Verslas

2020.02.09 17:04

Svarsto atkurti geležinkelį į Baltarusiją: pasiektų ir Druskininkus, ir Gardiną

LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2020.02.09 17:04

Siekiant didinti krovinių pervežimą ir skatinti turizmą, gaivinama idėja atstatyti geležinkelio vėžę į Gardiną. Vėžės atstatymas nuo Marcinkonių iki Baltarusijos ir nutiesimas naujos nuo Druskininkų iki Pariečės kainuotų apie 20 mln. eurų ir daugiau. Baltarusijos pusėje geležinkelio infrastruktūra sutvarkyta ir veikia.

Vieno vagono traukinys iš Vilniaus per Varėną į Marcinkonis kursuoja triskar per dieną. Žiemą keleivių vos vienas kitas, vasarą prikabinamas dar vienas vagonas.

Tačiau Varėnos rajono gyventojai sako neįsivaizduojantys gyvenimo be geležinkelio. Todėl idėja atstatyti beveik dvi dešimtis metų nenaudojamą geležinkelio ruožą nuo Marcinkonių iki Baltarusijos sienos, toliau per Pariečę keliaujant į Gardiną, sako, viliojanti.

„Patogu nuvažiuot būtų, ir apsipirkti gal, įdomu pasižiūrėt į kitą šalį po tiek laiko, kiek mes nevažinėjom į Gardiną“, – svarsto Varėnos raj. gyventoja Jelena Tamulevičienė.

Linija Vilnius–Gardinas sovietmečiu buvo itin apkrauta, keleiviniai traukiniai sausakimši, kroviniai iš Lietuvos per Baltarusiją pasiekdavo Berlyną. Ruožas iki paskutinės Senovės gyvenvietės stotelės veikė iki 2004-ųjų.

Žinios. Tailando policijos snaiperiai nukovė karį, kuris per 18 valandų apsiaustį spėjo iššaudyti 26 žmones

„Jeigu būtų politinė valia ir būtų nuspręsta atstatyti geležinkelio ruožą iki Lietuvos–Baltarusijos sienos, tai būtų naudinga žmonėms, turizmui ir verslui. Aišku, prieš tai reikėtų atlikti namų darbus. Tačiau projektas gali susidurti su kliūtimis dėl nacionalinio saugumo, ekologijos, susitarimų su Baltarusija“, – reportaže pasakoja reporterė Rūta Lankininkaitė.

„Yra labai svarbu įsivertinti tas rizikas, sunkumai gali būti dėl naujo pasienio punkto įsteigimo ir statybos pasienyje, taip pat susitarimų su Baltarusija“, – sako „Lietuvos geležinkelių“ atstovas Rimantas Kuliešius.

Nuo Marcinkonių iki Baltarusijos sienos yra 20 kilometrų, geležinkelio bėgiai apaugę žole. Lietuvos geležinkeliai vertina tris susisiekimo su Baltarusija galimybes. Atstatyti ruožą nuo Marcinkonių, arba tiesti naują iki Druskininkų ir taip pasiekti Gardiną, arba Marcinkonis sujungti su Parieče ir nutiesti atkarpą į

Lietuvos geležinkeliai neslepia ateities planų –didinti krovinių srautus iš Gardino, juolab trąšų gabenimu domisi ir lenkai, savo pusėje stiprinantys vėžę.

„Žinome, kad „Grodno“ azoto trąšų gamykla per artimiausius metus planuoja išsiplėsti, tai yra savo gamybos apimtis padidinti maždaug 30 procentų, šuo metu savo produkciją eksportuoja per Lietuvą į Klaipėdos uostą veža“, – teigia R. Kuliešius.

Varėnos savivaldybė įsitikinusi, kad atstačius geležinkelį padaugės turistų ,atsigaus kaimai, didės regiono patrauklumas.

„Tai pritrauktų ir verslo investicijų, Gardinas pats didžiausias vakarų Baltarusijoje ekonominis centras. Pas mus yra daug įmonių, kurios perdirba arba šaldo, išveža į užsienį grybus, uogas. Jų, kaip taisyklė, žaliavų šaltinis yra Baltarusija, Rusija“, – teigia Varėnos meras Algimantas Kašėta.

„Labai daug kapų yra Pariečėj, Baltarusijos teritorijoje, dešimt kilometrų nuo Senovės. Ir mano seneliai, dėdės, tetos guli ten. Ir pakliūti praktiškai neįmanoma, nėra susisiekimo“, – pasakoja Varėnos rajono gyventojas Algimantas Vyšniauskas.

Atkurti susisiekimą geležinkeliu būtų naudinga ir Druskininkams, tačiau ruože iki valstybės sienos vėžė išardyta. Skaičiuojama, kad reikėtų nutiesti 7 kilometrus geležinkelio. Kasmet kurorte ilsisi dešimtys tūkstančių baltarusių.

„Automobilių transportas mūsų netenkina. Kalbant ypač apie susisiekimą Vilnius–Druskininkai ir mūsų specialiuose planuose, mūsų bendrajame plane numatomos dvi atšakos iš Druskininkų. Viena Vilnius– Druskininkai, kita Gardinas–Druskininkai, Druskininkai–Gardinas“, – pasakoja Druskininkų meras Ričardas Malinauskas.

Pasak „Lietuvos geležinkelių“, atkurti susisiekimą su kaimynine šalimi gali kainuoti apie 20 milijonų eurų ir daugiau.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.