nei 2 kartus“, – sako I. Baltrušaitienė.

„Rimi“ prekybos tinkluose saldumynų parduodama maždaug 3 kartus daugiau: „Šokoladų ir kitų saldumynų pardavimas didėja apie 300 proc. Didžiausią paklausą turi populiarių prekės ženklų saldainiai, supakuoti į širdies formos arba šventės simbolika dekoruotas dėžutes“, – pabrėžia R. Keršienė.

Restoranuose – vietų nebėra

Pilnais krepšiais saldumynų, gėlių, vyno ir prezervatyvų poros pasuks į Lietuvoje veikiančius restoranus. Tačiau tikėtina, kad iš anksto nepasirūpinę staliuko rezervavimu Valentino dienos vakarui, – vietų čia jau neberasite.

Restoranų gido „Meniu.lt“ vadovas Laurynas Mažuolis pasakoja, kad patys atkakliausieji staliukus rezervuoja dar prieš Naujuosius metus. Vis dėlto „paskutinės minutės“ sindromas – ne išimtis ir Lietuvoje – didžioji dalis staliukų rezervuojama paskutinėmis dienomis.

Nors gali atrodyti, kad staliuką restorane yra labiau linkę rezervuoti vyrai, tai nėra tiesa: 56 proc. staliukų Valentino dienai rezervuoja moterys, o 44 proc. – vyrai.

„Net 60 proc. rezervacijų Valentino dienai atliekama likus 3 dienoms iki šventės, ketvirtadalis – pačią vasario 14-ąją“, – pasakoja L. Mažuolis.

Anot jo, įdomi ir statistika, kas dažniau rezervuoja staliuką restorane – vyras ar moteris. Nors gali atrodyti, kad staliuką restorane yra labiau linkę rezervuoti vyrai, tai nėra tiesa: 56 proc. staliukų Valentino dienai rezervuoja moterys, o 44 proc. – vyrai.

Staliuką rezervavusiems anksčiau – restoranų durys ir kasos aparatai bus plačiai atverti.

Restoranų gido „Meniu.lt“ vadovas L. Mažuolis skaičiuoja, kad norintiems pavakarieniauti teks pakloti nuo 20 iki 85 eurų asmeniui.

„Didelė dalis restoranų, stengdamiesi sukurti romantišką atmosferą, Valentino dieną organizuoja specialią programą, kurios kaina svyruoja nuo 20 iki 85 eurų asmeniui. Pora už degustacinę vakarienę su programa turėtų būti pasirengusi sumokėti vidutiniškai 70 eurų“, – šventinės vakarienės kainas vardija L. Mažuolis.

Auga ir gėlių pardavimas

Valentino dienos laukia ne tik įsimylėjėliai, bet ir gėlių pardavėjai. LRT.lt kalbintas gėlių parduotuvių tinklą „Florisima“ valdantis verslininkas Viktoras Bobinas tikina, kad Valentino diena – antra pagal pelningumą diena metuose.

„Gėlių pardavimas išauga keletą kartų. Kiek tiksliai – pasakyti negaliu, bet labai daug. Tai antra diena metuose, kai nuperkama daugiausia gėlių. Daugiau nuperkama tik Kovo 8-ąją“, – pasakoja verslininkas.

Verslininko pasiteiravus, ar tiesa, kad gėlių pardavėjai prieš Valentino dieną padidina kainas, jis dievagojasi, kad kainas kelia ne gėlių pardavėjai, o jų tiekėjai.

„Kainas didiname ne mes, jos didėja visame pasaulyje. Augintojai jas didina, o mes savo antkainių nekeičiame, tačiau esame priversti gėles pardavinėti brangiau“, – sako V. Bobinas.

Jo teigimu, gėlių kainos įsimylėjėlių dieną siekia nuo keliasdešimt centų iki kelių eurų. „Pavyzdžiui, vienos rožės kaina gali siekti nuo 2 eurų iki 7 eurų. Labiausiai pabrangsta raudonos gėlės, kitų spalvų gėlės brangsta tik šiek tiek“, – pasakoja verslininkas.

Dažniausiai žmonės perka įvairių spalvų rožes. Tačiau vis populiaresnės tampa ir tulpės. Jų kaina siekia apie 1 eurą. V. Bobinas taip pat sako, kad rožės į Lietuvą vežamos iš kitų šalių, dažniausiai iš Nyderlandų, tačiau tulpės, tikėtina, užaugintos Lietuvoje.

Kokią pinigų sumą vidutiniškai gėlėms skiria lietuviai – klausiu verslininko. „Pagal kišenę. Kiekvienas perka tiek, kiek nori ar gali. Vieni dovanų perka 1 rožę, kiti – 100, ir visi laimingi. Su viena rože taip pat galima nudžiuginti žmogų“, – tikina V. Bobinas.

Internete patikrinus keletą gėlių pardavėjų pasiūlymų, galima pastebėti, kad meilė gali kainuoti ir nemažus pinigus. Valentino dienai skirtų gėlių puokščių kainos vidutiniškai svyruoja nuo 30–100 eurų. Tie, kurie savo antrąją pusę nori pakylėti iki dangaus, už 250–500 eurų gali nupirkti 101 rožę. Už 3000 eurų – 1000 rožių.

Lietuviai – nelinkę išlaidauti

Finansų paslaugas teikiančios bendrovės „General Financing“ užsakymu 2020 m. atlikto tyrimo duomenimis, „simboliškai“ Valentino dienos proga antrąją pusę pasveikina beveik pusė respondentų, o dažniausiai savo antrąją pusę linkę džiuginti vyrai.

Beveik pusė apklaustųjų šventinėms dovanoms skiria 10–30 eurų, trečdalis apsiriboja suma iki 10 eurų, o ketvirtadalis linkę išleisti daugiau – dovanas perka už 30–50 eurų. 3 proc. respondentų Valentino dieną piniginę praveria dosniau – skiria 70–100 eurų, 1 proc. išleidžia 100–150 eurų, dar 1 proc. – 150–200 eurų.

41 proc. apklaustųjų tikina nedovanojantys nieko arba apskritai nešvenčiantys Valentino dienos.

Kitaip negu Lietuvoje, JAV Valentino dienos progai išleidžiamos daug didesnės sumos. Nacionalinė mažmeninių prekeivių asociacija prognozuoja, kad amerikiečiai šiais metais Valentino dienos šventei planuoja išleisti rekordinę pinigų sumą – net 27,4 mlrd. JAV dolerių (25,24 mlrd. eurų). Tai 30 proc. daugiau nei pernai (20,7 mlrd. JAV dolerių).

Statistika rodo, kad vienas žmogus įsimylėjėlių dieną išleis vidutiniškai apie 196,31 JAV dolerių (188,88 euro). Tai yra 21 proc. daugiau nei pernai (161,96 JAV dolerių).

Valentino dieną šiais metais planuoja švęsti 55 proc. amerikiečių – 4 proc. daugiau nei pernai.