Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“, inicijavę ginčą su Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) dėl antrinių įmonių galimybės neskelbti viešųjų konkursų, svarsto galimybę kreiptis į Europos Komisiją (EK).
Pasak „Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo bendrovės „LG Cargo“ vadovo Egidijaus Lazausko, tokia tikimybė yra labai didelė. Be to, jis neatmeta galimybės skelbti kitokios apimties konkursą.
„Mes svarstome tai (kreipimąsi į EK – BNS) kaip vieną iš galimybių. Yra ES direktyvos, jos turi aiškius apibrėžimus ir tai yra viena iš galimybių – gauti paaiškinimus iš ES institucijų“, – BNS sakė E. Lazauskas.
„Tai yra svarbus elementas, labai didelė tikimybė, kad aiškinsimės ir Europos Komisijos lygiu“, – pridūrė jis.
„LG Cargo“ praėjusią savaitę buvo priversta galutinai nutraukti pernai skelbtą neviešą 900 vagonų pirkimo konkursą. Apeliacinis bei Vilniaus apygardos teismai pernai „LG Cargo“ nurodė nutraukti konkursą, nes jis turėjo būti viešas. Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) praėjusią savaitę atsisakė nagrinėti bendrovės skundą.
VPT dar pernai vasarą paskelbė, kad antrinės „Lietuvos geležinkelių“ įmonės, tarp kurių ir „LG Cargo“, yra perkančiosios organizacijos, dėl to jų konkursai turi būti vieši.
E. Lazauskas pabrėžė, kad kitų šalių rinkose krovinių vežėjai nėra perkančiosios organizacijos, todėl problemą turėtų spręsti Europos institucijos.

„Ką matome kitų šalių rinkose – krovinių vežėjai nėra perkančios organizacijos. Mes gerbiame ir vykdome institucijų išaiškinimus, bet siekiame lygesnių konkurencijos sąlygų, nes pati konkurencija yra labai didelė srautų prasme. Visas srautas, kuris keliauja per Lietuvą, gali išvažiuoti lengvai per Latviją ir Lenkiją“, – sakė „LG Cargo“ vadovas.
Pasak jo, bendrovė šiuo metu svarsto tolesnius žingsnius – konkursas iš naujo būtų skelbiamas galutinai išsprendus ginčus su VPT, jis galėtų būti viešas, bet kitokios apimties.
„Pats pirkimas buvo suformuotas pagal skirtingus vagonų tipus. Toks jis toliau nebus vykdomas, mes peržiūrėsime naujausias tendencijas, apimtis, skirtingus vagonų tipus. Tai gali būti kita pirkimo apimtis“, – sakė E. Lazauskas.
Jo teigimu, gali būti skelbimas ne 900, o, tarkime, 500 ar 1,5 tūkst. vagonų pirkimo konkursas, nes rinka keičiasi, o „LG Cargo“ vagonai yra seni.
„LG Cargo“ pernai balandį pranešė planuojanti atnaujinti vagonų parką ir iki 2020-ųjų įsigyti daugiau kaip 900 skirtingų tipų vagonų, skirtų vežti skiedras, grūdus, taip pat pusvagonių ir platformų.
VPT pernai birželį paskelbė, kad antrinės „Lietuvos geležinkelių“ įmonės „Geležinkelių tiesimo centras“ (GTC), VLRD ir „LG Cargo“ yra perkančiosios organizacijos, todėl joms turėtų galioti Viešųjų pirkimų įstatymas.
„Lietuvos geležinkeliai“ teigia, kad tokiu atveju šioms įmonėms būtų sudarytos prastesnės sąlygos konkuruoti rinkoje. Tuo metu VPT nurodo, kad jos nesusiduria su konkurenciniu spaudimu, todėl jų veikla nėra komercinio ar pramoninio pobūdžio.
Šiuo metu „LG Cargo“ valdo beveik 8 tūkst. vagonų parką.