Verslas

2020.02.03 10:17

Praėjęs savaitgalis buvo tik pradžia: dėl IT platformos atnaujinimų SEB interneto bankas kitą savaitgalį išvis neveiks

Jonas Deveikis, LRT.lt2020.02.03 10:17

Bankas SEB skelbia apie naują IT platformos diegimą, kuris palies kiekvieną banko paslaugomis besinaudojantį klientą. Kitą savaitgalį (vasario 14–17 dienomis) laikinai nebus teikiamos kai kurios paslaugos.

SEB banke vasario 14–17 dienomis bus diegiama nauja IT platforma, kuria valdoma dauguma banko teikiamų paslaugų ir verslo procesų. Dėl to laikinai neveiks interneto bankas, mobilioji programėlė, nebus teikiamos kitos paslaugos internetu, nedirbs banko skyriai. Pasiruošti kitam savaitgaliui bankas klientams pataria iš anksto.

SEB banko prezidento pavaduotojas, Pagalbos verslui tarnybos ir finansų direktorius Aivaras Čičelis teigia, kad sistemos diegimas yra sudėtingas procesas, todėl tai palies ir banko klientus.

„Dabartinė platforma veikia nuo 2010 metų. Pradėjome ją diegti 2007 metais ir poreikiai klientų buvo kitokie. Atėjo laikas atsinaujinti“, – sako A. Čičelis.

SEB bankas į naują IT sistemą per 3 metus investavo apie 40 mln. eurų. Prie naujos sistemos kūrimo prisideda apie 700 darbuotojų, o atnaujinimo darbai prasidėjo dar 2017 metais.

Diegiant naują IT platformą, mokėjimo kortelėmis ir bankomatais banko klientai galės naudotis visą savaitgalį, išskyrus vieną valandą – planuojama nuo 22.30 iki 23.30 val. sekmadienio (vasario 16 d.) vakarą. Nuo penktadienio popietės (vasario 14 d. 16 val.) iki ankstyvo pirmadienio ryto (vasario 17 d. 6 val.) neveiks SEB interneto bankas, mobilioji programėlė, nebus teikiamos kitos paslaugos internetu.

„Naujos IT platformos diegimo metu, panašiai kaip ir atliekant IT profilaktikos darbus, laikinai neteiksime kai kurių paslaugų, todėl darbus atliksime savaitgalį, kai klientų srautas natūraliai sumažėja. Kad klientai patirtų kuo mažiau nepatogumų, artėjant minėtam savaitgaliui, patariame turėti grynųjų pinigų, iš anksto atlikti reikiamus pinigų pervedimus, įsigyti pirkinius internetu ir susitvarkyti reikalus, jei reikės jungtis prie įvairių sistemų, pavyzdžiui, Registrų centro, „Sodros“, Valstybinės mokesčių inspekcijos, draudimo, mobiliojo ryšio tiekėjų savitarnos svetainių, per mūsų interneto banką“, – sako SEB Baltijos šalių tarnybos mažmeninės bankininkystės vadovė Sonata Gutauskaitė-Bubnelienė.

Praėjusią savaitę fiksuoti sistemos sutrikimai

LRT.lt primena, kad praėjusią savaitę buvo sutrikusi SEB atsiskaitymų kortele sistema. Trys gedimai – apie 15 val., 17 val. ir 19 val. buvo užfiksuoti dar penktadienį. Dėl to daugelyje šalies parduotuvių nebuvo galima laikinai atsiskaityti bankinėmis kortelėmis.

Sutrikimai buvo užfiksuoti ir šeštadienį (apie 11 val. 30 min.), tačiau banko atstovai tikina, kad IT platformos atnaujinimas nebuvo susijęs su minimais sutrikimais.

„Buvo fiksuoti sutrikimai. Tie sutrikimai buvo trumpalaikiai. Sutrikimų priežastis – infrastruktūriniai gedimai. Tokie gedimai pasitaiko labai retai, bet jie mums yra labai nemalonūs. (...) Tai sukėlė daug nepatogumų vartotojams, todėl mes jų atsiprašome“, – sako SEB Baltijos šalių tarnybos mažmeninės bankininkystės vadovė S. Gutauskaitė-Bubnelienė.

Ji taip pat patikina, kad sutrikimai nebuvo sukelti kibernetinės atakos prieš SEB banką.

SEB bankas valdo apie 50 proc. POS terminalų Lietuvoje.

Atnaujintas interneto bankas, daugiau savitarnos paslaugų

Įdiegęs naują IT platformą, SEB bankas atnaujins interneto banką – bus keičiamas jo dizainas ir dalis funkcijų, daugiau finansinių paslaugų bus galima tvarkyti savarankiškai internetu.

SEB banko prezidento pavaduotojas, Pagalbos verslui tarnybos ir finansų direktorius A. Čičelis mini, kad interneto banke klientai patys galės keisti įvairius mokėjimo kortelių nustatymus, atsiskaitymo limitus, prireikus – blokuoti kortelę, o pamiršę – pasižiūrėti jos PIN kodą.

Taip pat internetu bus galima patogiau tvarkyti kaupiamuosius indėlius, vertybinius popierius ir investicijas. Verslo klientai interneto banke galės pateikti įvairias kredito paraiškas, užsisakyti naują verslo kortelę.

Atnaujinusi IT sistemą Lietuvoje, SEB grupė užbaigs IT platformos vienodinimo procesą visose trijose Baltijos šalyse ir galės sparčiau kurti modernius skaitmeninius sprendimus bei greičiau rinkai pristatyti naujas paslaugas, siūlyti daugiau vienodų paslaugų ir sprendimų Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.